2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
لانگ دیستنس چیست و چه عوارضی دارد

لانگ دیستنس چیست و چه عوارضی دارد

لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور یک نوع رابطه عاشقانه است که عاشق و معشوق از هم دور هستند.

جامعه پویا -لانگ دیستنس ریلیشن شیپ  اصلاحی است که این روزها بین جوانان بسیار به کار می رود. جالب است بدانید استفاده از این اصطلاحات که با فیلم ها و سریال های خارجی رواج پیدا کرده مورد توجه والدین نیز قرار گرفته است. اکس ، کراش، رل و پارتنر  از جمله دیگر اصطلاحاتی است که جوانان استفاده می کنند. 
اصطلاح لانگ دیستنس به رابطه از راه دور هم گفته می شود. رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس (long distance) زمانی است که دو نفر با فواصل طولانی یا سایر موانع فیزیکی، عاطفی یا شرایطی از هم دور هستند اما در رابطه هستنند. تماس فیزیکی با یکدیگر بسیار محدود و دشوار است و ارتباط رو در رو به صورت روزانه تقریبا غیرممکن است.

بیشتر بخوانید : وایب یعنی چی و چه وقتی استفاده می شود

لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور چرا به وجود می آید


مردم به دلایل گوناگونی به جای ارتباط حضوری به رابطهٔ از راه دور روی می‌آورند این دلایل ارتباط تنگاتنگی با کم‌توانی فرد در برقراری روابط میان‌فردی دارد. کسانی که نمی‌توانند در زندگی روزمره با دیگران ارتباط عاطفی برقرار کنند و دیگران را از احساساتشان آگاه کنند بیش از دیگران به لانگ دیستنس گرایش دارند. این افراد می‌گویند که ابراز احساسات به صورت غیرحضوری و با نوشتن برایشان بسیار آسان‌تر است ریشه‌ی این مسئله در بیش‌تر موارد اعتماد به نفس پایین در افراد است. یکی دیگر از دلایلی که افراد در اینترنت و بدون شناخت از پیش یک لانگ دیستنس را آغاز می‌کنند کاستی در شناخت طرف مقابل است. در بیش‌تر موارد افراد با دیدن چند عکس و یا ویژگی‌های مثبت ظاهری و اخلاقی به طرف مقابل علاقه‌مند می‌شوند. در چنین روابطی افراد تنها بر روی ویژگی‌های مثبت توجه دارند و به دلیل دوری نمی‌توانند به شناخت درستی از ویژگی‌های طرف مقابل دست پیدا کنند.

یکی از نیازهای بنیادین انسان، میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن است. کسانی که بر هر دلیلی نمی‌توانند معشوقی را در کنارشان داشته باشند با کمک رابطهٔ از راه دور می‌توانند نیاز به عشق و دلبستگی را تا اندازه‌ای برطرف کنند. روابط از راه دور را می‌توانیم تمرینی برای پدید آوردن روابط پایدار بدانیم. افراد در روابط از راه دور می‌توانند به بیان آزادانه‌تر احساسات و افکارشان بپردازند افراد در رابطهٔ از راه دور می‌توانند اعتماد به نفس خود را بازیابی کنند. بسیاری از روابطی که از راه دور آغاز می‌شوند با گذر زمان شکل خود را از دست می‌دهند و به صورت روابط نزدیک و حضوری در می‌آیند. پس روابط از راه دور می‌توانند به روابط نزدیک‌تر منجر شوند. برخی از هواداران رابطه‌ٔ از راه دور می‌گویند روابط از راه دور هزینه و زمان کم‌تری نیاز دارند و احتمال سو استفاده و آزار جسمی کم است. نیاز نیست که فرد زمان بگذارد تا با معشوقش به سینما یا گردش برود و هم‌زمان با انجام کارهای روزانه‌اش می‌تواند با او در ارتباط باشد.

رابطه از راه دور


لانگ دیستنش ریلیشن شیپ چه مزایایی دارد


رابطه از راه دور مثل هر نوع رابطه ای مزایا و معایبی دارد. خوبی های رابطه از راه دور عبارتند از 


۱. ارزش قائل شدن برای هم
به عنوان یک روان‌شناس و بر پایهٔ تجربه‌ای که از درمان و مشاوره با زوج‌های گوناگون به دست آورده‌ام به شما می‌گویم که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات روابط، عادی شدن آن است. در آغاز رابطه افراد ارزش و اعتبار ویژه‌ای برای رابطه و شریک خود قائل هستند اما در برخی موارد پس از عادی شدن رابطه توجه افراد به یک‌دیگر کم می‌شود. هنگامی که افراد از هم فاصله دارند بیش از پیش به فداکاری و توجه به یک‌دیگر می‌پردازند.

۲. دورهٔ آزمایشی برای آغاز رابطه‌ای جدی‌تر
در هنگامی که ما دور از هم هستیم زمان کافی برای شناخت ‌یک‌دیگر و تصمیم‌گیری جدی دربارهٔ رابطه داریم. یکی از مشکلاتی که در روابط نزدیک دیده می‌شود تصمیم‌گیری‌های عجولانه برای آینده است. در برخی موارد افراد بدون این‌که چشم‌انداز درستی از آینده داشته باشند با هم به سرعت ازدواج می‌کنند. اما در شرایطی که دور از شریک زندگیمان باشیم زمان کافی برای شناخت وی و تصمیم‌گیری برای آینده داریم.

