2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ناگفته هایی جذاب و شنیدنی  از شهاب حسینی به مناسبت تولدش

ناگفته هایی جذاب و شنیدنی از شهاب حسینی به مناسبت تولدش

شهاب حسینی متولد 14 بهمن ماه است به مناسبت تولد او نگاهی کردیم به زندگی شخصی اش و ناگفته های جذاب از آنچه تا به حال نمی دانستید

جامعه پویا -شهاب حسینی بازیگر محبوب کشورمان متولد 14 بهمن 1352 در تهران است، او پر افتخارترین بازیگر ایرانی است که توانسته تا کنون در چندین جشنواره بین المللی معتبر جوایز زیادی ببرد. مهمترین جایزه ای که او برد جایزه بهترین بازیگر نقش مرد در جشنواره کن است. 

 

شهاب حسینی که نام کاملش سید شهاب الدین حسینی تنکابنی است  کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی رادیو آغاز کرد و بعد از آن مجری برنامه اکسیژن شد. بازی در سریال پس از باران در سال 79 اولین تجربه بازیگری شهاب حسینی در تلویزیون بود و رخسارهدر سال 80 اولین فیلم سینمایی او محسوب میشود. این بازیگر پرطرفدار یکی از چهره های درخشان دنیای بازیگری است که در جشنواره کن 2016 توانست نخل طلای بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.


شهاب حسینی در سن بسیار کم ازدواج کرد. همسر او پریچهر قنبری است انها پسر دارند که پسر کوچک شهاب حسینی شباهت زیادی به خودش دارد. هرچند شایعاتی درباره جدایی شهاب حسینی از همسرش منتشر شده است و آنها همدیگر را در فضای مجازی دنبال نمی کنند و عکس های مشترکی هم ندارند اما هیچکدام این جدایی را تایید نکردند. 

شهاب حسینی و پدرش


مهاجرت به کانادا


شهاب حسینی در  جوان تحصیلاتش را در رشته روانشناسی دانشگاه تهران به دلیل اینکه هوای مهاجرت به کانادا را در سر داشت بعد از دو سال نیمه کاره رها کرد اما هرگز به کانادا مهاجرت نکرد و با ورودش به عرصه سینما و تلویزیون زندگی او دگرگون شد. 
هرچند شهاب حسینی در چند سال اخیر به آمریکا رفت و در آنجا یک کمپانی فیلم سازی به راه انداخت اما داشتن اقامت آمریکا هم نتوانست او را پابند غربت کند و دوباره به ایران برگشت. 

 


نقش پدر شهاب حسینی در موفقیت هایش


پدر شهاب حسینی فردی اهل فرهنگ و بسیار مهربان بود. وابستگی شهاب حسینی به پدرش یکی از نقاط عطف زندگی اوست. شهاب حسینی در جشنواره کن بعد از اینکه جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد ان را به مردم ایران تقدیم کرد و شادی آن شب را هم تقدیم پدرش کرد. دلبستگی شهاب حسینی به پدرش انقدر زیاد هست که هربار نام او به زبانش می اید برای پدر اشک می ریزد. 

 


زندگی خانوادگی شهاب حسینی 


سیدفخرالدین حسینی پدر شهاب حسینی از دبیران آموزش و پرورش بود که دستی در ترجمه و تالیف کتاب داشت و چندین رمان و کتاب ترجمه شده توسط او منتشر شد. پدر شهاب حسینی بهمن ماه سال 93 درگذشت. مادر شهاب حسینی یک امدادگر سیار بود و شغل مادرش باعث شد تا چند سالی از کودکی شهاب حسینی در خرم آباد سپری شود.
مهدی تنها برادر شهاب حسینی و دومین فرزند خانواده است که در زمینه موسیقی فعالیت میکند. شهاب حسینی دو خواهر هم دارد که  در رسانه ها شناخته شده نیستند .

 

شهاب حسینی و مادرششهاب حسینی و پسرش محمد امین
پدر نویسنده شهاب حسینی


 پدر شهاب حسینی درباره خودش در مصاحبه ای گفته است : من متولد شهریور 1328 هستم. شهاب فرزند اول من است و مهدی فرزند دوم. شهاب که به کار بازیگری مشغول است و مهدی هم علاقه مند موسیقی. غیر از شهاب و مهدی، دو دختر هم دارم. مختصر زندگی من هم به این ترتیب است که وقتی دیپلم گرفتم، برای ادامه تحصیل به دانشکده خلبانی رفتم ولی چون دو تا از برادرانم در آن زمان قبل از انقلاب سیاسی بودند، اخراجم کردند. 
بعد از آن رفتم رشته زبان و ادبیات انگلیسی و سرنوشت طوری رقم خورد که دبیر بشوم. 30سال کارمند آموزش پرورش بودم. البته فعالیت های دیگری هم داشتم؛ مثل فعالیت های تجاری. 


