2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
همه چیز درباره قهوه گانودرما؛ از درمان سرطان تا کمک به لاغری

همه چیز درباره قهوه گانودرما؛ از درمان سرطان تا کمک به لاغری

قهوه گانودرمادر طب چینی بسیار مورد استقبال است. همه چیزدرباره خواص و مضرات قهوه گانودرما را اینجا بخوانید

جامعه پویا -قهوه گانودرما ، نوعی نوشیدنی است که در طب چینی طرفداران زیادی دارد. طرفداران قهوه گانودرما بر این باورند که این نوشیدنی می تواند افراد را در برابر سرطان مقاومت کند و حتی برخی تومورها را از بین ببرد. همچنین می تواند در درمان بیماری های غیرکشنده بسیاری مفید باشد. 
قهوه گانودرما چطور درست می‌شود

 


قهوه گانودرما از ترکیب قهوه تفت داده شد و قارچ گانودرما به دست می‌ آید. مقداری قارچ گانودرما را با قهوه تفت داده شده پودر و مخلوط کنید. برای اینکه این قهوه طعم بهتری پیدا کند افزودنی‌هایی چون شکر نیز به آن اضافه می‌شود تا طعم بهتری داشته باشد.

 

قهوه گانودرما


قارچ گانودرما چیست


قارچ گانودرما قدمتی 5000 ساله دارد و قارچ جان‌افزا یا قارچ ریشی با نام علمی Ganoderma_lucidum نیز به آن میگویند. در برخی منابع با عنوان گیاه پادشاهان یا پادشاه گیاهان از آن نام می برند. نام های دیگر این قارچ؛ قارچ جان افزا و اکسیر جوانی است. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ریشی و در کره، یونگ زهی است.

 


خواص قارچ گانودرما


طرفداران قارچ گانودرما میگویند از قارچ جان‌افزا برای تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت استفاده می‌شود.

گانودرما مواد فعال بیولوژیک همچون انواع استرول‌ها، پروتئین‌ها، پلی ساکاریدها، تری ترپنوئیدها و ملانین دارد که پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدهای آن به علت خاصیت ضد سرطانی، اهمیت زیادی دارد.

 

 

بر اساس تحقیقات این قارچ باعث ایجاد تعدیل در سیستم ایمنی می شود، التهاب را از بین می برد، تولید انرژی توسط میتوکندری سلول ها را افزایش می دهد و رادیکال های آزاد را نیز از بین می برد.
با این حال هیچ تحقیق علمی به طور قطعی درباره که این قارچ مفید است و خواصی که گفته می‌شود را دارد اظهار نظر نکرده است. 
با این حال در چین و ژاپن و کره  مردم معتقدند مصرف این قارچ به آنها کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بهتری داشته باشند. بیخوابی، تب، مسمومیت، استرس روانی، عفونت را در بدن خود کنترل کنند. 

طرز تهیه قهوه گانودرما


چطور قهوه گانودرما درست کنیم


یک قاشق چای خوری از پودر قارچ گانودرما و ۳۲ اونس آب در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا بجوشد.
دما را کم کنید تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جوشیده شود.
به اندازه ۵-۱۰ قاشق غذاخوری دانه های قهوه را اضافه کنید و در فرنچ پرس. سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.

 


سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و دمای متوسطی به آن بدهید. می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا برخی از کره ها و یا در بهترین حالت خامه و یا شیر بادام هم به صورت اختیاری به مخلوط اضافه کنید.
با استفاده از یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ قهوه گانودرما آماده است.

 


نکات مهم درباره  قارچ یا قهوه گانودرما


قارچ گانودرما را نباید در موارد حاد استفاده کرد اگر دچار سرطان حاد هستید نباید تصور کنید که با استفاده از قارچ گانودرما می توانید این بیماری را از بین ببرید. 
اگر می‌خواهید گانودرما را همراه با داروهای شیمیایی و درمانی خاص و یا داروهای کاهش دهنده فشارخون مصرف کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است این داروها با هم تداخل ایجاد کنند.

 


هرگز داروهای خود را با تکیه بر قارچ گانودرما قطع نکنید چرا که خواص درمانی این قارچ ثابت نشده و ممکن است بیماری شما با قطع دارو تشدید شود.

 


مضرات گانودرما


همانطور که گفته شد نه درباره فواید قارچ گانودرما اطلاعات علمی ثابت شده و نه درباره مضرات آن اطلاعات کافی وجود دارد. متخصصان طب سنتی چینی می گویند مصرف این گیاه ممکن است مشکلاتی نظیر: خشکی بینی، گلو و حالت تهوع بعد از مصرف ایجاد کند.  اگر مایل هستید که قهوه «گانودرما» را امتحان کنید، به‌ویژه اگر قرص فشار خون، داروی ضدانعقاد خون، داروی ضدپلاکت مصرف می‌کنید یا تحت درمان سرطان هستید، حتما با پزشک خود درباره‌ی عوارض قهوه گانودرما صحبت کنید.

نکته: بخش سلامت جامعه پویا صرفا جهت آگاهی بخشی به شما و بالا بردن اطلاعات مخاطبانش از خواص گیاهان می نویسد و قبل از مصرف هرگیاهی حتما باید با پزشک خود مشورت کنید و بدون تجویز و تشخیص پزشک هرگز خوددرمانی نکنید

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.