2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه

طرز تهیه" کیک انار بدون فر" بسیار شیک و مجلسی برای شب یلدا

کیک انار یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه برای شب یلداست که در ایام دیگر هم می توان تهیه کرد. طرز تهیه کیک انار را اینجا بخوانید

جامعه پویا - کیک انار بدون فر یکی از خوراکی های بسیار لذیذ در شب یلدا است که به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. 

کیک هایی که در خانه تهیه می شود به دلیل اینکه مواد افزودنی ندارد و با بهداشت بیشتری تهیه می شود با توجه به شرایط بیماری واگیردار بسیار مفید تر است. لازم نیست برای پخت کیک از فر استفاده کنید. ما به شما کیک انار بدون فر را آموزش می دهیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی

مواد لازم

 بیسکویت مادر یا پتی بور:۳۰۰ گرم
کره آب شده:100 گرم
عسل:یک  قاشق سوپ خوری
گردو آسیاب شده۱/۲ پیمانه
خرما بدون هسته۴ عدد
پنیر خامه ای۳۰۰ گرم
خامه‏ فرم گرفته۱ پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپ خوری
آبلیمو۱ قاشق سوپ خوری
شکر۱/۴ پیمانه
دانه انار۱.۵ پیمانه

چیز کیک انار


دستور تهیه


کیک انار را باید در دو مرحله تهیه کنید. 
ابتدا باید زیر ساخت آن را فراهم کنید. برای اینکار کره را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسد. بعد بیسکویت را داخل غذاساز بریزید و کاملا خرد یا پودر کنید. کره و بیسکویت را بهم هم مخلوط کنید. کف قلب را سلیفون بکشید یا با کاغذ روغنی بپوشانید و کره و بیسکویت مخلوط شده را به صورت فشرده رد آن قرار دهید تا فرم قلب را بگیرد. اینکار را باید با دقت تمام انجام دهید تا مواد کاملا فشرده باشد. بعد به مدت یک ساعت و نیم در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی بدون فر


در این میان خامه و پنیر را آماده کنید. پنیر را با هم بزن بزنید تا صاف شود. خامه ، گردو، خرما، عسل، آبلیموو شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد. بعد ژلاتین را در نصف پیمانه آب جوش حل کنید و روی کتری یا داخل مایکروفر قرار دهید تا کاملا آب شود. کمی که ولرم شد به مواد اضافه کنید و هم بزنید. 
حالا بیسکویت و کره که یک ساعت و نیم در یخچال بود را خارج کنید. یک لایه کلفت خامه آماده شده را روی آن بریزید. نصف پیمانه انار اضافه کنید و مابقی مایه خامه را روی ان قرار دهید و در آخر انارهای باقی مانده را روی ان بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا به مدت 4 ساعت در یخچال بماند.
بعد از چهار ساعت کیک شما کاملا فرم گرفته است می توانید این کیک یلدایی را به راحتی از یخچال خارج کرده و از قالب دراورید و میل کنید. 

چیز کیک انار برای شب یلدا

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بدون فر


نکته


می توانید گردو و خرما بهجای اضافه کردن به خامه به کیک زیر آن اضافه کنید
می توانید به جای بیسکوییت از کیک اسفنجی هم استفاده کنید
می توانید در کنار ژلاتین از ژله انار استفاده کنید و ژلاتین به ان اضافه کنید با اینکار خامه شما صورتی می شود. طعم بیشتری از انار می گیرد.
نحوه اضافه کردن انار کاملا اختیاری است ارگ دوست دارید می توانید آن را درخامه بزنید و اگر نه می توانید همه آن را روی انار بریزید.

بعد از اینکه چیز کیک شما چهار ساعت در یخچال ماند و کاملا بست می توانید روی آن ژله انار بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا ببندد. برای ژله انار چیز کیک باید پودر ژله را در نصف لیوان اب گرم حل کنید و نصف لیوان هم آب سرد بریزید. ژله برای چیز کیک باید غلیظ باشد.وقتی ان را روی مواد ریختید به مدت دو ساعت دریخچال قرار دهید تا کاملا ببندد
برای کیک حتما از قلب کمربندی استفاده کنید تا راحت تر کیک را از قابل خارج کنید

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.