2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه مربای هویج مجلسی و شیک و نکاتی که  آشپزهای حرفه ای می دانند

طرز تهیه مربای هویج مجلسی و شیک و نکاتی که آشپزهای حرفه ای می دانند

مربای هویج یک مربای پرطرفدار است، برای اینکه یک مربای هویج خاص و شیک درست کنید باید نکات آشپزهای حرفه ای را بدانید. همه چیز درباره مربای هویج را بخوانید

جامعه پویامربای هویج ،یک مربای بسیار پرطرفدار و خاص و پر انرژی برای صبحانه است. برای اینکه یک مربای هویج خاص و خوشمزه داشته باشید باید اصولی که حرفه ای ها رعایت می کنند. را بدانید.

مربای هویج بسیار آسان تهیه می شود اما حتما باید فوت کوزگری آن را بدانید.

 

مواد لازم

هویج خلال شده  یک کیلو

شکر  یک کیلو

خلال پسته  100 گرم

خلال بادام 100 گرم

مغز گردو درشت 200 گرم

گلاب یک  فنجان معادل 150 سی سی

هل ساییده شده یک قاشق غذاخوری

زعفران آب شده نصف فنجان

خلال پوست پرتقال 300 گرم

 

طرز تهیه مربای هویج

 


بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت و مربای گل محمدی ،مجلسی و خاص

 دستور پخت مربای هویج

ابتلا هویج های خلال شده را در یک ظرف  بریزید و دو لیوان هم آب روی آن بریزید تا روی شعله کم خوب بپزید. معمولا یک ربع زمان نیاز است که هویج ها خوب پیزد. بعد شکر را با مقدار دو لیوان آب به آن اضافه کنید و دوباره اجازه دهید که هویج و شکر خوب بجوشید و قوام بیاید. حالا نوبت اضافه کردن خلال بادام است. از آنجایی که خلال بادام کمی سفت است بهتر از بیشتر از آجیل های دیگر بجوشد به مدت 5 دقیقه اجازه دهید خلال بادام بجوشد.

 

 

 مربای هویج مجلسی

حالا نوبت اضافه کردن خلال پوست پرتقال است دقت داشته باشید خلال پوست پرتقال را  به اندازه خلال هویج خرد کرده باشید و بزرگتر یا کوچکتر نباشد. تلخی آن را هم از قبل گرفته باشید. خلال پوست پرتقال را به مواد اضافه کنید تا همراه آن بجوشد. حالا نوبت اضافه کردن هل و گلاب است. وقتی هر دو را اضافه کردید مواد را هم بزنید و کمی فرصت دهید تا با هم مخلوط شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای انجیر مجلسی و خاص+نکاتی که فقط حرفه ای ها می دانند

 

مرحله بعد اضافه کردن پسته و گردو است. می توانید پسته را به صورت خلال یا به صورت درسته داخل مربا بریزید. وقتی پسته و گردو را اضافه کردید اجازه دهید 10 دقیقه در مواد قل بخورد و بجوشد. در آخر زعفران را اضافه کنید ،خوب هم بزنید. زعفران نباید زیاد بجوشد چون عطر و رنگش را از دست می دهد. بعد از یکی دو دقیقه زیر اجاق را خاموش کنید. به اندازه دو تا سه قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید تا کپک نزند. بعد مربا را رها کنید تا خنک شود.

 

 

نکات کلیدی

اضافه کردن آجیل یعنی خلال بادام، پسته و گردو به دلیل تنوع رنگ مربای شما را بسیار شیک و مجلسی و خوشرنگ می کند،بنابراین استفاده از آن را فراموش نکنید.

پوست پرتقال عطر خاصی به مربای شما می دهد و آن را مربایی می کند که تا به حال کسی نخورده است.

اگر 24 ساعت مربا بعد از خاموش شدن بیرون بود و شکرک زد، مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب بجوشد. میتوانید کمی هم اب لیمو اضافه کنید اما باید توجه کنید بیشتر از یک قاشق غذاخوری نباشد تا مربای شما ترش نشود.

 

 

دستور پخت مربای هویج

بیشتر بخوانید: چند نکته مهم که در پخت مربا باید بدانید

 

برای اینکه مربا در شرایط خوب بماند حتما آن را در ظرف شیشه ای کاملا خشک بریزید و قبل از اینکه در آن را ببندید پارچه ای روی آن قرار دهید و بعد در را ببندید تا اصلا هوا نکشد.

می توان هویج را به جای خلالی کردن با قالب به شکل گل هم در آورد اما اینکار در پخت هویج تاثیر دارد و ممکن است برخی طعم تکه درسته هویج  را دوست نداشته باشند. هویج های تکه ای زیباست اما طرفدار زیادی ندارد. 

مربای هویج بسیار پرخاصیت و خوشمزه است و در همه فصول سال می توانید آن را تهیه کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.