2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه سبزه هویج و سبزه شلغم

طرز تهیه سبزه هویج و سبزه شلغم

سبزه شلغم و سبزه هویج یکی از زیباترین سبزه ها برای ایام عید است. طرز درست کردن سبزه شلغم و سبزه هویج را اینجا بخوانید

جامعه پویا -  اگر به دنبال سبز کردن یک سبزه بسیار زیبا و در عین حال ساده هستید سبزه هویج و سبزه شلغم انتخاب بسیار مناسبی است. 
تهیه سبزه شلغم و سبزه هویج یک انتخاب بسیار ارزان و البته شیک و زیباست.

 


سبزه هویج


برای تهیه سبزه هویج ابتدا یک هویج سالم و درشت را انتخاب کنید. به اندازه سه تا 5 سانتی متر انتهای آن را جدا کنید. یک ظرف را پر از آب کنید و هویج را از قسمت بریده شده داخل آب قرار دهید. ظرف را در یک مکان گرم که اتفاقا نور آفتاب هم بسیار خوب می تابد قرار دهید. بهتر است نور آفتاب مستقیم نباشد و با یک محافظ به آن تابیده شود. 

سبزه هویج


پشت پنجره های آفتابگیر یک موقعیت مناسب برای قرار دادن سبزه هویج است. 
برای اینکه یک سبزه زیبا داشته باشید آب ظرفی که هویج را در آن قرار دادید هر روز عوض کنید تا آب کهنه نشده و کبره نبندد. سعی کنید جای سبزه را به هیچ وجه عوض نکنید. بعد از گذشت نزدیک به 10 روز جوانه ها رشد خواهند کرد و شما می توانید نتیجه کارتان را ببینید. بعد از گذشت نزدیک به یک ماه نیز برگ ها به طور کامل رشد می کند و سبزه شما آماده می شود. 
توجه داشته باشید سبزه هویج را می توانید بعد از پایام ایام نوروز در خاک بکارید. لازم نیست حتما باغچه داشته باشید شما می توانید به راحتی در یک گلدان هویج جوانه زده را بکارید و از آن میوه بگیرید. 

 


سبزه شلغم


برای تهیه سبزه شلغم باید به همان روشی که برای سبزه هویج به شما گفته شد اقدام کنید. انتهای شلغم را به قطر 3 تا 5 سانتی متر ببرید و آن را در آن قرار دهید. محلی که سبزه در آن قرار می گیرد حتما باید نورگیر باشد. نکته مهم درباره سبزه هویج و شلغم این است که لازم نیست از همان ابتدا آن را در ظرفی که قصد دارید در سفره هفت سین بچینید قرار دهید و می توانید آن را در یک ظرف دیگر پرورش داده و سپس به ظرف مورد نظر خود منتقل کنید. البته بهتر است ظرف شیشه ای باشد تا نور خورشید را به خود بگیرد. 

 

سبزه شلغم
مساله مهم دیگر در سبزه هویج و شلغم سالم بودن میوه ای است که از آن ریشه گیری می کنید. حتما باید یک هویج و شلغم سالم را انتخاب کنید. 
بسیاری از شما می دانید که هویج و شلغم که ما استفاده می کنیم در واقع ریشه گیاه شلغم و هویج است بنابراین با پرورش دادن این گیاه می توانید دوباره ریشه گیری کرده و از آن استفاده کنید. 


استفاده از سبزه شلغم و هویج یکی از بهترین راهها برای کاهش مصرف بذر گندم و عدس است، متاسفانه چند صد تن در سال بذر گندم و عدس به خاطر  سبزه از بین می رود شما می توانید با استفاده از سبزه شلغم و هویج به کودکان خود مراقبت از محیط زیست را هم آموزش بدهید. 

 

ترکیب سبزه شلغم و هویج

شما می توانید سبزه شلغم و هویج را با هم ترکیب کنید. با روشی که اموزش داده شد انتهای هویج و شلغم را ببرید و در یک ظرف  در اندازه مناسب به تعداد هویج و شلغم که قصد دارید سبز کنید قرار دهید و به روشی که گفته شد آن را سبز کنید. یک سبزه پرپشت و زیبا به دست خواهد امد. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.