2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
شیر  الاغ چه خواصی دارد و چطور تهیه کنیم

شیر الاغ چه خواصی دارد و چطور تهیه کنیم

شیر الاغ یک شیر بسیار پرخاصیت است که خواص بسیار زیادی دارد. همه چیز درباره شیر الاغ را اینجا بخوانید

جامعه پویا - هر راس الاغ با توجه به نژاد بین 1 الی 3 لیتر شیر می دهد که به طور میانگین 1.4 لیتر روزانه تولید می شود. شیر خر به‌همراه شیر اسب از نظر ترکیبات، بیشترین شباهت را به شیر انسان دارند.

شیر خر ، به دلیل کیفیت غذایی ، محصول جالبی برای رژیم غذایی انسان است. علاوه بر این ، به دلیل شباهت آن به شیر انسان ، جایگزین بهینه شیر مادر برای نوزادان است

شیر الاغ به عنوان یکی از گران‌ترین و محبوب‌ترین شیرها در فرانسه و ایتالیا شناخته می‌شود، پنیر شیر الاغ گرانترین محصول لبنیاتی دنیاست چرا که تهیه هر کیلوگرم پنیر الاغ حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم شیر الاغ نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: خواص معجزه گر روغن آرگان؛ از برطرف کننده چروک پوست تا رشد مو

 

به نظر برخی‌ها شیر الاغ بهترین جایگزین برای نوزادان محروم از شیر مادر است چرا که نزدیک‌ترین شیر به شیر مادر شناخته می‌شود، هر راس الاغ حدود شش تا هشت ماه دوره شیردهی دارد و در طول دوران شیردهی روزانه ۲ کیلوگرم در بهترین حالت شیردهی داشته باشد.
شیر الاغ بسیار برای بدن مفید است و خاصیت ضد باکتری ان 200 برابر بیشتر از شیر گاو می باشد. گفتنی است شیر الاغ گرانقیمت ترین نوع شیر در اروپا به خصوص در کشورهای ایتالیا و فرانسه است.

شیرالاغ


به تازگی محققان اروپایی دریافتند که شیر الاغ برای زیبایی و جوانی پوست خاصیت فوق العاده ای دارد و به همین دلیل استفاده از ان برای پاکسازی پوست و جوانی پوست تاکیید می شود.

دکتر پاداممسامی گوید:شیر خر به دلیل داشتن مقدار زیادی امگا 3 و کلسیوم که برای قلب انسان بسیار مفید هستند، در کاهش وزن انسان بسیار موثر است.

در برخی از مراکز مراقبتهای پوست و زیبایی وان هایی پر از شیر الاغ وجود دارد که برای جوانسازی و زیبایی پوست از آن استفاده می شود.

 

درمان اسهال و مسمومیت با خواص شیر الاغ


استفاده از شیر الاغ در طب سنتی برای مداوای برخی از انواع اسهال خونی توصیه شده است.

استفاده از شیر الاغ برای رفع مسمومیت بسیار مفید بوده، افرادی که دچار انواع مسمومیت به ویژه مسمویت دارویی شده اند توصیه می شود از شیر تازه و استرلیزه الاغ به جای سایر انواع شیر استفاده کنند.

 

 

خواص شیرالاغ برای چشم


استفاده از شیر الاغ برای افرادی که دچار سوزش چشم در اثر برق زدگی شده اند مفید است. به این منظور چند قطره شیر الاغ را در چشم بچکانید که باعث رفع سوزش چشم میشود.

 


خواص شیرالاغ برای پوست


افرادی که از لوازم آرایشی که حاوی شیر و صابون های ساخته شده از چربی شیر الاغ هستند، ادعا می کنند خارش ریش و اگزما را در آنها بهبود بخشیده است.
می توان "شیر حمام" را معمولاً در فروشگاه های غذاهای سالم خریداری کرد. این شیر خام است و واقعاً نباید برای استحمام استفاده شود. در عوض به نظر می رسد که این تلاشی برای دور زدن ممنوعیت فروش شیر پاستوریزه نشده است.

 


علاقمندان به شیر خام ادعا می کنند پاستوریزه کردن مواد مغذی موجود در شیر را نابود می کند و منجر به عدم تحمل لاکتوز، واکنش های آلرژیکی و تخریب باکتری های مفید می شود. آن ها می گویند شیر خام به طور معجزه آسایی از آسم، اگزما و پوسیدگی دندان محافظت می کند. گفته می شود کلوپاترا ملکه مصری که بسیار زیبا بوده است با شیر 700 الاغ در روز حمام می کرده است. 

بیشتر بخوانید: درمان سریع و خانگی تبخال چیست


مضرات شیر الاغ


شیر الان به دلیل اینکه طبع بسیار سردی دارد ممکن است افرادی که طبع سردی دارند را بسیار اذیت کند. 
همچنین بنابر دلایل پزشکی گفته شده نباید بعد از مصرف شیر خر خوابید. 

 

نکته : بخش سلامت جامعه پویا همواره تاکید می کند آنچه در این بخش منتشر می شود فقط برای اطلاع رسانی است و جنبه درمانی ندارد. قبل از اقدام به استفاده از هرماده خوراکی برای درمان حتما با پزشک خود مشورت کنید 

منبع:  mcgill  ، مشرق نیوز

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.