2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه

طرز تهیه "پیتزا قابلمه ای" بسیار خوشمزه به سبک پیتزا فروشی ها

پیتزا یک غذای پرطرفدار است که اگر فر هم نداشته باشید می‌توانید به راحتی در تابه یا قابلمه تهیه کنید. مواد لازم و طرز تهیه آن را اینجا بخوانید

جامعه پویا - پیتزا یک غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که می‌توانید به راحتی در خانه آن را بپزید. برای اینکه بتوانید در خانه پیتزا درست کنید لازم نیست حتما فر یا مایکروفر داشته باشید. شما می‌توانید با قابلمه نچسب یا تابه نچسب هم این فذای خوشمزه را درست کنید.

پیتزا تابه ای

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سزار رستورانی و خوشمزه+نکاتی که سرآشپزها توصیه می کنند

مواد لازم برای پیتزا قابلمه ای

آرد سفید :حدود1 پیمانه
تخم مرغ :1 عدد
ماست :2 قاشق غذاخوری
نمک :1 پنس
بکینگ پودر:5 گرم
سوسیس :1 عدد
کالباس :4 ورق
پنیر پیتزا :150 گرم
فلفل دلمه ای :1 عدد
گوجه فرنگی :1 عدد
سس پیتزا :1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون :1 قاشق مرباخوری
آویشن :1 قاشق مرباخوری

بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر خانگی، لذیذتر و خوشمزه به روش فست فودهای آمریکایی

 

خمیر پیتزا ماهیتابه ای
دستور تهیه


ابتدا باید خمیر پیتزا را اماده کنید. برای اینکار ابتدا در یک ظرف تخم‌مرغ  را بشکنید و با ماست و نمک مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. بعد  آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید. نیمی از ارد الک شده را به ماست و تخم مرغ اضافه کنید و خوب ورز بدهید. 
همینطور که در حال ورز دادن هستید مابقی ارد را اضافه کرده و ورز بدهید. آنقدر باید ورز بدهید که خمیر یک دست شود. بعد یک کیسه روی آن بکشید و به مدت نیم ساعت  در جایی خنک استراحت بدهید. 


تا زمان استراحت کردن خمیر مواد پیتزا را آماده کنید. اینکه برای پیتزا از چه موادی استفاده کنید کاملا به سلیقه غذایی شما بستگی دارد. ما مواد لازم برای پیتزا مخلوط را انتخاب کردیم. باید همه مواد را به صورت نگینی خرد کنید. سعی کنید اگر دوست ندارید نگینی خرد کنید به صورت رشته‌های یک دست مواد را خرد کنید. همه را باهم مخلوط کنید. کناری قرار دهید. 

بیشتر بخوانید: 10 نکته درباره ماکارونی یا اسپاگتی، این غذای لذیذ


خمیر را روی یک تخته قرار دهید و با وردنه صاف کنید. خمیر نباید خیلی کلفت باشد. یک تابه یا قابلمه تفلون انتخاب کنیدآن را روی اجاق قرار دهید تا گرم شود. خمیر باز شده را به اندازه کف  قابلمه در آن پهن کنید. توجه داشته باشید حتما باید شعله کم باشد. روی خمیر مقداری روغن کنجد یا زیتون بچکانید و در همه جای خمیر پخش کنید. بعد لایه به لایه مواد، سس، قرمز و پنیر بریزید. در تابه یا قابلمه‌ای که  پیتزا در آن قرار دارد را ببندید تا پنیر به راحتی آب شود. 
تقریبا 20 دقیقه طول می‌کشد تا پنیر آب شده و خمیر بپزد. وقتی کاملا خمیر آب شد پیتزای شما آماده است.

 

نکته


اگر می‌خواهید پنیزحالت کبابی به خود بگیرد می‌توانید با یک چراغ الکی روی پنیز را کباب کنید
هر ماده غذایی را می‌توانید به پیتزا اضافه کنید. اما توجه داشته باشید اگر می‌خواهید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید حتما آن را قبل از اینکه در مواد پیتزا بریزید با پیاز تفت داده و روی اجاق بپزید. 
پیتزا قابلمه ای
از هر نوع ادویه ای که باب میلتان است می‌توانید برای پیتزا قابلمه ای استفاده کنید
تابه‌های چدنی انتخاب مناسبی برای کسانی که فر ندارند. با این تابه‌ها به راحتی می‌توانید بیشتر غذاهایی که در فر یا مایکروویو درست می شود را درست کنید. 

اگر آماده کردن خمیر برایتان سخت است می توانید یک چونه بربری یا سنگگ بگیرید. به میزانی که کافی است کف تابه پهن کنید. خمیر این دو نوع نان برای پیتزا بسیار مفید است.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.