2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طرز تهیه مربای توت سیاه خوشمزه و کارخانه ای

طرز تهیه مربای توت سیاه خوشمزه و کارخانه ای

اگر می خواهید مربای توت سیاه به صورت حرفه ای درست کنید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -مربای توت سیاه بسیار زیبا و بسیار خوشمزه است و حالا که فصل توت سیاه است می توانید آن را بپزید. 


مواد لازم برای تهیه مربای توت سیاه


توت سیاه۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آبلیمویک قاشق چای‌خوری
گلابیک قاشق غذاخوری
هل (ساییده شده)به مقدار لازم
آب یک لیوان

طرز تهیه مربای توت سیاه


طرز تهیه مربای توت سیاه 


ابتدا توت را داخل ظرف پر از آب بریزید ، آب حتما سرد باشد اینکار باعث می شود گرد و خاک آن گرفته شود. نیم ساعت بعد به آرامی آب را خالی کنید و توت را داخل قابلمه بریزید ، یک کفگیر توت بریزید و مقداری شکر اضافه کنید. اینکار را تا زمانی که توت ها در قابلمه قرار گیرد ادامه دهید. سپس در قابلمه را ببندید و داخل یخچال قرار دهید. 
نصف روز یا 12 ساعت باید توت ها در یخچال باشد. در این مدت توت آب می اندازد، حالا قابلمه را روی اجاق قرار دهید و شعله را خیلی کم کنید، گلاب ، هل و اگر لازم بود نصف لیوان آب به توت ها اضافه کنید. 
باید به طور مرتب به مواد سر بزنید ، مواد را با قاشق جابه جا کنید اما از هم زدن آن پرهیز کنید. در هنگام جابه جایی هم سعی کنید به آرامی اینکار را بکنید تا توت ها نشکند. 
کم کم توت ها به قوام لازم می رسد این اتفاق معمولا در نیم ساعت می افتدد. وقتی که توت به قوامی که دوست داشتید رسید مربای شما آماده است و می توانید نوش جان کنید. 


نکته


سعی کنید از توت های کمی کال استفاده کنید. 
اگر می خواهید مربا حالت کشی و قوام داری بیشتری باشد مقداری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید اینکار را هنگامی که مواد هنوز حرارت دارد و تازه خاموش کرده اید اضافه کنید. 
اگر می خواهید از مربا شربت هم بگیرید باید با شهد بیشتری آن را بپزید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.