2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
آرزوی پدر شدن مازیار(شهره) لرستانی بعد از تغییر جنسیت

آرزوی پدر شدن مازیار(شهره) لرستانی بعد از تغییر جنسیت

مازیار لرستانی گفته آرزو دارد پدر شود.

جامعه پویا -بازیگر سلبریتی شهره سلطانی که بعد از تغییر جنسیت نام مازیار را برای خودش انتخاب کرد در تولدش آرزو کرد که پدر شود.
مازیار لرستانی یک سال قبل عمل تغییر جنسیت انجام داد، او که دوجنسی بود بالاخره جنسیت مرد را انتخاب کرد و بعد از یک جراحی سنگین به مرد تبدیل شد، او یک سال تمام تحت هورمون درمانی قرار گرفت. مازیار لرستانی بعد از فوت پدرش تغییر جنسیت داد. او از اینکه تجربیاتش را در این مدت بنویسد ابایی نداشت هرچند می‌دانست مورد قضاوت دیگران قرار می گیرد.
مازیار (شهره ) لرستانی حالا با ظاهری جدید میان مردم دیده می‌شود، او لباس مردانه می‌پوشد ریش دارد و صدایش تغییر کرده است. مازیار لرستانی در ویدئویی که از جشن تولد 57 شالگی خود منتشر کرده از اینکه تا کنون نقاب زنانه داشته و حالا واقعیت خود را نشان داده است ابراز خرسندی کرده و گفته است آرزوی بزرگ او این است که پدر شود. 
مازیار صالحی لرستانی (با نام تولد شهره صالحی لرستانی؛ زادهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵) بازیگر و کارگردان است. او فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم اُغُر بخیر آغاز کرد.
مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی زاده شد. وی دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشتهٔ کارگردانی تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد رشتهٔ فیلم‌نامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی مجتمع فیلم‌سازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ است.

مازیار لرستانی


تطبیق جنسیت


لرستانی، در ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تطبیق جنسیت خود خبر داد و گفت نام مازیار را برگزیده‌است. این اتفاق از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و در حالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از «تطبیق جنسیت» برای چنین اتفاقی استفاده کرد. او گفت هویت سابق او دردی بوده که ۵۶ سال ادامه داشته و امیدوار است که بتواند آنرا به درمان برساند.

لرستانی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم نیاز به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

مازیار لرستانی

وی از سال ۱۳۶۶ کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاتر شهر از جمله «خسیس دهکدهٔ روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای او است. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشتهٔ شون اوکیسی، برای شبکهٔ چهار را انجام داده‌است.

مجموعهٔ تلویزیونی هتل به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی مأموریت آقای شادی و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از کارهایی است که وی کارگردانی کرده‌است.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.