2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی مهدی نصرتی بازیگر  نقش  سوران شهید سعید سردشتی

بیوگرافی مهدی نصرتی بازیگر نقش سوران شهید سعید سردشتی

بیوگرافی کامل مهدی نصرتی بازیگر نقش شهید سعید سردشتی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -مهدی نصرتی بازیگر جوان و کم کاری است که در سریال سوران نقش  سوران یا همان سعید سردشتی را بازی کرده است. 
مهدی نصرتی متولد دهه 60 است اولین حضور پررنگ او در فیلم لباس شخصی بود که باعث شد با این فیلم در جشنواره فیلم فجر هم حاضر شود. 
مهدی نصرتی ابتدا کارش را با کار کودک شروع کرد او سالها برای کودکان نمایش اجرا و بازی کرد.


زندگی حرفه ای مهدی نصرتی


از اوایل دهه هشتاد کار هنری را در تئاتر و کارهای نمایشی و کار برای کودکان و عکاسی فیلم شروع کرد و این فعالیت در دوران دانشجویی به اون گرفت. اما بعد از مدتی در اواخر دهه هشتاد به دلیل اوضاع و مشغله کاری از بازیگری کناره گرفته و کم کار شد.
نصرتی بار دیگر از اوایل دهه نود دوباره فعالیت های هنری را از سر گرفت و اولین بازی خود را در تله فیلم و چند فیلم کوتاه بازی کرد.
وی بیشترین فعالیتش در زمینه عکاسی فیلم است.
مهدی نصرتی با سابقه بیش از یک دهه کار هنری با بازی در فیلم لباس شخصی وارد سینما شد که نقش اصلی و مهمی را در کاراکتر یاسر بازی کرد که این فیلم در جشنواره فجر ۹۸ به نمایش درآمد.


فیلم سینمایی لباس شخصی به کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی در جشنواره فیلم فجر سی و هشتم اکران شد.
فیلم سینمایی مجبوریم در سال ۱۳۹۷ با نویسندگی و کارگردانی رضا درمیشیان با بازی مهدی نصرتی ساخته شده است
وی به غیر از هنر عکاسی و بازیگری در زمینه تئاتر نیز تواناست. در تئاتر ازدواج اقای می سی سی که به نویسندگی فردریش دورنمات و به کارگردانی احسان فلاحت پیشه این اثر هنری روی سن رفته، نقش افرین بوده است.
در نمایش های دیگر از جمله نمایش اینجا همانجاست و سفر به نهایت دور نیز بازی کرده و همچنین نمایش عددهای نشده که با نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری بوده به ایفای نقش پرداخته است.

سریال سوران


زندگی خصوصی مهدی نصرتی


از زندگی خصوصی مهدی نصرتی اطلاعی  در دست نیست و او هم در اینباره مصاحبه ای نکرده و در صفحه مجازی‌اش هم چیزی منتشر نکرده است. 


بازی در نقش سوران در سریال سوران


مهدی نصرتی در نقش سوران یا  شهید سعید سردشتی در سریال سوران بازی کرده است. سریال سورانی سریالی در ژانر حماسی است و به مقاومت مردم کردستان در دهه 50 اشاره دارد. 


فیلم شناسی مهدی نصرتی 


فیلم شناسی
لباس شخصی ۱۳۹۸
فیلم دربست ۱۳۹۴
کوچه ملی ۱۳۸۹
روشنایی دشت ۱۳۸۰
مجبوریم      1398  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.