2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه شربت  و مربای گل محمدی ،مجلسی و خاص

طرز تهیه شربت و مربای گل محمدی ،مجلسی و خاص

شربت گل محمدی یک شربت خاص و سنتی است که خواص زیادی دارد. این شربت فوق‌العاده را می‌توانید به راحتی تهیه کنید. دستور تهیه شربت و مربای گل محمدی را اینجا بخوانید

جامعه پویا-

شربت گل محمدی یک شربت بسیار نشاط‌ آور و برطرف کننده اضطراب و گرمازدگی است.

برای تهیه شربت گل محمدی که عطر و طعم خاصی داشته باشد حتما باید زمان صرف کنید اما اگر یکبار وقت گذاشته و شهد این شربت را تهیه کنید می‌توانید برای کل تابستان از ان استفاده کنید.

 

 

مربای گل محمدی

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت هندوانه ،مجلسی و خاص

برای تهیه شربت گل محمدی ابتدا باید مقداری گل محمدی تازه تهیه کنید.

به ازای هر یک کیلو گل برگ محمدی باید دو کیلو شکر داشته باشید. میزان آبی که استفاده می‌کنید هم باید سه لیتر باشد. اما قوام آن را با چشم باید بسنجید اگر می‌خواهید شربت غلیظی داشته باشید می‌توانید آب کمتری استفاده کنید بسته به سلیقه‌ای که برای عطر و غلظت دارید می‌توانید آب را تنظیم کنید.

گلبرگ های تازه گل محمدی را تک تک  جداکنید  و سپس آن را به خوبی بشویید. برای شستوشو از آب سرد استفاده کنید. وقتی گل‌برگ‌ها خوب شسته شد  آب جوش را آماده کنید. گلبرگ ها را داخل ظرفی بریزید و آب جوش را  به یکباره روی گلبرگ ها بریزید تا تمام سطح روی آنها را بپوشاند .با دم کنی روی ظرف را ببندید و برای 24 ساعت آن را در همان حالت رها کنید   .حتما روی در ظرف دم کنی بگذارید تا عطر و بوی گل حفظ شود و خارج نشود.

 

شربت گل محمدی

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت خاکشیر و خواص آن

بعد از سپری شدن 24 ساعت گلبرگ ها را آبکش کنید  و تا آب آن خارج شود. دقت کنید که فشاری روی گلبرگ ها برای گرفتن آب بیشتر انجام ندهید چون باعث میشود رنگ شربت تغییر کند و قهوه ای شود.

 

داخل آب به دست آمده شکر بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شربت  غلیظ شود و قوام بیایید. سپس جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از یک دو جوش از روی حرارت بردارید.

هنگام سرو این شربت میتوانید از آبلیموی تازه هم استفاده کنید تا خوش طعم تر شود.

 

طرز تهیه شربت گل محمدی

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آب‌لیمو ، با زعفران

 

گل‌برگ‌ها را دور نریزید. می‌توانید این گلبرگ‌ها را با کمی از آبی که دم کرده‌اید جدا کنید. ابتدا آب و شکر را بجوشانید و قبل از اینکه بخواهید آن را خاموش کنید گل‌برگ‌ها را داخل آن بریزید. اجازه دهید گل‌برگ‌ها حدود 5 دقیقه بجوشد. بعد کمی به آن زعفران اضافه کنید. می‌توانید در مربای گل‌محمدی گردو و پسته خرد شده هم اضافه کنید. این مربای مقوی برای بچه‌های در حال رشد بسیار خوب است.

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.