2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه پیتزا ماکارونی  در تابه با دستور پخت سرآشپزهای حرفه ای

طرز تهیه پیتزا ماکارونی در تابه با دستور پخت سرآشپزهای حرفه ای

پیتزا ماکارونی در تابه غذای بسیار خوشمزه و عالی است که می توانید به راحتی در خانه ان را تهیه کنید. طرز تهیه پیتزا ماکارونی در فر و در تابه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پیتزا یک غذای عالی و جوان پسند است. ماکارونی هم غذایی است که بسیار طرفدار دارد. برای اینکه یک پیتزا ماکارونی عالی درست کنید فقط نیاز به کمی حوصله دارید. طرز تهیه پیتزا ماکارونی قابلمه ای و پیتزا ماکارونی با فر را اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه "پیتزا قابلمه ای" بسیار خوشمزه به سبک پیتزا فروشی ها

 

طرز تهیه پیتزا ماکارونی
مواد لازم

ماکارونی:500 گرم
سیر:1حبه
مرغ:3 تکه
پیاز:3 عدد بزرگ
خامه:100گرم
پنیرموزاریلا رنده شده:1 لیوان
فلفلدلمه سبز:2 عدد
پنیرکرافت قوطی:1 عدد
نمک و فلفل:به مقدار لازم
روغن زیتون:به مقدار لازم
زیتون خرد شده:به مقدار لازم
کنسرو قارچ خرد شده:به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: نکاتی برای تهیه " ماکارونی مجلسی" و رستورانی بسیار خوشمزه و خاص


دستور پخت

 

ابتدا داخل یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز نگینی شده را در آن تفت بدهید. در حین تفت مقداری نمک ، فلفل و زرد چوبه هم به پیاز و سیر در حال تفت اضافه کنید . سپس مرغ را داخل ان بریزید و کمی تفت دهید بعد یک لیوان آب به آن اضافه کنید و منتظر شوید تا مرغ به خوبی بپزد. 
همینطور که منتظر هستید تا مرغ بپزد، ماکارونی را بجوشانید تا به مرحله آبکس برسید سپس ماکارونی را آب کش کنید. 
بعد از اینکه مرغ پخته شد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود .بعد استخوان های مرغ را جدا کنید و گوشتش را خرد کنید.شیر و خامه را در مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید . در ظرف مخصوص فر ، ماکارونی ، مرغ خرد شده و سس خامه را با هم مخلوط کنید و در ظرف مخصوص فر بریزید و روی مواد را با پنیر موزاریلا رنده شده بپوشانید.سپس روی پنیر را با پیاز خلال شده ریز ، زیتون خرد شده  و قارچ خرد شده بریزید .فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن کنید و بعد ظرف را به مدت نیم ساعت تا 40 دقیقه در فر قرار دهی  تا طلایی رنگ شود.سپس پیتزای ماکارونی آماده شده را در ظرف دلخواه سرو کنید .

 

پیتزا ماکارونی بدون فر


پیتزا ماکارونی قابلمه ای


شما می توانید همین ترکیب را در قابلمه هم بپزید. برای اینکار نیاز به قابلمه نسوز دارید. به همان ترتیبی که گفته شد مواد را مخلوط کنید. قابلمه را روی اجاق قرار دهید و یک ربع رها کنید تا خوب گرم شود. بعد مواد را داخل آن بریزید و شعله را کم کنید. یک دم کنی هم روی آن بگذارید و 20 دقیقه آن را رها کنید تا خوب دم بکشد و بپزد. 
حالا می توانید پیتزا ماکارونی را سرو کنید. اگر دوست دارید روی آن هم برشته شود می توانید با چراغ الکلی کمی روی آن را با آتش حرارت دهید تا پنیر سرخ شود. 


نکته


اگر فر یا مایکرو ویو ندارید می توانید روی پیتزا ماکارونی را با اتش حرارت داده و طلایی کنید. اینکار را با یک شمع هم می توانید انجام دهید. 
پیتزا ماکارونی را با سبزیجات هم می توانید مصرف کنید. 
استفاده از هرنوع ادویه ای در این غذا آزاد است اما توجه داشته باشید حتما آویش به مواد اضافه کنید تا سردی آن را بگیرد و شما را اذیت نکنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.