2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
12 نکته مهم سر آشپزها برای

12 نکته مهم سر آشپزها برای "خورشت قورمه سبزی جاافتاده "

خورشت قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده با نکاتی که سرآشپزها بلد هستند درست می شود. 12 نکته اساسی برای خورشت قورمه سبزی جا افتاده را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خورشت قورمه سبزی ، از اصلی ترین غذاهای ایرانیان است و همه خانم های خانه دار ایرانی حتما در هفته چندبار این خورشت را می پزند. 
برای اینکه یک خورشت قورمه سبزی جا افتاده داشته باشید باید نکات کلیدی را در آن رعایت کنید. 

خورش قورمه سبزی جا افتاده

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی و نکاتی که سرآشپزها بلدند

مهمترین نکاتی که باید در خورشت قورمه سبزی برای چا افتادن و لعابدار شدن در نظر داشته باشید سبزی آن است. 
1-    سبزی خورشت قورمه سبزی حتما باید خیلی ریز شده باشد 
2-    شبزی خورشت قورمه سبزی حتما باید به خوبی سرخ شده و کاملا رنگ آن تیره شود البته توجه داشته باشید نباید سبزی بسوزد
3-    سبزی حتما باید مقدار زیادی اسفناج یا در صورت دسترس نبودن برگ چغدر در آن وجود داشته باشد چون لعاب برگ اسفناج بسیار زیاد است و کم بودن آن در خورشت قورمه سبزی باعث می شود خورشت شما جا نیفتد
4-    میزان شنبلیله در خورشت قورمه سبزی بسیار مهم است اگر شنبلیله در خورشت قورمه سبزی کم باشد عطر آن زیاد نمی شود و از خوشایند شدن خورشت می کاهد 

خورشت قورمه سبزی مجلسی

بیشتر بخوانید:نکات مهم برای اینکه خورش قورمه سبزی جا بیفتد

5-    لوبیا چیتی به دلیل اینکه خیلی خوب لعابدار می شود لوبیا مناسبتری برای خورشت قورمه سبزی است هرچند برخی خانم ها از لوبیا قرمز استفاده می کنند اما اگر هنوز نمی دانید چطور خورشت را لعابدار کنید حتما از لوبیا چیتی استفاده کنید. 
6-    گوشت خورشت بهتر است گوسفندی باشد اما اگر از گوشت گوساله هم استفاده می کنید بهتر است از مغز ران استفاده کنید تا طعم گوشت به خوبی در خورشت شما حس شود. 
7-    برای اینکه خورشت قورمه سبزی خوش طعم شود مقدار کمی فلفل پاپریکا پودر شده در آن بریزید. اینکار به لعابدار شدن غذایتان بسیار کمک می کند
8-    حتما پیاز را نگینی و سرخ کنید و گوشت را در ان تفت دهید و بعد سبزی و لوبیا را به خورشت اضافه کنید و بجوشانید. 
9-    نکته بسیار مهم در خورشت قورمه سبزی این است که در پخت آن عجله نکنید. بهتر است آن را در قابلمه مسی بپزید. اگر می بینید خورشت  قورمه سبزی در مجالس بسیار خوشمزه می شود دلیلش این است که از زودپز استفاده نمی شود و گوشت و مواد در قابلمه و روی حرارت کم به مدت طولانی پخته می شود.

فوت و فن خورش قورمه سبزی خوشمزه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه با مرغ

10-    بهتر است از  لیمو عمانی پودر شده استفاده کنید تا دانه های آن در غذا باعث تلخی نشود. هسته لیموعمانی خورشت را تلخ می کند. حتما هسته را جدا کنید. هرچند لیمو عمانی درسته زیباست اما بهتر است ان نشکنید و حتما چند سوراخ ایجاد کرده و درسته در غذا قرار دهید با این حال همچنان توصیه بر پودر کردن لیمو و جدا کردن هسته است. 
11-    از روغن بسیار در خورشت قورمه سبزی بپرهیزید. سبزی سرخ شده و گوشت و روغنی که برای تفت پیاز استفاده می کنید به اندازه کافی خورشت شما را چرب می کند. اگر چربی بیشتر استفاده کنید خورشت شما به جای طعم دلچسب طعم چربی خواهد داد. 
12-    در پایان کار چند قالب یخ در خورشت بی اندازید تا روغن آن روی خورشت جمع شود روغن را با ملاقه یا قاشق بردارید و بعد از اینکه خورشت را کشیدید روغن خورشت را روی آن تقسیم کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.