2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
ترفندهایی برای خوشمزه شدن میرزا قاسمی

ترفندهایی برای خوشمزه شدن میرزا قاسمی

ترفندهایی برای خوشمزه شدن میرزا قاسمی

جامعه پویا -میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب شمالی است که در تمام کشور طرفدار دارد و همه با دستور پخت آن آشنا هستند. در این مطلب سراغ قلق‌هایی برای خوشمزه‌تر شدن این غذا رفتیم. 


برای خوش طعم شدن میرزا قاسمی، در انتهای آماده شدن آن می‌توانید دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه یا آب غوره اضافه کنید.
می‌توانید در کنار سیرها که تفت می‌دهید، یک عدد پیاز را خلالی کنید و آن را تفت دهید تا غذای شما طعمی بی‌نظیر به خود بگیرد.
در مرحله اضافه کردن تخم مرغ می‌توانید تخم مرغ‌ها را در تابه‌ای دیگر آماده کنید و به صورت مخلوط نشده با بادمجان‌ها روی مواد میرزاقاسمی قرار دهید.
 می‌توانید از گردوی خرد شده در میرزا قاسمی استفاده کنید.
اگر شما طعم سیر را دوست ندارید از سیر کمتری در تهیه میرزا قاسمی استفاده کنید، ولی آن را حذف نکنید.
 برای خوشمزه تر شدن میرزا قاسمی می توانید گوجه ها را به صورت کبابی به غذا اضافه کنید.
برای این که میرزا قاسمی طعم و عطر بی نظیری بگیرد، در انتهای آماده شدن آن یک قالب کره ۵۰ گرمی را در داخل تابه قرار دهید تا آب شود و خوب غذا را هم بزنید تا کاملا چرب و خوشمزه شود.


 در صورت تمایل و با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید مقداری نعناع داغ تهیه و در آخر به میرزا قاسمی اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا با مواد یکدست شود یا از آن برای تزیین میرزا قاسمی استفاده کنید.
 در صورت امکان دانه‌های بادمجان را خارج کنید. این کار الزامی نیست، اما باعث خوشمزه تر شدن غذا می شود.
 یکی از علت‌های اصلی تلخ شدن میرزا قاسمی، نگرفتن تلخی بادمجان است. برای این منظور می‌توانید قبل از استفاده از بادمجان، به آن کمی نمک بزنید و در معرض نور خورشید قرار دهید و بین نیم تا یک ساعت صبر کنید. سپس آن‌ها را بشویید. به جای این روش می‌توانید داخل یک ظرف مقداری آب و آب لیمو بریزید و بادمجان‌ها را به مدت نیم ساعت داخل آن قرار دهید.
 بادمجان را نباید خیلی کباب کنید. گاهی اوقات کباب کردن زیاد بادمجان،باعث تلخ شدن یا بدمزه شدن میرزا قاسمی می‌شود. فقط در حدی بادمجان‌ها را دودی کنید که پوست آن‌ها به راحتی جدا شود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.