2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل رضا آبپاک بازیگر نقش اسماعیل در سریال جلال 2

بیوگرافی کامل رضا آبپاک بازیگر نقش اسماعیل در سریال جلال 2

رضا آبپاک بازیگر جوانی است که بیشتر کارهایش در تئاتر بوده است. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -رضا آبپاک  بازیگر و شاعر ایرانی است که متولد سال 1361 در تبریز است و در همین شهر زیبا نیز بزرگ شده است. 
رضا آبپاک از کودکی به هنر و ادبیات علاقه داشته است و به همین دلیل هم در دانشگاه رشته زبان و ادبیات انگلیسی را برگزید. 

 

رضا آبپاک
او برای اینکه بتواند آثار فاخر ادبیات جهان به زبان انگلیسی را بخواند در این رشته تحصیل کرد. 
 رضا آبپاک بازیگری را از تئاتر شروع کرد و نمایش های زیادی را روی  سن تئاتر تبریز برد. 
 آبپاک در نمایش «چشمهایت را ببند» نوشته محمد یعقوبی و به کارگردانی سیامک افسائی در تهران ایفای نقش کرده است.
اولین کار تصویری رضا آبپاک در مدیوم تلویزیون سریال جلال است. او در سریال جلال 1 و جلال2  نقش آفرینی کرد و بسیار خوش درخشید کارگردان این سریال که برای صدا و سیمای تبریز ساخته شد و با توجه به کیفیت بالایی که داشت در شبکه سراسری یک نیز پخش شد. 
او در سریال جلال نقش اسماعیل را بازی کرده است. 

 


شعرهای رضا آبپاک


رضا آبپاک شاعر نیز هست و چند مجموعه شهر هم دارد یکی از مجموعه های او راز حوالی پاییز است که فروش بسیار بالایی نیز داشته است. او در ادبیات مهارت خاصی دارد و بر ادبیات کلاسیک ایران و جهان تسلط دارد. 

 

اسماعیل در سریال جلال

 


زندگی خانوادگی رضا آبپاک

 


رضا آبپاک علاقه بسیار زیادی به پدر و مادرش دارد او برای آنها شعر نیز گفته است و مادرش را گنج زندگی خود می داند.  رضا آبپاک به واسطه شغلی که دارد به شکل حرفه ای ورزش می کند و کتاب می خواند و موسیقی گوش می دهد. تئاترهایی که او بازی کرده است در تبریز بارها مورد ستایش قرار گرفته است. 

 


رضا آبپاک بجز جلال یک و دو که ساخته حسن نجفی است و به صورت سراسری پخش شده است در فیلم آوازهای مادرم که این فیلم نیز ساخته حسن نجفی است بازی کرده است. رضا آبپاک در این فیلم نیز با  حمیرا ریاضی هم بازی بوده است. 
در سریال جلال نیز حمیرا ریاضی ، رضا آبپاک ، عمار تفتی و مهران رجبی نقش آفرینی کرده اند. 

 

 

این بازیگر جوان تبریزی برای نخستین بار در سال 1396 در فیلم «آوازهای مادرم» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی جلوی دوربین رفت که مدیریت فیلمبرداری این فیلم را نیز علی آب پاک برادر وی بر عهده داشت. رضا آب پاک در این فیلم با حمیرا ریاضی بازیگر نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون همبازی بود.

رضا آبپاک در جلال 2

 

رضا آبپاک در قسمت اول سریال جلال به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی مهدی کریمی در نقش اسماعیل مقدم برای نخستین بار در یک مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین رفت. این سریال بهمن ماه سال 1398 در پانزده قسمت از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و اکنون در فصل دوم سریال «جلال« نیز ایفای نقش می کند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.