2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه چیست

نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه چیست

روابط عاشقانه بین زوج ها گاهی رو به سردی و در نهایت جدایی می رود. همه چیز درباره سرد شدن رابطه عاشقانه را اینجا بخوانید.

جامعه پویاروابط عاشقانه افراد همیشه در اوج نیست. عوامل و مسایل مختلفی می تواند باعث شود که روابط عاشقانه شما تحت تاثیر قرار گیرد و به سردی رود.

 

اگر روابط شما رو به سردی رفته نباید ناامید شوید و تصور کنید همسرتان شما را دوست ندارد. باید دلایل این سردی را بشناسید و ان را برطرف کنید.

 

بیشتر بخوانید: چطور یک ازدواج موفق داشته باشیم و بهترین تیپ شخصیتی برای ازدواج کدام است

نیاز به تنهایی

 وقتی نیاز به داشتن تنهایی خیلی پررنگ می شود، روابط رو به سردی می رود. در رابطه ای که رو به سردی می رود یکی از زوجین تمایلی به برقراری ارتباط با زوج دیگر ندارد و نمی خواهد وقت خود را با شریک زندگیش بگذراند و بدون او احساس می کند زندگی بهتری دارد.

 

 

وقتی کمتری با همسر می گذارنید

یکی از نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه این است که همسر علاقه زیادی به گذراندن وقت کنار خانواده ندارد و بدون خانواده به او بیشتر خوش می گذرد. او تمایل دارد تمام وقت فراغت خود را کنار دوستانش بگذراند. او فقط به برطرف کردن نیازهای اساسی خانواده اش فکر می کند و از اینکه با خانواده رابطه دوستانه ای داشته باشد امتناع می کند.

بیشتر بخوانید: ترس از رابطه جنسی چیست و چرا برخی از رابطه جنسی می ترسند

 

کمتر حرف بزن!

در رابطه ای که رو به سردی می رود حرف های همسر به نظرمان تکراری و خسته کننده می شود و فرد دوست دارد همسرش زود سکوت کند. او با  بی میلی تمام به گفته های همسرش توجه می کند. هر لحظه می خواهد این صحبت ها تمام شود. مدام سعی دارد صحبت را کوتاه کند. خیلی وقت ها بی توجه به صحبت های همسر وبدون اینکه گوش کند خودش را به کاری مشغول می کند.

سردی رابطه عاشقانه

 

ایراد گیر می شوید

دیگر از ان روابط عاشقانه و چشمن خطا پوش خبری نیست. نسبت به همسر ایرادگیر می شوید و فقط عیب های همسرتان را می بینید و مدام به ایرادهای او فکر می کنید. در رابطه ای که رو به سرد شدن می رود، زوجین با یکدیگر گفتگوی عاشقانه و محبت آمیز نمی کنند و ارتباط عاطفی ای اجباری و از سر وظیفه است.

 

سرزنش گر می شوید

در رابطه ای که رو به سرد شدن می رود، تیغ انتقادمان برجسته تر می شود و هیچ چیز خوبی به نظرمان نمی رسد که بتوانیم از او به خاطر آن تعریف و تمجید کنیم. فقط به بیان ایرادات نمی پردازیم بلکه همسرتان را سرزنش می کنید و مدام از کلمات تحقیر آمیز استفاده می کنید. دیگر به خاطرات خوب زندگی فکر نمی کنید.

 

رابطه عاشقانه

دعوا و بحث در حد استاندارد خوب است

یکی از نشانه های مهم سرد شدن رابطه دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، است. البته دعوا و بحث برای زندگی مشترک خوب است اگر در حد استاندارد باشد و زوج ها بلد باشند بعد از بحث و دعوا حال همدیگر را خوب کنند .اگر رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند. نکته هم این است که بعد از مدتی به دلیل سردی روابط ارتباطی بین زوج ها نیست که باعث دعوا شود و انها فقط سکوت می کنند. اینکه حرفی برای گفتن میان زوج ها نباشد و حتی حرفی برای اختلاف نباشد خبر از اتفاقات بد می دهد.

 بیشتر بخوانید: چرا مردان میانسال خیانت می کنند و برای مقابله با آن چه باید کرد

 

تنها گذاشتن همسر

 یکی از موارد روابط سرد بین افراد این است که زوج ها بعد از کار دوست ندارند به خانه برگردند. به تنهایی سفر یا مهمانی می روند. ترک بیش از اندازه همسر باعث نابودی روابط بین زن و شوهر می شود. یکی از مهم ترین اساس ازدواج این است که زوجین زمان بیشتری را با هم صرف کنند. زمانی که زوجین برای یکدیگر ارزش قائل نشوند و با یکدیگر وقت نگذرانند، هر روز از یکدیگر فاصله خواهند گرفت.

 

اگر زوجین پس از بازگشت از محل کار به جای اینکه با همسر خود صحبت کنند، سرشان را با تلویزیون و یا گوشی و یا حتی بازی های کامپیوتری گرم کنند، بی شک ارتباط شان بسیار سرد می شود و این سردی بین روابط می تواند سبب احساس تنهایی و انزوا در خانه و به دنبال آن جدایی گردد. احساس تنهایی و انزوا سبب بروز رفتار های پرخاشگرانه و ناخوشایند و درگیری ها و هتک حرمت طرفین نسبت به هم می شود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.