۳. آزمایش وفاداری و میزان علاقه
یکی از نگرانی‌های افراد این است که در نبود آن‌ها آیا طرف مقابل وفادار خواهد ماند یا آن‌ها را رها می‌کند. رابطه از راه دور شرایطی مناسب برای سنجش وفاداری و علاقه به یک‌دیگر است. نباید همیشه هم توپ را در زمین طرف مقابل بیاندازیم این ارزیابی باید هم برای خودمان و هم طرف مقابل صورت بگیرد. در این شرایط می‌توانیم ببینیم آیا با وجود این‌که از هم فاصله داریم باز هم به طرف مقابل علاقه داریم یا نه. آیا به یک‌دیگر وفادار هستیم یا نه.

۴. افزایش اعتماد به نفس
افراد خجالتی یا کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند در چت و گفتمان از راه دور احساس نگرانی و دستپاچگی کم‌تری دارند. این رابطه می‌تواند به مرور به افزایش اعتماد به نفس و آمادگی برای رابطهٔ جدی به صورت حضوری کمک کند.

۵. داشتن آمادگی برای شرایط حساس
کسانی که تجربهٔ رابطه از راه دور را ندارند اگر از شریک زندگیشان دور شوند دچار افسردگی و کلافگی می‌شوند. حتی ممکن است این رابطه به طلاق بیانجامد. هیچ کس از آینده خبر ندارد ممکن است شرایطی پیش بیاید که طرفین ناچار باشند برای مدتی چند ماهه از هم دور باشند. برای نمونه یکی از آن‌ها برای یک مأموریت کاری برای چند ماه به کشوری دیگر برود. این نوع رابطه کمک می‌کند تا افراد برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشند و بتوانند رابطه را مدیریت نمایند.


آیا لانگ دیستنس دوام دارد


یکی دیگر از مشکلات روابط از راه دور این است که افراد احساس نگرانی می‌کنند و گاه به این می‌اندیشند که شاید طرف مقابلشان نسبت به آن‌ها تعهد و وفاداری نداشته باشد. این افکار می‌تواند تا جایی پیش برود که فرد دچار OCD شود و افکار وسواسی آزاردهنده زندگی او را مختل کند. در چنین شرایطی بدبینی نسبت به طرف مقابل افزایش می‌یابد و کشمکش‌ میان افراد را به دنبال خواهد داشت.


 از دیگر مشکلات رابطه از راه دور عبارت است از :
فشار مالی به خاطر سفر و دیدار
حسادت و بی‌اعتمادی به دلیل نشخوار ذهنی
تصورات اشتباه و ایده‌آل‌گرایانه از طرف مقابل
انتظارات عجیب و نابجا
عدم صداقت و فریب
اتلاف وقت و بی‌برنامگی در زندگی
بروز مشکل در روابط با دوستان و نزدیکان
 


معایب رابطه از راه دور


۱. افزایش احتمال حسادت و بدبینی
زمانی که افراد دور از هم هستند حساسیت بیش‌تری نسبت به هم نشان می‌دهند. برای نمونه ممکن است شریک زندگی شما تصمیم بگیرد با دوستانش برای آخر هفته به سفر یا مهمانی برود. این شرایط در برخی افراد دچار بدبینی می‌شوند؛ یا گمان می‌کنند که طرف مقابل به آن‌ها کم‌توجه است.

۲. دروغ و فریب
هنگامی که افراد دور از هم زندگی می‌کنند احتمال دروغگویی و یا فریب افزایش می‌یابد. فرد به سادگی می‌تواند دروغ‌هایی را در زمینه‌های گوناگون به طرف مقابلش بگوید. این کار با هدف بهتر جلوه دادن خود یا تلاش برای جلوگیری از کشمکش صورت می‌گیرد. دروغ یا پنهان کردن حقیقت آفت هر نوع رابطه‌ای است.

۳. خیانت
هنگامی که فرد درگیر رابطه از راه دور می‌شود ممکن است که نیازهای وی آن‌گونه که باید از نظر عاطفی، احساسی یا جنسی مورد توجه قرار نگیرد. این موضوع احتمال بروز خیانت را افزایش می‌دهد و ممکن است که فرد به دنبال برطرف کردن کمبودهای عاطفی و احساسی خود با فردی دیگر باشد.

۴. کشمکش‌های شدیدتر
زمانی که ما با کسی رو در رو به کشمکش یا دعوا می‌پردازیم شرایط قابل کنترل‌تر از زمانی است که این کار را از راه دور و در چت انجام می‌دهیم. فرض کنیم بخواهیم مشکلات را با چت کردن برطرف کنیم. در این شرایط ممکن است طرفین احساس واقعی یک‌دیگر را از لابلای پیام‌ها درک نکنند. ممکن است پیامی با جنبهٔ شوخی فرستاده شود اما طرف مقابل آن را یک پیام سرزنش‌آمیز برداشت کند. این موضوعات به کشمکش بیش‌تر می‌انجامد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.