2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چطور شوری کشک بادمجان را بگیریم

چطور شوری کشک بادمجان را بگیریم

شوری مشکلی است که بسیار در پخت کشک بادمجان اتفاق می افتد راههای از بین بردن شوری کشک بادمجان را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کشک بادمجان غذای بسیار خوشمزه ای است که با چند ترفند به راحتی می توانید آن را درست کنید و یک طعم مجلسی و خاص به آن بدهید اما بسیار پیش می آید به خاطر موادی که در کشک بادمجان استفاده می شود این غذا شور شود. برای اینکه شوری کشک بادمجان را بگیرید به نکاتی که گفته می شود توجه کنید.

 

کشک بادمجان
نسبت به سرخ شدن بادمجان آگاه باشید


نحوه سرخ شدن بادمجان بسیار مهم است. اگر بادمجان را قبل از سرخ کردن برای اینکه آبش گرفته شود و روغن کمی هم مصرف کند نمک زده اید باید بدانید که غذای شما ممکن است شور شود. به بادمجان مقدار کمی نمک اضافه کنید آن را جلوی آفتاب قرار دهید تا آبش گرفته شود در این صورت روغنی که استفاده می کند بسیار کم است. پس اگر به بادمجان نمک اضافه کرده اید به هیچ وجه به غذایتان حین پخت نمک اضافه نکنید. 

بیشتر بخوانید: تلخی غذا را چطور بگیریم؟


از طعم دهنده های مختلف استفاده کنید


برای اینکه شوری غذا را بگیرید باید طعم متضاد آن را استفاده کنید مثلا ترشی. می توانید به کشک بادمجان مقداری آب نارنج یا لیمو اضافه کنید. نگران نباشید طعم بدی نمی گیرد و اتفاقا عطر لیمو یا نارنج بسیار غذای شما را مطبوع می کند. 

 

نحوه گرفتن شوری کشک بادمجان
کشک کم نمک استفاده کنید


کشک های دست ساز به دلیل اینکه خوب فراوری نمی شود نمک زیادی دارد. برای اینکه غذای شما شور نشود از کشک کم نمک استفاده کنید. کشک یک ماده غذایی با ارزش است که  نیاز بدن به کلسیم را برطرف می کند و استفاده آن ضروری است اما کشک شور باعث بالا رفتن فشار خون و ناراحتی در دستگاه گوارش می شود. 
بنابراین بهتر است از کشکی که بسیار کم نمک است استفاده کنید

 


سیب زمینی برای گرفتن شوری کشک بادمجان


سیب زمینی را دو نیم کنید و در غذا قرار دهید. اجازه دهید نیم ساعت در آن بپزد سیب زمینی به سرعت شوری غذا را می گیرد و شوری کشک بادمجان را هم به راحتی خواهد گرفت. 

 


معجزه تکه نان برای گرفتن شوری کشک بادمجان


ز تکه ای نان خشک نیز برای برطرف کردن شوری کشک بادمجان میتوانید استفاد کنید و نان ها را هنگام جوشیدن کشک بادمجان داخل آن قرار دهید و بعد از یکی دو دقیقه و قبل از اینکه نرم و له شود،خارج کنید.
می توانید مقداری خامه را با آب مخلوط کرده و به کشک بادمجان اضافه کنید. شیرینی خامه، شوری غذا را تا حدی از بین می برد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.