2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی و مجلسی بسیار عالی و خوشمزه

طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی و مجلسی بسیار عالی و خوشمزه

طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی بسیار عالی و خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -میرزا قاسمی یک غذای اصیل شمالی است که به راحتی می توانید در خانه آن را تهیه کنید و به سبک رستورانهای شمال طعم بدهید و لذت ببرید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ارزن پلو بسیار خوشمزه و مقوی

 

طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی
مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی 


بادمجان    5 عدد متوسط
گوجه فرنگی    2 عدد
سیر    1 بوته
تخم مرغ    3 عدد
روغن ، فلفل ، نمک : به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه سوسیس بندری بسیار خوشمزه و سریع

 

طرز تهیه میرزا قاسمی 


ابتدا بادمجان ها را کباب کنید. روش کباب کردن بادمجان به خودتان بستگی دارد می توانید آن را در فر کباب کنید یا روی آتش زغال یا روی اجاق گاز اینکار را بکنید. به روشی بادمجان را کباب کنید که راحت تر هستید. سپس بلافاصله بعد از اینکه بادمجان را کاملا کباب کردید آن را داخل آب سرد بی اندازید تا پوست به راحتی جدا شود. وقتی بادمجان ها را پوست کندید آن را در گوشه ای قرار دهید. 

 


حالا مقداری روغن در تابه بریزید. دو عدد گوجه فرنگی را رنده کرده و داخل تابه بریزید و تفت بدهید. حالا سیر را هم پوست کنده و رنده کنید و کنار گوجه ها قرار دهید سیر و گوجه را خیلی خوب سرخ کنید. حالا نوبت اضافه کردن بادمجان است. بادمجان را در تابه بریزید و حسابی تفت بدهید و آنقدر هم بزنید که بادمجان ها از هم جدا شده و با مواد هم بخورد. نمک و فلفل را هم اضافه کنید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه شامی ترش خیلی خوشمزه و مجلسی


وقتی مواد با هم سرخ شد و به خوبی هم خورد حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ است. برخی دوست دارند تخم مرغ در میرزا قاسمی هم بخورد اما برخی آن را درسته دوست دارند در اصل میرزا قاسمی تخم مرغ درسته دارد. تخم مرغ را وسط مواد بشکنید و چند دقیقه صبر کنید تا خوب بپزد و سرخ شود. حالا میرزا قاسمی شما آماده است و می توانید میل کنید. 

میرزا قاسمی مجلسی


نکته 


می توانید از فلفل سبز هم برای میرزا قاسمی استفاده کنید طعم آن را خوشمزه تر می کند. 
میرزا قاسمی در اصل با پلو کته سرو می شود و غذایی شمالی است اما می توانید آن را با نان هم سرو کنید .
چاشنی کنار میرزا قاسمی فلفل سبز و سبزی خوردن است.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.