2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه کاستردبا ژله بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کاستردبا ژله بسیار خوشمزه و مجلسی

جامعه پویا -دسر کاسترد با ژله یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که می‌توان به راحتی در خانه تهیه کرد. این دسر بسیار شیک و وسایل آماده ای دارد و کافی است با ترکیب درستی آنها را با هم مخلوط کنید. 

 

کاسترد با ژله

مواد لازم مقدار برای کاسترد با ژله


شیر یک لیوان
پودر کاسترد یک قاشق غذاخوری
شکر یک تا دو قاشق غذاخوری
پودر ژله دلخواه ۱ بسته
میوه دلخواه سلیقه‌ای

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه "مسقطی انار" مجلسی مخصوص شب یلدا+نکات شیرینی پزهای حرفه ای


دستور تهیه دسر کاسترد با ژله

 

 

ابتدا باید پودر کاسترد را در یک لیوان شیر حل کنید. این کار قبل از قرار دادن شیر روی حرارت باید انجام بگیرد.
سپس این مخلوط را روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا شیر به جوش بیاید.
اگر دوست دارید دسر کاسترد شما کاکائویی باشد در این مرحله می‌توانید یک قاشق غذاخوری کاکائو به مخلوطتان اضافه کنید.
وقتی شیر به جوش آمد شکر را اضافه کنید. از آنجایی که میزان شکر می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد، کاسترد را حتما بچشید تا اگر شکر کم بود بیشترش کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترامیسو خانگی و بسیار خوشمزه+نکاتی که فقط سرآشپزها می دانند


از بعد از به جوش آمدن شیر، مخلوط شما شروع به غلیظ شدن می‌کند و هر چه بیشتر روی حرارت باشد سفت‌تر می‌شود. برای این موادی که در جدول گفتیم ما انتظار غلظتی در حد فرنی داریم نه بیشتر. پس وقتی کاسترد شما به غلظت فرنی رسید آن را از روی حرارت بردارید.
البته قبل از برداشتن کاسترد از روی حرارت می‌توانید وانیل یا یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید و هم بزنید، بعد ظرف را بردارید.
همان طور که متوجه شدید سفتی کرم کاسترد شما به میزان پودر کاسترد و شیر بستگی دارد. بعد از اولین باری که کاسترد درست می‌کنید ببینید دوست دارید که کاستردتان سفت‌تر باشد یا نرم‌تر. به این شکل می‌توانید تصمیم بگیرید که میزان پودر کاسترد یا شیر را کم یا زیاد کنید.
حالا اجازه بدهید چند دقیقه کاستردتان خنک شود. وقتی که خنک شد آن را درون ظرف بریزید.
برای اینکه کرم کاسترد شما خودش را بگیرد باید بین نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال باشد. طی این مدت دیگر می‌توانید دست به کار ژله بشوید.

کاسترد با ژله میوه ای

پودر ژله را مطابق دستورش درست کنید. (یک بسته پودر را با یک لیوان آب جوش حل کرده و سپس یک لیوان یا نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید.)

برای ریختن ژله روی کاسترد باید دمای ژله هم پایین آمده باشد؛ بنابراین ظرف ژله را می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید. شما باید مدام آن را چک کنید تا خودش را نگیرد، چون در این صورت دسر شما شکل نامنظمی به خود گرفته و مجبور می‌شوید ژله نیمه بسته روی کاسترد بریزید.

قبل از ریختن ژله بر روی کاسترد میوه، پاستیل، بیسکویت یا هر چیزی که برای تزیین در نظر دارید را روی کاسترد بگذارید، سپس مایع ژله را به آرامی روی کاسترد بریزید.

اگر در این زمان ژله گرم باشد یا کرم کاسترد خودش را خوب نگرفته باشد این دو جزء دسر شما با هم مخلوط می‌شوند و ظاهر کدر و نامناسبی به دسر شما می‌دهند.

همان طور که در تصاویر هم می‌بینید دیزاین کاسترد با ژله گزینه مناسبی برای سرو دسر کاسترد لیوانی است.

دسر کاسترد با ژله شما دیگر کاری ندارد و باید تا زمانی که ژله خودش را بگیرد (یک تا دو ساعت بعد) در یخچال بماند.

 

 

نکته

 

همان طور که می‌بینید در تهیه این دسر هم می‌توانید لایه ژله را لایه زیرین در نظر بگیرید، هم می‌توانید، اول کرم کاسترد را بریزید و ژله لایه رویی شما باشد. چیزی که مهم است این است که هیچ یک از مواد داغ نباشند تا با لایه بعدی مخلوط نشوند.
دسر کاسترد با ژله به هر شکلی که باشد می‌تواند دل تمام طرفداران دسر را به دست بیاورد. استفاده از ژله به شما کمک می‌کند که بتوانید خلاقیت زیادی در درست کردن دسر به خرج بدهید و انواع ژله به شکل میان تهی، در طرح‌های افقی، عمودی و اریب را در آن پیاده کنید همچنان که کاسترد هم در کنارش استفاده کرده‌اید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.