2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل الهام کردا بازیگر نقش مهناز در سریال ملکه گدایان

بیوگرافی کامل الهام کردا بازیگر نقش مهناز در سریال ملکه گدایان

الهام کردا بازیگری است که نقش های متنوع زیادی را بازی کرده و درهمه انها موفق بوده است. بیوگرافی کامل او و اطلاعاتی درباره زندگی خصوصی اش را اینجا بخوانید

جامعه پویا -الهام کردا بازیگری است که در اوج پختگی به شهرت رسید. او همسر سعید چنگیزیان است و سالهای زیادی در حوزه تئاتر فعالیت داشته است. 
الهام کردا متولد سال 57 است و از دوران دانشجویی فعالیت در تئاتر را شروع کرد و به یک بازیگر کاربلد در این حوزه تبدیل شد. الهام کردا دیر وارد سینمای ایران شد و به نظر می رسید این موضوع انتخاب خودش بوده است چرا که بازیگری کارکشته چون او بعید است از سوی کارگردانی برای کار دعوت نشود. او در سال 89 با فیلم برف روی کاج ها ساخته پیمان معادی به سینمای ایران معرفی شد. الهام کردا فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش است، از تئاتر وارد عرصه حرفه ای در تلویزیون و سینما شده است.

 


زندگی خصوصی الهام کردا


الهام کردا وقتی که 22 ساله بود با سعید چنگیزیان ازدواج کرد. آنها زندگی موفقی دارند و 20 سال است که با هم زندگی می کنند
الهام کردا درباره ازدواجش میگوید: من و سعید در یک دانشگاه رشته تئاتر خواندیم و چون هم دانشگاهی بودیم سال 79 با هم به شکل کاری آشنا شدیم، این ارتباط در نهایت سال 81 به ازدواج ختم شد.

 

الهام کردا بازیگر


الهام کردا یک کتاب خوان حرفه ای است او دراینباره میگوید: معمولا زیاد به كتاب‌ ها رجوع می كنم، در گذشته داستان و رمان زیاد می خواندم اما مدتی است كه بیشتر تاریخ می خوانم این روزها تاریخ مشروطه را بیشتر مطالعه می كنم.

او در اینباره می گوید:به عنوان یک بازیگر در تئاتر و در سال های اخیر در سینما همیشه تلاش کردم برای خودم اعتبار کسب کنم. در این راه باید از لحاظ اطلاعات بروز باشی، که به صورت مطلق این اتفاق نمی افتد، چون باید مدام در سفر باشی و از طرفی ما کمبود منابع ترجمه شده داریم و از لحاظ زبان هم در سطح مطلوبی نیستیم که از منابع معتبر دنیا استفاده کنیم. طبیعی است که چند قدم از دانش روز بازیگری در دنیا عقب تر هستیم، اما باید تلاش کرد و با مطالعه و تحقیق و تماشای فیلم و تئاتر خود را رساند به سطحی که جهانی است. من این کار را در حد توان انجام می دهم.

 

الهام کردا و سحردولتشاهی

نظر الهام کردا درباره شهرت

 الهام کردا تشنه شهرت نیست او بیشتر از شهرت به کار فکر می کند. خانم کردا دراینباره می گوید: شهرت با خودش چیزی به همراه دارد و آن اینکه در هر جا و مکانی آدم ها تو را می شناسند که این جریان به شخصه از جایی به بعد جوابگوی درونیات من نیست و روح من را ارضاء نمی کند. من اعتقاد دارم که باید در این عرصه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی خود بیاندیشی و اینکه در مراودات روزمره انسان ها چگونه با تو رفتار می کنند و حضور تو چقدر برای آن ها مهم است. در صورتی که شاید در حال حاضر چنین افرادی کم باشند و شهرتی که امروز با آن مواجه هستیم سبب شده انسان ها به خودشان اجازه ورود به حریم شخصی تو را بدهند و در مورد همه مسائل تو نظر بدهند که این صحیح نیست. اگر این طور پیش بروی جایگاهت حفظ نخواهد شد و لااقل باید ضمن توجه به حریم ها بدانند چطور وارد این مسائل شوند.  
در یكی، دو سال اخیر احساس می كنم خیلی بیشتر از گذشته به دانستن تاریخ نیاز داریم.
الهام کردا یک ورزشکار حرفه ای نیز هست. او زندگی مینیمال و بسیار سالمی دارد و راز موفقیتش و پرش بلندی که در سینمای ایران داشته به همین دلیل است. 

 


الهام کردا در نمایش خانگی هم فعال است. او در چند سریال از جمله ملکه گدایان نیز نقش آفرینی کرده است و با رویا نونهالی، باران کوثری و پانته آ بهرام هم بازی بوده است. الهام کردا نقش اصلی این سریال یعنی مهناز را بر عهده دارد. 
الهام کردا از جمله بازیگرانی است که نقش های متنوع زیادی بازی کرده و نقش های طنز هم داشته است که این از قدرت بازیگری او حکایت دارد. الهام کردا جزء سلبریتی های پولساز دهه 90 شناخته می شود.

 

الهام کردا و همسرش سعید چنگیزیان
فیلم شناسی الهام کردا


۱۳۹۶    همچنان که می‌مردم        مصطفی سیاری
۱۳۹۷    سرکوب        رضا گوران
۱۳۹۶    آندرانیک    حسین مهکام
۱۳۹۶    رگ خواب        حمید نعمت‌الله
۱۳۹۵    موج اف ام ردیف ۴۸        کیارش اسدی زاده
۱۳۹۴    بیست هفته        مسعود قراگزلو
۱۳۹۴    به دنیا آمدن        محسن عبدالوهاب
۱۳۹۳    ارغوان        امید بنکدار

۱۳۹۲    فرشته‌ها با هم می‌آیند    هدیه    حامد محمدی
۱۳۹۲    بلوک۹ خروجی۲        علیرضا امینی
۱۳۹۲    ملبورن        نیما جاویدی
۱۳۹۱    حوض نقاشی        مازیار میری
۱۳۹۰    برف روی کاج‌ها        پیمان معادی

 


مجموعه تلویزیونی


۱۳۹۸    می جان    مرجان اشرفی زاده
۱۳۹۴    تعبیر وارونه یک رؤیا    فریدون جیرانی    
۱۳۹۲    مهرآباد    فرید سجادی حسینی    
۱۳۹۲    داوران    احمد امینی
با من بمان      حمید لبخنده    شبکه سه

 


شبکه نمایش خانگی


١٣٩٩    ملکه گدایان        حسین سهیلی زاده
۱۳۹۸    کرگدن        کیارش اسدی زاده
۱۳۹۷    نهنگ آبی        فریدون جیرانی
۱۳۹۲    شاهگوش        داود میرباقری


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.