2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
بیوگرافی کامل ایوب آقاخانی بازیگر نقش جاوید در سریال بیگانه ای با من است

بیوگرافی کامل ایوب آقاخانی بازیگر نقش جاوید در سریال بیگانه ای با من است

ایوب آقاخانی بازیگر تبریزی کشورمان است که سالهاس در عرصه هنر فعالیت دارد. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ایوب آقاخانی متولد یک آبان ۱۳۵۴ در تبریز بازیگر ، کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون است. 
ایوب آقاخانی ازدواج کرده متاهل است و پسری به نام نیاسام دارد که در سال 93 به دنیا امده‌است.


ایوب آقاخانی را کمتر جلوی دوربین تلویزیون دیده‌اید اما اوفعالیت هنری زیادی دارد و در سمت کارگردانی نیز کارهایی انجام داده است. 
وی دارای مدرک تحصیلی کارشناس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و کارشناس ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس می باشد. وی در سریال بیگانه ای با من است در نقش جاوید داماد خانواده شهرابی را بازی می‌کند. 

ایوب آقاخاینی و شبنم قلی خانی


ایوب آقاخانی فعالیت خود را از سال 1373 وقتی 19 ساله بود از رادیو شروع کرد و نمایش های رادیویی زیادی اجرا کرد، او سپس در دانشگاه وارد عرصه تئاتر شد. تسلط بسیار زیاد ایوب آقاخانی بر فن بیان و تغییر صدایش به دلیل گویندگی طولانی مدتی است که انجام داده است. 
ایوب آقاخانی یک کتابخوان حرفه‌ای است او یکی از کسانی بود که در برنامه کتاب‌باز حاضر شد و به عنوان کارشناس آثار شکسپیر را نقد کرد. کمتر کسی در ایران توان نقد آثار شکسپیر را دارد. 

 


تدریس در دانشگاه 


ایوب آقاخانی سال 1380 اولین نمایشنامه خود به نام دوئتی کوتاه برای پاییز را چاپ کرد
و سالهاست که به عنوان  مدرس و استاد دانشگاه شروع به تدریس کرد، حالا استاد دوره های لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه سوره و آموزشگاه های هنری است. آقای آقاخانی مطالعات تئوریک بسیار زیادی در حوزه ادبیات نمایشی دارد و موفقیت زیادی نیز در این حوزه به دست آورده است. 

ایوب آقاخانی


حضور در تلویزیون


ایوب آقاخانی در سال 75 اولین کارگردانی خود را آغاز کرد و نمایش "علت" را روی پرده برد. او تسلط زیادی به زبان انگلیسی دارد آقاخانی از سال 83 شروع به ترجمه آثار ادبی کرد و سال 84 اولین مجموعه شعر خود به نام واگویه در مسیر وهم و امید را چاپ کرد. در سال 88 مجری برنامه برای ایران شبکه سه و در سال 91 اجرای بخشی از برنامه رادیو هفت را برعهده داشت.

ایوب آقاخانی بازیگر نقش جاوید در سریال بیگانه ای با من است


وی اولین بار در سال 92 با سریال داوران بازیگری را نیز تجربه کرد
 ایوب آقاخانی یکی از نقش‌های اصلی سریال بیگانه ای با من است را برعهده دارد. او در این سریال نقش جاوید را بازی می‌کند مردی که یکبار همسر و فرزندش را ترک کرده و با زن دیگری ازدواج کرده و از همسر دوم خود یک فرزند دارد اما مردی هوس‌باز است و همچنان با زنی هم به صورت صیغه‌ای ازدواج کرده با این حال تصاحب مال پدر همسرش باعث می شود او همسر دومش را طلاق ندهد.

 

نقش مقابل ایوب آقاخانی در این سریال را نگار عابدی بازی کرد. بیگانه‌ای با من است آخرین اثر استاد پورحسینی بود و ایوب آقاخانی افتخار این را داشت که کنار استاد نقش آفرینی کند. از دیگر بازیگران این سریال، سپیده خداوردی، پوران دخت مهمیمن، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی و شیوا ابراهیمی هستند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.