2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چطور در هزینه شوینده ها صرفه جویی کنیم

چطور در هزینه شوینده ها صرفه جویی کنیم

هزینه شوینده ها بسیار بالاست ، اما از آنجایی که با سلامت انسان ارتباط دارد بنابراین نمی توان ان را حذف کرد. برای اینکه در هزینه شوینده ها صرفه جویی کنید و به تمیزی خانه هم لطمه وارد نشود این مطلب را بخوانید

جامعه پویاشوینده ها مبلغ قابل توجهی از هزینه های ماهانه خانه ها را به خود اختصاص می دهند. مخصوصا زمانی که بیماری همه گیری چون کرونا شایع می شود، مصرف شوینده ها بسیار بالا می رود.

برای اینکه در هزینه شوینده ها صرفه جویی کنید،اما کیفیت تمیزی خانه شما پایین نیاید چند راهکار وجود دارد.

 

 

روش صرفه جویی در شوینده

مایع ظرفشویی را برای موارد بیشتری استفاده کنید

 

مایع ظرفشویی برای شستن ظرف ها مورد استفاده قرار می گیرد اما مکان های زیادی در خانه هستند که می توان با مایع ظرفشویی به صورت ملایم و همچنین آب ، آن ها را پاکسازی کرد. مایع ظرفشویی می تواند برای پاک کردن لکه های لباس ها ، پنجره ها ، فرش و بسیاری از لوازم در خانه مورد استفاده قرار بگیرد. مایع ظرفشویی یک شوینده ارزان اما کارامد است که می تواند، بسیاری از وسایل را تمیز کند.

 

بیشتر بخوانید: لباس های نو را بشویید تا سرطان نگیرید

ماده سفید کننده را خالص استفاده نکنید

یکی از راههایی که می توانید در مواد شوینده صرفه جویی کنید، این است که مواد شوینده  و سفید کننده را خالص استفاده نکنید. خالص استفاده کردن این مواد هم برای وسایل شما ضرر و زیان زیادی دارد و هم اینکه هزینه های شما را بالا می برد. هر یک فنجان سفید کننده برای نیم لیتر آب کافی است. می توانید مخلوط آب و سفید کننده را اسپری کرده و مواد خود را ضد عفونی و بسیار تمیز کنید.

 

 

چطور در شوینده صرفه جویی کنیم

هر دستمال را مخصوص یک کار بگذارید

دستمال گردگیری را از دستمالهایی که برای پاک کردن روغن و  شیشه و ... استفاده می کنید جدا کنید. اگر هر دستمال شما مخصوص  یک کار باشد عمر دستمالها بسیار زیاد می شود. اگر دستمالها را برای همه کار استفاده کنید مجبور به شستشوی مداوم ان با مواد شوینده قوی هستید به همین دلیل هم مواد شوینده بیشتری استفاده می کنید و هم اینکه دستمالهای شما به سرعت از بین می رود. از دستمالهای یک بار مصرف استفاده نکنید. اینکار هزینه شما را خیلی بالا می برد. برای گردگیری از دستمالهای چندبار مصرف استفاده کنید اگر مستهلک شد آن را برای تمیز کردن درو سینک و اجاق گاز استفاده کنید و دستمال جدید برای گردگیری و پاک کردن شیشه استفاده کنید.

در این صورت بسیار صرفه جویی می کنید.

بیشتر بخوانید: چطور سیسمونی مناسب بخریم، وسایل غیرضروری سیسمونی چیست

 

اسیر نام برندها نشوید

این تصور که برندهای خارجی بسیار با کیفیت تر هستند درباره شوینده اصلا صادق نیست. مواد اولیه ای که در برندهای مختلف داخلی و خارجی استفاده می شود تقریبا یکسان است.بنابراین در تمیز کردن سطوح تفاوت زیادی ندارند. ممکن است برخی برندها بسته بندی شیک تری داشته باشند و نرم کننده های خاصی به  شویندهها اضافه کنند که همین باعث گرانی انها شود. بنابراین بهتر است که اسیر نام برندهای مطرح نشوید و از برندهای غیر مطرح هم استفاده کنید.

 

هر روز نظافت کنید

نظافت هر روز باعث می شود تا شما با یک دستمال کشیدن ساده  خانه ای تمیز داشته باشید اگر چند هفته ای یکبار نظافت کنید جرم و کثیفی زیادی روی وسایل شما باقی می ماند و مجبور می شوید از شوینده ها بسیار استفاده کنید.

 

سرکه و روغن زیتون

 

سرکه ماده ای است که برای پاک کنندگی سطوح مختلف مانند ظروف ، شیرالات ، شیشه و استیل های ضد زنگ به کار می رود و کاربرد زیادی در پاک کنندگی منزل دارد. همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده نیز هست. اگر مقدار کمی سرکه را با آب گرم و براکس مخلوط کنید ، طیف وسیعی از باکتری ها را از بین خواهید برد. استفاده از سرکه یکی از بهترین راهکار ها برای تمیز کردن محیط خانه می باشد.

برای وسایل چوبی و چرمی هم می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون مانند واکس عمل می کند و وسایل شما را برق می اندازد. البته ماهی یکبار استفاده از روغن زیتون به مقدار بسیار کم روی پارچه  پنبه ای برای تمیز کردن سطوح چوب و چرم کافی است.

 

بهترین شوینده خانگی

جوش شیرین یک تمیز کننده ارزان

جوش شیرین یک تمیز کننده ارزان و قوی و به صرفه است. برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

 

جوش شیرین در بسته بندی های مختلفی استفاده می شود و یکی از بهترین راهکارها برای پاک کنندگی می باشد. جوش شیرین برای پاک کردن و تمیز کردن اجاق گاز ، ماهیتابه و فنجان های پلاستیکی بسیار کاربرد دارد همچنین می تواند یک پاک کننده چند منظوره باشد. اگر در حال تمیز کردن اجاق گاز خود هستید ، بهتر است که خمیری از جوش شیرین و آب تهیه کنید.

 

سپس آن را در محل ها و سطوحی قرار دهید که جرم گرفته اند و بعد از 30 الی 45 دقیقه آن را اسکراب کنید. برای آلودگی هایی که از بین نمی روند ، بهتر است از چاقو استفاده کنید و آن ها را بکنید. همچنین

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.