2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل فرزانه سهیلی بازیگر نقش نگار در سریال با خانمان

بیوگرافی کامل فرزانه سهیلی بازیگر نقش نگار در سریال با خانمان

فرزانه سهیلی بازیگر جوانی است که پله پله تا موفقیت رسیده و حالا نقش نگار در سریال باخانمان را بازی می کند. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -فرزانه سهیلی بازیگر جوانی است که استعداد و توانایی اش را ابتدا در نویسندگی محک زد و بعد از موفقیت در این حوزه بود که وارد بازیگری شد. 


فرزانه سهیلی دانش آموخته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر و معماری است و فعالیت های هنری خود را از عرصه نمایش آغاز کرده است. او با بازی در سریال «ایراندخت» به کارگردانی محمدرضا ورزی به چهره ای شناخته شده برای مخاطبان تلویزیون مبدل شد.طرح و ایده و بازنویسی نمایشنامه به مراسم مرگ داداش خوش آمدید، نویسنده نمایش عروسک های سکوت و بازی در نمایش های به مراسم مرگ داداش خوش آمدید، ورود آقایان ممنوع و بادبادک بر خاک از دیگر فعالیت های سهیلی است.

فرزانه سهیلی در نقش نگار در سریال با خانمان
فرزانه سهیلی  کار هنرپیشگی را از تئاتر شروع کرد. او یکی از بهترین بازیگران عرصه تئاتر است که بعد از سالها بازی در این مدیوم تصمیم گرفت وارد سینما شود. او در ابتدا در سریال ایراندخت بازی کرد و سپس در سریال طنز باخانمان نقش آفرینی کرد. 
فرزانه سهیلی اصالتا اصفهانی است. پدرش بازنشسته و مادرش خانه دار است. 


زندگی خصوصی فرزانه سهیلی


فرزانه سهیلی در یک خانواده 5 نفره به دنیا آمده است. خانه پدری او در اصفهان است ، برادری اهل عمل دارد که دکتری بیو الکترونیک دارد و محقق و مدرس است و خواهرش نیز سالهاست خارج از ایران زندگی می کند. 
فرزانه سهیلی دو خواهرزاده دارد که علاقه بسیار زیادی به آنها دارد و با اینکه خارج از ایران زندگی می کنند اما رابطه خاله و خواهرزاده ها بسیار گرم است. 
اطلاعاتی از وضعیت تاهل خانم سهیلی در دسترس نیست. اما با توجه به عکس های خانوادگی که او منتشر کرده به نظر می رسد او مجرد است.

 

فرزانه سهیلی
شروع فعالیت هنری


فرزانه سهیلی فعالیت هنری را از سالها قبل شروع کرد. او زمانی که نوجوان بود وارد عرصه تئاتر در اصفهان شد او بعد از آن سال 1383 به تهران رفت و فعالیت خود را در زمینه تئاتر آنجا ادامه داد. وی موفق شد برای بازی در نمایش کوکوی کبوتران حرم به کارگردانی افسانه ماهیان کاندید بهترین بازیگر زن در «جشنواره تئاتر فجر» شود اولین بازی وی مربوط به نمایشی بنام نقل آخر بود.


فرزانه سهیلی  در سال 1389 با بازی در سریال تبریز در مه در نقش گلناز وارد تلویزیون شد و بعد از آن در سال 1398 نیز با فیلم سینمایی صحنه زنی اولین تجربه سینماییش را به دست آورد. وی سال 1399 در سریال باخانمان نقش نگار بازی میکند این سریال از شبکه سوم سیما به روی آنتن خواهد رفت. گفتنی است که خانم سهیلی همچنین به عنوان نویسنده و نمایش نامه نویس هم فعال است.

فرزانه سهیلی و پدرش
نگار در سریال طنز باخانمان  نقش همسرکوهیار را بازی می کند، کوهیار فرزند حوریه و ناصر سینک است که ناصر سینک او را فروخته و کوهیار بعد از اینکه متوجه می شود فرزند واقعی زن و مردی که او را بزرگ کرده اند نیست دچار افسردگی شده و دست به کارهای خلاف می زند. 
فرزانه سهیلی در این سریال با شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، امیرحسین طاهری و حسن پورشیرازی  هم بازی است. 
حضور موفق فرزانه سهیلی در ژانر کمدی او را به یکی از ستاره های نوظهور عرصه تلویزیون تبدیل کرده است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.