2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بیوگرافی کامل مریم وانشانی بازیگر سریال دادستان

بیوگرافی کامل مریم وانشانی بازیگر سریال دادستان

مریم وانشانی کارگردان و بازیگر جوان ایرانی است که کارنامه درخشانی در حوزه سینما و تلویزیون دارد. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -مریم وانشانی کارگردان و بازیگر ایرانی است که هرچند کمتر مقابل دوربین بوده اما خاک خورده سینماست. 
مریم وانشانی کار را از پشت صحنه شروع کرد. او فیلم نشانی را کارگردانی کرد. فیلمی که توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. 


مریم وانشانی متولد فروردین ماه سال 64 است و  فوق لیسانس کارگردانی دارد. او در  دانشگاه صدا وسیما تحصیل کرده است ،گذراندن دوره های بدن وبیان در دانشکده ی سروش(صدا و سیما)،شروع فعالیت حرفه ای از سال ۱۳۸۵با سمت مدیر داخلی و مدیر تبلیغات موسسه بازیگری چهره های ماندگار(رامبد جوان و رضا ایرانمنش)،تدریس بازیگری و بازیگردانی در خانه فیلم پروان آوین فیلم. منشی صحنه،دستیار کارگردان و مدیر برنامه ریزی پروژه های متعدد تلویزیون و سینما را در سوابقش دارد.

 

مریم وانشانی
مریم وانشانی کارگردانی فیلم شبی را بر عهده داشت. فیلم  «شبی» فیلمی است که برای اولین بار 5 بازیگر اصلی آن از بین هنرجویان اکادمی بازیگری آوین انتخاب و به عرصه بازیگری معرفی شده اند.داستان فیلم در یک تک لوکیشن اتفاق می افتد و تمام بازیگران آن برای اولین بار به صورت حرفه ای مقابل دوربین رفته اند.

مهسا اسماعیلی، سهیل سامان، کاملیا ابراهیمی، حمیدرضا الماسی، معین فیضی و فرانک تمنایی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «شبی» آمده است: مهمانی، سرما و دیگر هیچ...

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: کارگردان: مریم وانشانی، مجری طرح و مدیر تولید: ایرج رحمانی، دستیار اول: مصطفی یوسفیان، برنامه ریز: فرید کلهر، مشاور هنری امیر پورکیان، تدوین: علی صداقت، مدیر فیلمبرداری: رضا آزادی، مدیران صدابرداری: علی کیان ارثی، هادی معنوی پور، طراح گریم: بهار ناصری، مدیر تدارکات مجید براتی، عکاس زهرا محمدزاده، انتخاب بازیگر آکادمی بازیگری سینما آوین، محصول خانه فیلم پروان.


مریم وانشانی در فیلم مستند اناهید نیز حضور دارد. او درباره فیلم آناهید نوشته است:مستند «آناهید »پیام آور صلح و دوستی
تهیه کننده و کارگردان: حمیدرضا علیپور

مریم وانشانی و بهنوش بختیاری
مریم وانشانی در فیلم هرماس نیز نقش داشته است و برنامه ریز این فیلم بوده است
هرماس فیلمی به نویسندگی و کارگردانی «مهدی صاحبی» و تهیه کنندگی «ابوذر پور محمدی» محصول سال ۱۳۹۹ است.
این فیلم روایتگر ماجرای دختر خبرنگاری در ایران،عراق و فرانسه است که قصد دارد تریبون مردم باشد..اما ...
این فیلم در سه کشور ایران ،فرانسه و عراق جلوی دوربین رفته است.

برزو ارجمند،شیدا خلیق،علیرام نورایی،مریم بوبانی،فریبا کوثری،شبنم قلی خانی،علی باقری،رضا رویگری،بهنوش بختیاری،مهسا ایرانیان،رها برخورداریان،بیانا محمودی،مهدی مهری، علیرضا براتی،هیلدا کردبچه،ژولیت برتین،لیزا سارا ..بخشی از گروه بازیگران فیلم هرماس جدیدترین اثر سینمایی مهدی صاحبی را تشکیل میدهند.

 

مریم وانشانی در سریال دادستان ساخته مسعود ده نمکی بازی کرده‌است. 
مریم وانشانی نقش خواهر بهنوش بختیاری را در این سریال بازی می کند. 
این سریال یک سریال با تم سیاسی است که هرچند گفته شده درباره هیچ دولتی نیست اما سابقه مسعود ده نمکی این حرف را تایید نمی‌کند. 

 


زندگی خصوصی مریم وانشانی


از وضعیت ازدواج مریم وانشانی اطلاعاتی در دسترس نیست. او زندگی خصوصی خود را در در صفحه مجازی‌اش منعکس نکرده‌است و زندگی هنری‌اش را با مردم در میان گذاشته است. 
همکاران مریم وانشانی او را دختری شاد و بسیار بشاش است و انرژی زیادی برای کارهایش می گذارد. مریم وانشانی را یک هنرمند عملگرا با آینده‌ای روشن می دانند.  
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.