در کنار این فعالیت هایی که گفتم، شعر هم می گفتم و داستان هم می نوشتم. حتی یادم هست چند فیلمنامه هم نوشتم اما مهم تر از همه، ترجمه هایی بود که در آن زمان انجام دادم. دو سه کار، از آثار ژول ورن را ترجمه کردم؛ مثل «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» و «دور دنیا در هشتاد روز» و بعد از آن به همراه آقای سیفی قمی شروع کردیم به ترجمه کتاب «نگاهی به ایران». این کتاب را مهندس هوشنگ سیحون در خارج از کشور منتشر کرده بود و شرح دیده های او(طراحی ها و کروکی ها) در سفر به روستا های اطراف تهران، شهرستان ها، اماکن تاریخی و.... است.

 


شهاب حسینی چطور با همسرش آشنا شد 


شهاب حسینی وقتی ازدواج کرد که سن بسیار کمی داشت. همسرش پریچهر قنبری نیز نوجوان بود. او در 14 سالگی با شهاب حسینی ازدواج کرد. 
شهاب حسینی  درباره نحوه آشنایی با همسرش می گوید: تا قبل از این که همسرم را ببینم، قصد ازدواج نداشتم تا این که روزگار ما را در برابر هم قرار داد. به او پیشنهاد آشنایی دادم اما همسرم هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها نداشت و گفت:اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد و بنابراین موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم. دیگر تکه دوم زندگی ام را پیدا کرده بودم. بعد از صحبت های اولیه و رسم و رسومی که در این رهگذر طی می شود، بعد از 4-3 ماه نامزدی، عقد کردیم اما شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی مایل بودم استقلال در زندگی را با برگزاری جشن توسط خودم آغاز کنم؛ به همین دلیل 3 سال طول کشید تا ما به جشن عروسی برسیم.

شهاب حسینی و همسرش پریچهر قنبری

من آن زمان سیدشهاب الدین حسینی بودم. فقط همین. خلاصه اینکه ما از صفر و درکنار هم شروع کردیم. البته پدرومادر هردوی ما سعی داشتند که دستمان را بگیرند. اما ما قرار گذاشته بودیم که روی پای خودمان بایستیم و خوشبختانه همین طور هم شد. خلاصه اینکه من سیدشهاب الدین 22ساله و پریچهر قنبری زندگی مشترکمان را با تمام کم و کاستی هایش شروع کردیم و تا امروز باوجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها در تمام مدت در کنار هم بودیم.


فرزندان شهاب حسینی


شهاب حسینی دو پسر دارد  محمد امین پسر بزرگ شهاب حسینی است که  متولد سال 82 است و پسر کوچکش امیرعلی متولد سال 90 است. پسر کوچک شهاب حسینی شباهت بسیار زیادی به او دارد و وابستگی اش به پدرش نیز بسیار زیاد است. 

همسر و فرزند پریچهر قنبری


عقاید شخصی شهاب حسینی


شهاب حسینی فردی بی پرواست او به خاطر بیان بی پرده عقایدش همیشه مورد نقد قرار گرفته است یکی از نقد هایی که او را به شدت نیز عصبانی کرد وقتی بود که خبرنگاری به شهاب حسینی گفت به چه دلیل در جشنواره کن از عقاید مذهبی اش صحبت نکرده است که شهاب حسینی به او تاخت و دلیل اینکارش را مناسب نبودن ان مکان برای بیان برخی صحبت ها دانست. انتقاد شهاب حسینی از مسعود کیمیایی دیگر دلیل حمله به او بود. شهاب حسینی از اینکه مسعود کیمیایی گفته بود جشنواره فجر 98 را تحریم می کند انتقاد کرد و گفت باید در جشنواره حضور داشت و گلایه ها مطرح کرد. این حرف های شهاب حسینی با انتقادات تندی روبه رو شد. 

