2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
چی بخوریم که پریود بشیم

چی بخوریم که پریود بشیم

برای اینکه خیلی زود پریود شویم چی بخوریم

جامعه پویا -پریود یا سیکل قاعدگی در زنان یکی از مهمترین نشانه های سلامت در زنان است. پریود نشدن قطعا معنایی دارد که باید پیدا کرد علت آن بارداری است یا مساله ای دیگر اتفاق افتاده است. 
اولین و مهمترین حدس درباره پریود نشدن بارداری است. اگر شما در یک رابطه جنسی هستید و شریک جنسی دارید حتما باید به این موضوع توجه کنید که ممکن است باردار باشید. استفاده از وسایل پیشگیری و داشتن رابطه جنسی امن صد در صد نیست و ممکن است با همه این اوضاع باردار باشید بنابراین تست حاملگی باید برای مشخص شدن علت در اولویت باشد. 


چرا پریود عقب می افتد


علاوه بر بارداری که در بالا اشاره شد دلایل دیگری نیز برای بهم خوردن سیکل قاعدگی وجود دارد.
علل بسیار زیادی برای تاخیر در پریود مطرح است مانند استرس، پساقاعدگی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و مشکلات تیرویید، اما به یاد داشته باشید بهترین اقدام این است که برای ارزیابی وضعیت خود به پزشک زنان مراجعه کنید و اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دهید.


چی بخوریم که پریود بشیم 

 

دانه کنجد


دانه های کنجد به قاعدگی زودرس کمک می کند.
دانه های کنجد حاوی ترکیبات زیست فعالی هستند که می توانند جریان قاعدگی را منظم کنند. از این رو مصرف کنجد ممکن است باعث زودرس شدن پریود شود.

درد قاعدگی

روغن کرچک


یکی دیگر از خوراکی ها روغن کرچک است.
اسید ریسینولئیک جزء اصلی روغن کرچک است که باعث انقباضات رحمی می شود و این به نوبه خود ممکن است باعث ایجاد یک دوره اولیه شود. 
مقداری روغن کرچک را به آرامی روی قسمت پایین شکم خود ماساژ دهید و کمپرس گرم را در قسمت پایین شکم خود بگذارید تا 15-20 دقیقه بماند. می توانید این کار را دو بار در هفته قبل از پریود انجام دهید.

 

انار


یکی دیگر از خوراکی های مفید برای پریود شدن، انار است.
انار می تواند چرخه قاعدگی را تنظیم کند و در نتیجه یک دوره منظم داشته باشید.

 

هویج


با مصرف هویج زود پریود شوید.
هویج حاوی بتاکاروتن و سایر ترکیبات فعال زیستی است که می‌تواند به شما کمک کند با ایجاد ریزش پوشش داخلی رحم که باعث زودتر پریود شدن می شود.
هویج را در آب بجوشانید و مستقیم مصرف کنید و یا می توانید آب هویج را یک یا دو بار در روز بنوشید.
با نزدیک شدن به قاعدگی می توانید این درمان را 1 تا 2 بار در روز دنبال کنید.

 

زعفران برای پریود شدن


مهم‌ترین و نام آشناترین خوراکی برای پریود شدن، دم‌کرده زعفران است. قاعده آوری که باید به صورت غلیظ 10 روز قبل از شروع عادت میل شود.

می‌توانید 10 گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش دم کرده، هر روز 3 وعده (و هر بار یک استکان) از آن بنوشید.
البته توجه داشته باشید افراط در مصرف زعفران منجر به ایجاد مسمومیت و حتی مرگ می‌شود. مصرف زیاد زعفران در دوران بارداری نیز باعث سقط جنین می‌شود.

 

زردچوبه برای پریود شدن


زردچوبه بر سطوح استروژن و پروژسترون بدن تأثیرگذار و قاعده آور است.
به شیوه‌های مختلفی می‌توان زردچوبه را به غذا اضافه کرد.
هر روز یک چهارم قاشق چای‌خوری زردچوبه را با شیر یا عسل مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید : کاپ قاعدگی چیست و چه مزایا و معایبی دارد

ترکیب تخم شوید + گل گاو زبان + گزعلفی


یک قاشق غذاخوری تخم شوید را با یک مشت گل گاو‌زبان دم کرده، سپس (75 گرم) گز انگبین (گز علفی) را خرد کرده به دم‌کرده اضافه نمایید، بعد از نیم ساعت آن را صاف نموده و نوش جان کنید.

 

حمام آب گرم


یک حمام گرم به آرامش عضلانی و کاهش استرس کمک میکند، شاید بتوان با استناد به این مورد بگوییم که این روش باز کننده قاعده قوی است.
گرما نه تنها آرامش بخش است بلکه موجب افزایش جریان خون و منظم شدن سیکل قاعدگی می شود.
همچنین کیسه آبگرم میتواند جایگزین مناسبی برای حمام کردن باشد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.