2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه شربت هندوانه ،مجلسی و خاص

طرز تهیه شربت هندوانه ،مجلسی و خاص

شربت هندوانه یک شربت بسیار خنک است که گرمازدگی را از شما دور می کند. برای تهیه شربت هندوان و نکات بسیار کلیدی و مهم در آن این مطلب را بخوانید

جامعه پویاشربت هندوانه یک شربت بسیار خنک و خاص است که در فصل تابستان می توانید آن را استفاده کنید و گرمازدگی را از خود دور کنید. 

شربت هندوانه ،مقدار زیادی آب وارد بدن شما می کند و بدن را در برابر گرمای شدید محافظت می کند. 

برای تهیه شربت هندوانه دستور زیر را اجرا کنید

 

مواد لازم

 

آب انگور سفید      2 فنجان

هندوانه ی خرد شده که بی دانه     3 کاسه

شکر    3/4 پیمانه

عصاره ی لیمو ترش    1 قاشق چای خوری

نعنای خشک و معطر    1/2 پیمانه

 

طرز تهیه شربت هندوانه

طرز تهیه شربت هندوانه

در یک ظرف بزرگ شکر و نعناع را مخلوط کنید و با پشت قاشق چوبی مخلوط را فشار دهید تا نعناع ها پودر شوند.سپس هندوانه خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید تا پوره شود و بعد هندوانه های پوره شده را از صافی رد کنید تا کاملا یکدست و آب میوه ای شود.

 

پوره هندوانه بدست آمده را با آب انگور و عصاره لیمو ترش  در شکر و پودر نعناع مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود.آب میوه بدست آمده را با چند تکه یخ مخلوط کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

توجه داشته باشید این  شربت تب بسیار خنکی دارد و برای فصول گرم سال بسیار مفید است ، اگر گرما زده شده اید یا در آستانه گرما زدگی قرار دارید این شربت می تواند بسیار شما کمک کند. مدت زمان تهیه آن هم حدود 15 دقیقه است.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.