2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی و خوشمزه با دستور پخت سرآشپزهای حرفه ای

طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی و خوشمزه با دستور پخت سرآشپزهای حرفه ای

طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی و بسیار خوشمزه با دستور پخت سرآشپزهای حرفه ای را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خورشت قیمه یک غذای کلاسیک و مجلسی برای خانواده های ایرانی است. برای تهیه خورشت قیمه مجلسی و بسیار خوشمزه نکات زیر را رعایت کنید. 

 

طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی


مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه مجلسی


گوشت خورشتی: ۶ تکه
پیاز: یک عدد
لپه: ۲ پیمانه
زردچوبه، فلفل و نمک: به مقدار لازم
رب:۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی: ۳ عدد
سیب زمینی خلال: به مقدار دلخواه
زعفران دم کرده: ۳ قاشق چای‌خوری
پودر دارچین: یک قاشق چای‌خوری
هل: دو عدد
پودر گل سرخ: به مقدار کم

خورشت قیمه مجلسی را چطور بپزیم


دستور پخت

 
ابتدا پیاز را نگینی کنید و در قابلمه بریزید و با روغن کمی تفت بدهید بعد گوشت را به آن اضافه کنید و تفت بدهید و زرد چوبه را هم اضافه کنید. تفت دادن باید در حدی باشد که گوشت سفید شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت بدهید. وقتی رب به حالت سرخ شدگی رسید مقداری آب به مواد اضافه کنید تا خوب بپزد. پخت گوشت در قابلمه نزدیک به یک ساعت زمان می برد. زیر شعله را کم کنید و صبر کنید تا گوشت بپزد. تا زمانی که گوشت روی اجاق در حال پختن است لپه را خیس کنید بعد از حدود یک ساعت آب لپه را بگیرید و به گوشت اضافه کنید ، لیمو امانی را به مواد اضافه کنید یک ربع بعد ، پودر دارچین ، نمک ، گل محمدی و هل را اضافه کنید و دوباره صبر کنید تا مواد خیلی خوب بپزد. در این مدت می توانید خلال سیب زمینی را سرخ کنید. 


در اخر و 10 دقیقه قبل از اینکه اجاق را خاموش کنید زعفران را اضافه کنید. سپس 10 دقیقه که گذشت زیر اجاق را خاموش کنید. توجه داشته باشید آب خورشت مناسب باشد نباید خورش خیلی آبی یا خیلی خشک باشد. یک دمکنی روی قابلمه بگذارید و به مدت 20 دقیقه مواد را استراحت بدهید. حالا خورشت شما آماده است. 


نکته


نمک را در اواخر پخت خورش قیمه  اضافه کنید چون نمک باعث سفت شدن گوشت می شود و پخت آن را سخت می کند. 
دارچین را هم در اواخر اضافه کنید تا رنگ خورشت شما را تغییر ندهد. دارچین باعث تغییر رنگ می شود در هر غذایی استفاده می کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید. 
می توانید قلم گاو یا گوسفندی هم به مواد اضافه کنید تا غذای شما بسیار خوشمزه تر شود.
به جای پودر گل محمدی می توانید از گلاب استفاده کنید. اگر بوی گلاب به نظر شما تند می آید پودر گل محمدی انتخاب مناسب تری است.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.