 


نگاه حرفه ای شهاب حسینی به بازیگری


شهاب حسینی به سینما و بازیگری نگاه بسیار حرفه ای دارد او افراد را فارغ از اینکه چه گرایشی دارند مورد حمایت قرار می دهد یکی از جنجالهایی که درباره شهاب حسینی به راه افتاد ماجرای تلاشش برای بازگرداندن بهروز وثوقی به ایران بود. او با نامه نگاری های بسیار با وزارت ارشاد و رئیس جمهور روحانی تلاش کرد بهروز وثوقی را دوباره به ایران بازگرداند که موفق نشد. بهروز وثوقی از عادل فردوسی پور هم بعد از حذفش از صدا و سیما بسیار حمایت کرد. او همیشه به همکارانش نگاه حرفه ای داشته و از حذف انها انتقاد کرده است. 

شهاب حسینی و پسرش امیرعلی


یار همیشگی ترانه علیدوستی


شهاب حسینی رابطه بسیار دوستانه ای با ترانه علیدوستی دارد ، رابطه دوستانه ترانه علیدوستی با شهاب حسینی و درک متقابل انها از بازی همدیگر باعث شده انها زوج بسیار موفقی در سینمای ایران باشند. فیلم درباره الی، فروشنده و سریال خانگی شهرزاد از موفق ترین کارهایی بوده که شهاب حسینی و ترانه علیدوستی با هم داشته اند. ترانه علیدوستی همیشه شهاب حسینی را تمجید کرده و او را بهترین بازیگر مرد ایران می داند. شهاب حسینی نیز معتقد است ترانه علیدوستی یک پارتنر عالی است و همیشه دیگران را شگفت زده می کند و او را بهترین بازیگر زن ایران نامیده است. بازی عاشقانه این دو در سریال شهرزاد بسیار مورد توجه قرار گرفت و بر محبوبیت آنها اضافه کرد. 
ترانه علیدوستی و شهاب حسینی پولسازترین زوج هنری سینمای ایران هستند.

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی


ثروت شهاب حسینی


شهاب حسینی از بازیگران ثروتمند ایران است. البته کارهای خیر بسیار زیادی هم انجام داده و معمولا تلاش می کند کارهای خیری که انجام می دهد رسانه ای نشود. او با انجمن های خیریه زیادی در تماس است و به آنها یاری می رساند. 
شهاب حسینی یک کمپانی فیلم سازی در آمریکا دارد و سرمایه گذاری روی چند پروژه و فیلم را هم در ایران انجام داده است. برادرم خسرو یکی از فیلم هایی است که شهاب حسینی در آن بازی و سرمایه گذاری کرده است. 

 


نظر بازیگران دیگر درباره شهاب حسینی


مرضیه برومند یکی از کارگردان هایی است که از شهاب حسینی همیشه تجمید کرده است او معتقد است شهاب حسینی پله های ترقی را یکشبه نرفته و همین هم باعث شده پیشرفتنش ماندگار شود. ترانه علیدوستی مصطفی زمانی و حسن فتحی و اصغر فرهادی از جمله کارگردانان و بازیگرانی هستند که شهاب حسینی را نمونه منحصر به فرد در سینمای ایران می نامند. ترانه علیدوستی در مصاحبه ای درباره شهاب حسینی گفته بود: او شخصیتی دارد که نمی توان ندید شهاب حسینی سینه سوختگی خاصی در قلب و چهره اش دارد که حتی وقتی نقش منفی بازی می کند دوست داشتنی است. 


شهاب حسینی چطور بازیگر شد


افشین سنگ چاپ درباره نحوه بازیگر شدن شهاب حسینی گفته است: یک روز برای برنامه اکسیژن داشتیم تست می گرفتیم که پسر جوان و بسیار خوشتیپی با یک موتور گازی وارد شد و با لحنی بامزه گفت: آقا اینجا تست می گیرن؟ گفتم بیا تو بله درست آمدی. پسر جوان امد و متنی به او دادیم و نیم ساعت بعد با تسلط و حرکات بسیار سنجیده و جالب متن را اجرا کرد. همه چیز عالی بود صدا، حرکات بدن و تسلط و چهره .
قرار بود یک مجری بازیگر بسیار معروف برنامه اکسیژن را اجرا کند که انصراف داده و دست ما خالی بود. بعد از اینکه این جوان تست داد من به  تهیه کننده گفتم مجری ات را پیدا کردی او ستاره می شود. ان جوان شهاب حسینی بود ، آمد و اجرا کرد و ستاره شد. 
شهاب حسینی بعد از سالها بازیگری و کارگردانی و تهیه کنندگی دوباره به اجرا برگشته او حالا برنامه هم رفیق را در شبکه خانگی دارد. قرار بود این برنامه برای تلویزیون ساخته شود که در نهایت سر از شبکه خانگی در اورد. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.