2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل حمیرا ریاضی بازیگر نقش راضیه در سریال جلال

بیوگرافی کامل حمیرا ریاضی بازیگر نقش راضیه در سریال جلال

حمیرا ریاضی بازیگر خوش سیما و هنرمند ایرانی است که سالهاست بازیگری می کند. بیوگرافی کامل او را به بهانه بازی در نقش راضیه سریال جلال بخوانید

جامعه پویا - حمیرا ریاضی متولد خرداد ماه سال 46 است و از سال 69 بازیگری را آغاز کرده است. او همسر دیگر هنرپیشه ایرانی علی اوسیوند است. او در دانشگاه تهران تحصیل کرده کارش را با تئاتر شروع کرد. 

 


حمیرا ریاضی  در سریال پهلوانان نمی‌میرند به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۶ بوده‌است که از شبکه دوم سیما بر روی آنتن تلویزیون رفت. خانم ریاضی در این فیلم نقش لیلا را یه‌خوبی اجرا نمود. در مجموعه دیدنی وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت‌الله نیز حضور یافت و در کنار افرادی همچون مونا احمدی، عباس غزالی، افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، امیر حسین رستمی، سیما خضرآبادی، پوراندخت مهین، جواد هاشمی کار بی نظیری را اجرا نمود.

حمیرا ریاضی در نقش راضیه در سریال جلال

 

زندگی خصوصی حمیرا ریاضی


او در سال ۱۳۷۸ با علی اوسیوند ازدواج کرد. این زوج هنری صاحب یک فرزند دختر به اسم یاسمین هستند. علی اوسیوند در مصاحبه ای در برنامه دورهمی ماجرای عشق رویایی اش به حمیرا ریاضی را بیان کرد و گفت برای اینکه او را به دست بیاورد 10 سال تلاش کرد چرا که پدر حمیرا ریاضی معتقد بود بازیگری شغل نیست و او برای اینکه حمیرا را به دست بیاورد باید شغل مناسبی داشته باشد. اقای ریاضی بعد از 10 سال سرانجام به این ازدواج رضایت داد و بعد از ازدواج رابطه داماد و پدرزن بسیار خوب شد. حمیرا ریاضی در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمده و زندگی کرده است. او وابستگی بسیار زیادی به خانواده اش دارد و مانند بسیاری از دختران آن منطقه حرف آخر را در خانه پدرش می زند. 

حمیرا ریاضی و علی اوسیوند
حمیرا ریاضی فوق لیسانس کارگردانی تئاتر دارد و همسرش علی اوسیوند نیز در همین مقطع تحصیل کرده است. علی اوسیوند متولد سال 36 در مسجد سلیمان است. 
این زوج بسیار کم حاشیه و گزیده کار هستند. آنها بیشتر به کار تدریس می پردازند. 
حمیرا ریاضی زاده تبریز است و در تبریز هم زندگی کرده است. تسلط او بر زبان ترکی یکی از مهمترین وجوه تمایزش از بازیگران دیگر است که به راحتی می تواند نقش یک زن آذربایجانی را بازی کند. او تیر ماه سال 99 پدرش را از دست داد و داغدار او شد.

 


مجموعه جلال که ساخته سیمای تبریز است یکی از کارهای حمیرا ریاضی است. او در این سریال نقش راضیه را بازی می کند و نقش مقابل او را عمار تفتی بازی کرده است. سریال جلال 6 فصل دارد و ماجرای زندگی زوجی است که از پیش از انقلاب با هم ازدواج کردند و زندگیشان دستخوش تحولاتی می شود. تا به حالا 2 فصل از جلال ساخته شده است. 

 

حمیرا ریاضی
فیلم شناسی حمیرا ریاضی 

 


۱۳۹۸    جلال                      حسن نجفی    
۱۳۹۸    بوی باران              محمود معظمی    
۱۳۹۰    وضعیت سفید    حمید نعمت‌الله    
۱۳۸۸    کلانتر ۳              محسن شاه محمدی    
۱۳۸۶    حلقه سبز             ابراهیم حاتمی کیا    
۱۳۸۴    بچه‌های هور         عبدالله باکیده    
۱۳۸۲    طلسم‌شدگان    داریوش فرهنگ    
۱۳۸۱    باران عشق        احمد امینی - فریدون حسن‌پور
۱۳۸۱    نوعروس           بیژن میرباقری    
۱۳۷۹    دختران              اصغر توسلی    
۱۳۷۸    کاشانه               قاسم جعفری    
۱۳۷۷    عید آن سال‌ها    سعید ابراهیمی‌فر    
۱۳۷۷    روزگار جوانی    شاپور قریب - اصغر توسلی    
۱۳۷۶    گل من گلی    قاسم جعفری    
۱۳۷۶    هفت‌سنگ          عبدالرضا نواب‌صفوی    
۱۳۷۶    آژانس دوستی    احمد رمضان‌زاده - محرم زینال‌زاده    
۱۳۷۴    پهلوانان نمی‌میرند    حسن فتحی    
۱۳۷۴    بازی با مرگ    حمید تمجیدی    
۱۳۷۱    مزد ترس    حمید تمجیدی    


سینمایی


شرفناز (۱۳۹۳)
((یوما))
شیرین (۱۳۸۶)
نغمه (۱۳۸۰)
رنگ شب (۱۳۷۹)
زیر پوست شهر (۱۳۷۹)
مثلث آبی (۱۳۷۸)
هفت سنگ (۱۳۷۶)
بازی با مرگ (۱۳۷۴)
ساز ستاره (۱۳۷۳)
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.