2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
امیرحسین آرمان چگونه یک ستاره شد

امیرحسین آرمان چگونه یک ستاره شد

امیرحسین آرمان بازیگر و مدل ایرانی است که زندگی او را مرور کردیم تا بدانیم چطور یک ستاره شد. اینجا را بخوانید

جامعه پویا -امیرحسین آرمان ، بازیگر، طراح ، مدل ایرانی است که در سال 61 به دنیا آمده است. 


وی دانش آموخته رشته «طراحی داخلی» است و با شرکت در کلاسهای مرحوم مصطفی اسکویی به دنیای بازیگری پانهاد. نخستین تجربه بازیگری او به طور رسمی فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۸۳ بود. امیرحسین آرمان پس از این تجربه در چندین فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از این بین در فیلم سینمایی صد سال به این سال ها درخشش خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت. خبر خاصی نیست، نهنگ عنبر ۲، برف روی شیروانی داغ و یه حبه قند از دیگر فیلم هایی هستند که آرمان در آن ها حضور داشته است.

 

امیرحسین آرمان
امیرحسین آرمان بسیار گزیده کار است ، او برای به دست آوردن درآمد در سینما کار نمی کند. او بیشتر برای نشان دادن استعدادش و تجربه نقش های مختلف است که وارد سینما شده است. امیرحسین آرمان در فیلم هایی نقش آفرینی کرده است که تا کنون از فیلم های درجه یک سینمای ایران محسوب می شوند. او می گوید از آن دست بازیگران نیست که سینما او را انتخاب کرده باشد یا او سینما را بلکه معتقد است هردو با هم منتخب یکدیگرشدند و می گوید که با تخصص در کار دکوراسیون، مسلط بودن به زبان انگلیسی و آموختن علم روانشناسی، بازیگری را پیشه حرفه ای خود کرده است و امید دارد دراین وادی خوش بدرخشد.

 

 

نگاهی به کارهای او درهشت سال فعالیت هنری نشان می دهد سال 85 «هدف اصلی » سال 86 «صدسال به این سالها» سال 87«امشب شب مهتابه» سال 1388 «بیداری رؤیاها» و «برف روی شیروانی داغ» سال 1389 در دو فیلم «یه حبه قند» و «من مادر هستم» سال 90 نیز در فیلم « دوباره باهم » و ساکن خانه چوبی نقش آفرینی کرده است که همه به نوعی از کارهای خوب سینما بوده و نمایانگر این است که با تمام جوانی درعرصه هنر هفتم آرمان می داند که چگونه انتخاب کند.


امیرحسین آرمان در سریال پرمخاطب کیمیا نقش پسر نیکی کریمی را بازی کرد و در سریال پریا نقش کیوان را برعهده داشت. 
امیرحسین آرمان در در فیلم در امتداد شهر با محمدرضا گلزار هم بازی شد و یکی از نقش های ماندگارش را بازی کرد.

امیرحسین آرمان


امیرحسین آرمان و خوانندگی


امیرحسین آرمان خوانندگی هم می کند او توانسته در خوانندگی جوایز متعددی هم بگیرد و قطعه مثل یک خواب از پرطرفدارترین قطعه هایی است که امیرحسین آرمان آن را اجرا کرده است. 

 


زندگی خصوصی امیرحسین آرمان


امیرحسین آرمان یکی از بی حاشیه ترین زندگی های خصوصی را میان هنرمندان دارد. او ازدواج نکرده ، فعالیت خاصی در فضای مجازی ندارد و بیشتر روی زندگی شخصی اش تمرکز دارد. امیرحسین آرمان تنها زندگی می کند. یک رستوران دارد که بیشتر درآمدش از آن رستوران است. او به صورت حرفه ای ورزش می کند. اندام بسیار ورزیده ای دارد. امیرحسین آرمان با برندهای معروف و بزرگی مانند ال سی من همکاری دارد و از این راه هم درآمد زیادی به دست می اورد. 

 


امیرحسین آرمان به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد او اهل سفر است و به بیشتر نقاط دنیا سفر کرده است. شغل دیگر او طراحی دکوراسیون داخلی است. امیرحسین آرمان در میان بازیگران فرد ثروتمندی است و زندگی او متکی به بازیگری نیست به همین دلیل هم توانسته گزیده کار باشد و نقش هایی را انتخاب کند که بتواند به خوبی از پس آن برآید. بازی امیرحسین آرمان در سریال مانکن یکی از پرطرفدارترین بازی های اوست. امیرحسین آرمان در این سریال نقش جوانی به نام کاوه را بازی می کرد که مجبور می شود به خاطر خانواده اش از عشقش بگذرد و با زنی ازدواج کند که هم سن مادرش است. خانواده اش به خاطر این انتخاب او را سرزنش می کنند بدون اینکه بدانند چرا چنین شده است. مریلا زارعی و نازنین بیاتی نقش مقابل او را بازی کرده است. 

 


فیلم شناسی امیرحسین آرمان


1396دشمن زن
1395نهنگ عنبر 2
1394آنها
1393خبر خاصی نیست
1393داره صبح میشه
1393شیفت شب
1392نازنین
1391بشارت به یک شهروند هزاره سوم
1391ساکن خانه چوبی
1390دوباره باهم
13٨٩من مادر هستم
1389برف روی شیروانی داغ
1389در امتداد شهر
1388بیداری رؤیاها
1388یه حبه قند
1387امشب شب مهتابه
1386صد سال به این سالها
1385هدف اصلی
1383ازدواج به سبک ایرانی

امیرحسین آرمان در ممنوعه


کارهای تلویزیونی امیرحسین آرمان


1391–1392کلاه پهلوی
1392سرزمین کهن
1392پیدا و پنهان
1392زخم
1394کیمیا
1395پریا
1396مرز خوشبختی
بانوی عمارت


امیرحسین آرمان نمایش خانگی


1397 ممنوعه

1398 مانکن

 

جوایز امیرحسین آرمان 


برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» در سال ۱۳۹۰
نامزد دریافت جایزه بهترین قطعه پاپ برای ترانه «خواستنی» در چهارمین جشن موسیقی ما در سال ۱۳۹۶
نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد برای سریال پریا (نقش کیوان) از جشن حافظ در سال ۱۳۹۶
نامزد دریافت جایزه بهترین قطعه پاپ برای ترانه «ترفند» در پنجمین جشن موسیقی ما در سال ۱۳۹۷
نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام برای سریال مانکن (نقش کاوه صوفیان) از جشن حافظ در سال ۱۳۹۹

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.