2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه مرغ بریان شکم پر قابلمه ای بسیار خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه مرغ بریان شکم پر قابلمه ای بسیار خوشمزه و لذیذ

مرغ شکم پر و بریان بدون فر هم ممکن است. دستور تهیه را اینجا بخوانید

جامعه پویا - مرغ بریان غذای بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای است که اگر هم فر ندارید می‌توانید به راحتی آن را در قابلمه درست کنید. برای اینکار نیاز به کمی صبوری دارید

توجه داشته باشید مرغ بریان بدون فر و در قابلمه مقدار زیادی نمک نیاز دارد. می‌توانید از سنگ نمک خرد شده استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی و رستورانی بدون فر

مواد لازم


مرغ متوسط یک عدد
پیازیک عدد
فلفل دلمه ای یک عدد
آبلیمو 4 تا 5 ق غ
 پوره گوجه فرنگی. نصف لیوان
کره به میزان کافی
 زعفران دم کرده به مقدار کافی
سیب زمینی به مقدار لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
گردوی چرخ شده 200 گرم
رب انار یک فنجان
رزماری 5 شاخه
پودر سیر  یک قاشق مرباخوری

 

مرغ شکم پر بریانی بدون فر

دستور پخت


ابتدا مرغ تازه را خوب بشویید و صبر کنید تا خشک شود. حالا مخلفات  داخل مرغ را آماده کنید. سپس با مقداری از کره همه سطح مرغ را چرب کنید و کاملا دست و دل‌باز اینکار را انجام دهید. 
از زعفران دم کرده ، آبلیمو، نمک ، فلفل سیاه  ، پودر سیر و پوره گوجه فرنگی را با هم مخلوط میکنیم و با قلمو روی تمام قسمت های بدن مرغ بمالید تا خوب مزه دار شود. سپس مرغ را داخل یخچال قرار دهید. تا خیلی خوب مزه بگیرد. بعد از حدود 5 سالعت مرغ را از داخل یخچال خارج کنید. داخل فویل بپیچید و در یک قابلمه قرار دهید. کف قابلمه را با نمک پر کنید و بعد مرغ را روی آن بگذارید. به مدت 20 دقیقه روی حرارت بالا و سپس روی حرارت کم مرغ را بپزید. روی در قابلمه حتما دم کنی بگذارید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه "مرغ شکم پر در قابلمه" با انار و گردو مخصوص شب یلدا


بعد از حدود یک ساعت مرغ به طور کامل پخته می‌شود. آن را خارج کنید و از فویل باز کنید. حالا مواد داخل شکم مرغ را آماده کنید. گردو ، رب انار، فلف دلمه ای نگینی شده، رزماری و پوره سیب‌زمینی و انواع چاشنی را مخلوط کرده و داخل شکم مرغ بریزید. دوباره پای آن را ببیندید و داخل فویل قرار دهید و به مدت یک ربع دیگر بگذارید تا به همان شیوه قبل بپزد. سپس اجاق را خاموش کنید و مرغ را از داخل فویل خارج کنید. در ادامه باقی مانده زعفران و کرده را به مرغ بمالید و اگر دوست دارید مرغ برشته تر شود با چراغ الکلی روی پوست آن حرارت دهید. 

 

مرغ شکم پر بدون فر
نکته


به مرغ بدون فر می‌توانید هر چاشنی که دوست دارید اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید سیر رنده شده هم به مواد داخل شکم مرغ اضافه کنید. 
رزماری یک گیاه بسیار خوشمزه و خوش طعم کننده است می‌توانید در کنار مرغ هم از آن استفاده کنید. 
می‌توانید تعدادی سیب‌زمینی را خوب شسته و به چند تکه تقسیم کنید و هنگامی که مرغ فویل پیچ شده را کناردر قابلمه و نمک قرار می‌دهید سیب زمینی را هم قرار دهید تا خوب بپزد. طعم سیب‌زمینی کبابی بسیار عالی است. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.