2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
پرایوت یعنی چه ؟

پرایوت یعنی چه ؟

پرایوت کلمه ای است که در اینستاگرام و توییتر بسیار با آن مواجه می شویم. معنی این کلمه را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -پرایوت یک کلمه انگلیسی است که در سالهای اخیر و به لطف همه گیر شدن شبکه های اجتماعی میان مردم عادی ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. 

پرایوت برگرفته از واژۀ انگلیسی Private است و به معنای خصوصی و شخصی است.

 

در مفهوم شبکه‌های اجتماعی، به پروفایل‌های خصوصی که به طور عادی برای عموم قابل مشاهده نیستند، پرایوت گفته می‌شود. برای دسترسی و مشاهده این گونه پروفایل‌ها، معمولا باید به آن‌ها ریکوئست (درخواست فالو یا دوستی) ارسال کرد.

 


پرایوت در اینستاگرام


وقتی به صفحه شخصی مراجعه می کنید و با پیام پرایوت مواجه می شوید در واقع به معنای آن است که صفحه این فرد را فقط کسانی که او اجازه داده است می توانند ببینند و این صفحه خصوصی است و فقط دوستانش که در لیست دنبال کننده های اوست و اجازه دسترسی به صفحه به آنها داده شده می توانند صفحه را ببینند. برای اینکه صفحه از حالت پرایوت برای شما خارج شود باید درخواست دوستی بدهید و در صورتی که آن شخص درخواست دوستی شما را قبول کرد شما وارد صفحه پرایوت یا خصوصی آن فرد شده و می توانید نوشته ها و عکس هایش را ببینید . در واقع پرایوت امکانی است که در فضای مجازی به افراد داده می شود تا بتوانند کسانی که وارد صفحه می شوند و نوشته ها و عکس های آنها را می خوانند را کنترل کنند و اجازه ندهند هرکسی به نوشته های انها دسترسی داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: کیوت یعنی چه و به چه کسانی کیوت گفته می شود


شماره تلفن پرایوت


پرایوت درباره شماره تلفن یا شماره موبایل هم اتفاق می افتد. برخی شرکت ها و نهادها برای اینکه شماره آنها در اختیار همه قرار نگیرد از شماره پرایوت استفاده می کنند یعنی شماره آنها روی صفحه گوشی یا تلفن ثابت شما مشخص نمی شود و یک شماره نامفهوم دیده می شود. معمولا نهادهای انتظامی و امنیتی از این شماره ها استفاده می کنند. البته افراد و شهروندان عادی هم می توانند با توجه به موقعیتی که دارند درخواست شماره پرایوت بکنند و در صورتی که مخابرات موافقت کرد شماره آنها برای دیگران پرایوت می شود و دیگران نمی توانند شماره آنها را ببینند. 

 


پرایوت در توییتر


صفحه افراد در توییتر هم می تواند پرایوت شود. بر اساس تنظیمات شما می توانید صفحه را طوری تنظیم کنیم که فقط کسانی که شما دوست دارید صفحه را ببینند و با تایید شما وارد صفحه شوند. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.