2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل نیما نادری بازیگر  نقش بهزاد در سریال شرم

بیوگرافی کامل نیما نادری بازیگر نقش بهزاد در سریال شرم

نیما نادری بازیگر و نویسنده، فرزند علیرضا نادری است. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -نیما نادری  هنرپیشه و نویسنده متولد سال 1366 است. او فرزند علیرضا نادری نویسنده بزرگ ایرانی است که کارهای موفق زیادی داشته است. 
بازیگر و فیلم نامه نویس است. نیما نادری، فعالیت هنری خودش را با نویسندگی آغاز کرد. او برای اولین بار نمایش «سه گانه اورنگ» را نوشت و از دیگر نوشته های موفق او " درخونگاه " است.  نیما نادری برای اولین بار، بازیگری را در سال 1389، در سریال تلویزیونی «در مسیر زاینده رود» به کارگردانی حسن فتحی تجربه کرد. از بازی های موفق نیما‌ نادری بازی در سریال تعبیر وارونه یک رویا و لحظه گرگ و میش است که بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

نیما نادری  در لحظه گرک و میش


نیما نادری نویسندگی و بازیگری را با پدرش علیرضا نادری شروع و تجربه کرد و خود را علاوه براینکه شاگرد پدرش می‌داند شاگرد بهرام بیضایی و اکبر رادی نیز می‌داند. 
نیما نادری سال 92 با یک درد عظیم روبه رو شد و برای مدت روحیه او را تحت تاثیر قرار داد. او برادر دوقولویش سینا را از دست داد و همین مساله تاثیر بسیار بدی در نیما نادری گذاشت. سینا و نیما دوقولو بودند و سینا به دلیل بیماری صعب‌العلاجی که مبتلا شد در سن 26 سالگی فوت کرد. نیما نادری مرگ برادرش را تلخ ترین اتفاق زندگی‌اش می‌داند. 

 


بازی در سریال تعبیر وارونه یک رویا

 


نیما نادری در سریال تعبیر وارونه یک رویا دو نقش سیاوش مشرقی (بازیگر تئاتر) و سعید برازنده (مهندس سازمان انرژی هسته ای) را بازی کرده است.

او درباره انتخابش در این سریال می‌گوید: آقای جیرانی برای دیدن یکی از نمایش های من آمده بودند و همان جا با هم ملاقات کوتاهی داشتیم.بعد از مدتی دستیار ایشان تماس گرفت و از من دعوت کرد به دیدن آقای جیرانی بروم و خوشبختانه ایشان در همان چند دقیقه اول به من گفتند که برای نقشی در سریال تعبیر وارونه یک رویا من را انتخاب کرده اند. من خیلی در جریان نقش نبودم. آقای جیرانی مختصری از کار را به من توضیح دادند و در جریان طرح کلی سریال قرار گرفتم.

 


بازی در نقش سروش مطلق در سریال لحظه گرگ و میش

 


کار موفق دیگری که نیما نادری در تلویزیون داشت سریال  لحظه گرگ و میش بود. او در این سریال نقش سروش مطلق را بازی می‌کرد سروش پزشک جوانی بود که رابطه‌ بدی با والدینش داشت و عاشق دخترخاله‌اش شده بود. این عشق به وصال رسید اما با به دنیا آمدن فرزند مشترک  عروس جوان فوت کرد و سروش با یکی از همکلاسی هایش که از خانواده ای محترم بود ازدواج کرد. او در این سریال نقش همسر المیرا دهقانی را بازی می کرد. هرچند نقش نیما نادری منفی بود اما بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. 

 

در خونگاه فیلمی موفق 

 


درخونگاه فیلمی بود که فیلم نامه آن را نیما نادری نوشته و سیاوش اسعدی کارگردانی کرد. امین حیایی و ژاله صامتی در این فیلم بازی کردند. در خونگاه فیلم  اجتماعی است که بسیار موفق بود و کاندیدای چندین جایزه در جشنواره فیلم فجر نیز شد. 

نیما نادری و المیرا دهقانینیما نادری در سریال شرم


زندگی شخصی نیما نادری

 


همانطور که گفته شد نیما نادری فرزند علیرضا نادری  است. او از ابتدای نوجوانی به کار تئاتر و بازیگری علاقه زیادی داشت. نیما نادری یک برادر دوقول داشت که وقتی 26 ساله بود فوت کرد. هرچند زندگی نیما بعد از این غم دچار تحول بزرگی شد اما او سعی کرد دوباره به زندگی برگردد. نیما نادری ازدواج نکرده و مجرد است. او تمرکز زیادی روی کارش دارد. ورزش، کتاب‌خوانی و تلاش برای تسلط بر زبان انگلیسی کارهایی است که نیما نادری برای انجام آن به صورت روزانه تلاش می‌کند و برنامه ریزی دارد. او برای پیشرفت در کارش تلاش زیادی می کند و منتقدان سینمایی او را یکی از پدیده‌ های سالهای آینده سینمای ایران پیش بینی می‌کنند. 
اندام مناسب، چهره ارام و قد بلند نیما نادری از مولفه‌های ظاهری اوست که نیما نادری را برای بازیگری بسیار مناسب کرده‌است. هرچند تکنیک ‌های خاص او و تسلطش بر نویسندگی نیز بر موفقیتش بسیار تاثیر گذاشته است. دوستان نیما نادری او را جوانی شوخ و خوش‌مشرب و بسیار صبور معرفی می‌کنند که قدرت سازگاری بالایی دارد. نیما نادری فعلا در اینستاگرام صفحه ای ندارد.

 


سریال شرم

 


شرم سریال دیگری است که نیما نادری در آن نقش آفرینی کرده است. همکاری نیما نادری و فاطمه گودرزی در این سریال نیز اتفاق افتاده است. این دو برای دومین بار است که کنار هم قرار می گیرند و اولین بار در سریال لحظه گرگ و میش کنار هم قرار گرفتند. مرحوم سیروس گرجستانی، فاطمه گودرزی، نیما نادری ، ابوالفضل پور عرب ،فریبا متخصص ،آشا محرابی، الهام طهموری  و میلاد میرزایی از جمله بازیگران این سریال هستند 

 

دیدگاه‌ها
ملیسا 1401/11/20
بازیتون عالیههه .ایشالله همیشه موفق باشید.
ناشناس 1400/07/08
موفق‌باشید
سارا 1400/07/08
شما‌بی‌نظیرید
شقایق 1400/03/15
تیپ عالی وبازی حرفه ای ازبیست بیست ودو بهتون میدم
دنیز 1400/03/13
بازیگر خوبیه
ناشناس 1399/10/08
آقای نادری شخصیت شما خیلی برای من جالب و جذابه شما اهل فضای مجازی و.... نیستید و با هم سن و سالهای خودتون خیلی فرق دارید و به نظرم این خیلی جذابه امدیوار همیشه در کارهایتان موفق باشید.
ناشناس 1399/10/08
چقدر این پسر دوست داشتنی و آرومه😊
EN 1399/10/08
شما عالی هستین
ناشناس 1399/10/08
آقای نادری شما فوق العآده هستین امیدوارم همیشه در کارتون بدرخشید خیلی از شخصیتون خوشم میاد
فاطمه 1399/10/07
عالی بوددوست داشتم کلی هم گریه کردم چون سریال شرم به اتمام رسید امیدوارم فصل دومش هم بزارن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.