2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
بیوگرافی کامل شبنم قلی خانی بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه ای با من است

بیوگرافی کامل شبنم قلی خانی بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه ای با من است

شبنم قلی خانی بازیگر و کارگردان ایرانی است که افتخارات زیادی را در اوج جوانی برای سینما داشته است. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -شبنم قلی‌خانی بازیگر و کارگردان جوان کشورمان  در ۳۰ اسفند ۱۳۵۵ در تهران زاده‌شد.


شبنم قلی خانی فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغاز نمود. او مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی وی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفاکرد و همین نقش او را به شهرت فراوانی رساند. او در نخستین مجموعهٔ تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی به ایفای نقش پرداخت. در سال 84، شبنم نخستین اثر خود به نام حقیقت یک دست‌فروش را که یک فیلم مستند بود، کارگردانی کرد و وارد عرصهٔ کارگردانی شد. او تاکنون چندین فیلم مستند و کوتاه و یک فیلم انیمیشن را کارگردانی کرده‌است.

 

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی یک سال بعد در مجموعهٔ تلویزیونی سال‌های برف و بنفشه که از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا پخش‌شد، ایفای نقش کرد. او سپس  در دو مجموعهٔ تلویزیونی پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی وی بازی کرد. او به فاز دوم مجموعهٔ تلویزیونی سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی پیوست و در این مجموعه نیز ایفای نقش کرد. پنج‌شنبهٔ آخر ماه کار دیگری از شبنم قلی‌خانی است که در سال ۱۳۹۰ ساخته‌شد. همچنین در سریال هشت و نیم دقیقه نیز به ایفای نقش پرداخت. او هم‌چنین دارای چندین جایزه و تقدیرنامه از جشنواره‌های مختلف است.

 


تحصیلات شبنم قلی خانی


شبنم قلی خانی دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشتهٔ تئاتر گرایش طراحی صحنه  تحصیل کرده است . چندی پس از آن، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل کرد. او از سال 83عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بود و به آموزش بازیگری و تئاتر مشغول است. وی هم‌چنین بازیگری به کودکان را برای چندین سال در یک مؤسسهٔ فرهنگی تدریس می‌کرد. 

 

بیوگرافی شبنم قلی خانی
مهاجرت به استرالیا


شبنم قلی خانی  به علت شغل همسرش به  استرالیا مهاجرت کرد و با استفاده از این فرصت در استرالیا کارگردانی تئاتر خواند و بعد از چند سال به ایران بازگشت. 

 


 زندگی شخصی شبنم قلی خانی


شبنم قلی خانی در یک مراسم کاملا سنتی ازدواج کرده است او درباره ازدواجش می گوید: خواهر رضا و خواهر من که هر دو از ما بزرگتر هم هستند، دوستان صمیمی یکدیگر بودند. زمانی که در دانشگاه قبول شدم. برای درس ماکت سازی احتیاج داشتم یک نفر به من کمک کند. خواهرم گفت برادر دوستم در رشته معماری تحصیل می کند و می تواند به تو کمک کند. آشنایی ما از ساخت این ماکت آغاز شد و در نهایت خواهرهای ما برایمان این نقشه را کشیدند و در نهایت سال 86 با هم ازدواج کردیم.
شبنم قلی خانی درحال حاضر یک دختر  به نام شانا دارد که 5 ساله است. شبنم قلی خانی یک خواهر و یک برادر بزرگتر از خودش دارد. فرزند ته تغاری خانواده است. 

شبنم قلی خانی و فرزندش


بازی در سریال مانکن


شبنم قلی خانی برای اولین بار در شبکه خانگی با سریال مانکن ظاهر شد.مانکن اولین سریال خانگی بود که او حضور داشت و کاوه آرمان، مریلا زارعی و فرزاد فرزین از جمله بازیگران ان بودند. 
شبنم قلی خانی همچنین در سریال بیگانه ای با من است نیز نقش آفرینی کرده است. او در این سریال نقش نساء را بازی می کند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.