2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
چطور از پیری پوست جلوگیری کنیم

چطور از پیری پوست جلوگیری کنیم

مراقبت از پوست می تواند پیری پوست شما را بسیار به تاخیر بی اندازد. برای اینکه از پیری پوست جلوگیری کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -پیری پوست مانند پیری همه قسمت های بدن اتفاقی ناگریز است. اما همانطور که می توان با انجام کارهایی از پیری قسمت های مختلف بدن جلوگیری کرد. از پیری پوست هم میتوان جلوگیری کرد و سبک زندگی را برگزید که سلامت پوست را تامین کند. 
برای اینکه بدانید چطور باید از پیری پوست جلوگیری کنید بهترین راه این است که ابتدا بدانید به چه دلیل پوست پیر می شود. یکی از مهمترین دلایل ایجاد چین و چروک روی پوست تشعشع آفتاب است.

مراقبت از پوست


افرادی که در برابر آفتاب قرار می گیرند و کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند دچار پیری زودرس پوست می شوند. اشعه uv باعث می شود تا سلول های پوست کم کم از بین برود و پوست دچار لک های قهوه ای شده و سلول هایش را از دست بدهد. بنابراین مهمترین عامل جلوگیری از پیری پوست در معرض نور خورشید قرار نگرفتن است.

بیشتر بخوانید : مزوژل چیست و برای کدام قسمت های پوست مناسب است

 


از ضد آفتاب استفاده کنید


برای جلوگیری از پیری پوست مهمترین کار این است که از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. قبلا در بخش سلامت و زیبایی جامعه پویا درباره کرم های ضد آفتاب طبیعی صحبت کرده ایم. توصیه اکید ما این است که برای جلوگیری از پیری پوست حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و اگر کرم ضد آفتاب طبیعی در دسترس دارید حتما از آن استفاده کنید.

 


آب بنوشید


نوشیدن آب یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از پیری پوست است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید و آب رسانی به پوست شما به درستی انجام نگیرد پوست با پیری مواجه می شود. کمبود آب باعث می شود پوست سلولهای خود را برای حفظ بقا جمع کند و همین ایجاد چین و چروک می کند.

 

بیشتر بخوانید: خواص معجزه گر روغن آرگان برای پوست و مو
 

ویتامین مصرف کنید


ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی ایی است که می تواند به بازسازی کلاژن های پوست که نتیجه این عمل باعث کاهش چین و چروک می شود، کمک کند. با این حال هنوز کرمی در بازار با عنوان کرم ضد پیری متشکل شده از ویتامین C، موجود نیست و ممکن است که هنوز شناخته نشده باشد.

 

ویتامین E و نیاسین آمید، دو عنصری هستند که استفاده از آن ها می تواند باعث کاهش چین و چروک پوست شوند و همانند ویتامین C، از این دو عنصر هم کرمی با عنوان کرم ضد پیری معرف نشده است.

 

پیری پوست

میوه های حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید


عناصری که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند می توانند در کاهش چین و چروک بسیار موثر باشند و پیری پوست را کاهش دهند.
عناصری مانند آلوئه ورا، زنجبیل و انگور حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که استفاده از آنها می تواند بسیار در کاهش چین و چروک موثر باشند و تحقیقات هم نشان داده اند که استفاده از این عناصر می توانند در کاهش چین و چروک بسیار موثر باشند. شما از این میوه ها به عنوان ماسک هم استفاده کنید. درست کردن ماسک در خانه کار چندان سختی نیست. آب و عصاره این میوه ها را با ماست کم چرب مخلوط کنید و روی صورت بمالید نیم ساعت روی پوست قرار دهید. بعد به آرامی و با آب آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: پوست از چه سنی پیر می شود و چطور از پیری پوست جلوگیر ی کنیم

 

 به صورتتان ورزش دهید

 

یکی از این ورزشها جمع کردن لپها داخل دهان مانند ماهی است. 
لپ هایتان را همانند مانند ماهی قرمز کنید بطوری که لب هایتان را روی دندان های جلوییتان قرار دهید و 5 ثانیه در این حالت نگه دارید و این کار را روزانه 3 بار انجام دهید.
فک پایینی خود را باز کنید و آنرا به مدت 10 الی 15 ثانیه باز نگه دارید و این کار را 5 بار در روز تکرار کنید.
زمانیکه احساس کردید گونه هایتان کش آمدند، فک تان را ببندید.


فرض کنید که بابت اتفاقی شوک زده شده اید و از شوک چشمانتان کاملا باز شده است و در همین حالت 10 ثانیه چشمانتان را باز نگه دارید و سپس 5 ثانیه به خودتان استراحت دهید و مجددا انجام دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید که باعث کاهش چین و چروک و خستگی در اطراف چشم می شود.
گونه هایتان را به مدت ده ثانیه پر از هوا کنید. این کار را توصیه می شود 5 بار در روز تکرار کنید.
صورتتان را به سمت بالا بکشید تا گردنتان کمی کش بیاید. این کار را روزانه 7 بار و هر بار به مدت 5 ثانیه تکرار کنید.
آرنج خود را روی میز قرار دهید و مشت خود را زیر چانه تان بگذارید و سعی کنید که فک خود را باز کنید و زمانیکه موفق به باز کردن فک شدید، 5 ثانیه در این حالت فک را باز نگه دارید و این کار را 10 بار در روز انجام دهید.

 

مراقبت از پوست
انگشتانتان را بطور مستقیم روی ابروی خود قرار دهید و ابروهای خود را به کمک دستانتان بکشید و در عین حال ابروها را خودتا بالا پایین کنید(بدون کمک دست). این کار را 10 بار انجام دهید.
در فضای باز کار نکنید 
از کار کردن در فضای باز بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر خودداری نمایید از جمله در فصول گرم مانند تابستان که ممکن است بیشتر آسیب ببینید.

یک رژیم غذایی سالم و غنی از ویتامین های A، C و E داشته باشید چرا که قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند مقدار ویتامین های A، C و E را در بدن کاهش دهد. سعی کنید از میوه هایی که غنی از آنتی اکسیدان ها و پروتئین ها هستند استفاده کنید و چند مورد از مهم ترین آنها می توان به آووکادو، تمشک و کلم اشاره کرد که استفاده از آنها بسیار مناسب و مطلوب است.

هر روز یک فنجان چای سبز یا یک فنجان چای قرمز بنوشید چرا که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد و از خطراتی چون ابتلا به سرطان پوست در شما کاهش می یابد.

 

برای مراقبت از پوست چی بخورم

صورتتان را روغن بزنید 


از روغن هایی مانند روغن زیتون برای مرطوب سازی پوستتان استفاده کنید.
صورت خود را روزانه حداقل دوبار در روز بشویید (یکبار در صبح و یکبار در شب ) و در شستشوی صورتتان دقت کنید که از آب نوشیدنی استفاده کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود.

 

 

ورزش هوازی کنید


روزانه حتی شده باشد کمی ورزش کنید چرا که می تواند به افزایش جریان خون در بدن کمک کند. ایجاد کشش در عضلات می تواند مانع از ایجاد چین و چروک در پوست شود.
اگر می خواهید از کرم های موضعی استفاده کنید توصیه می شود که از کرم های استاندارد صنعتی استفاده کنید تا عوارضی نداشته باشند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.