2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه خاگینه بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خاگینه بسیار خوشمزه و مجلسی

خاگینه یک غذای بسیار خوشمزه و خاص است که در خانه می توان به اشکال مختلف آن را تهیه کرد. همه چیز درباره خاگینه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خاگینه غذایی است که در آذربایجان برای صبحانه تهیه می شود. این غذای شیر ین و پرکالری بسیار لذیذ و یک وعده غذایی کامل است. 
برای تهیه خاگینه خانگی حتما باید نکاتی را با دقت رعایت کنید تا خاگینه شما بسیار خوشمزه و خاص شود. 

 

مواد لازم برای تهیه خاگینه

 


5 عدد تخم‌مرغ
۶ قاشق غذا خوری آرد
۵ قاشق غذا خوری ماست
۲ پیمانه شکر
یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
روغن مایع به مقدار لازم
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم

طرز تهیه خاگینه در خانه


دستور پخت خاگینه


پیشنهاد می شود قبل از اینکه خاگینه را بپزید حتما شربت آن را تهیه کنید چون شربت باید کمی سرد شود و بعد با خاگینه سرو شود. 
برای تهیه شربت  خاگینه دو پیمانه آب، دو پیمانه شکر و یک قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده را در یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا شکر در آب حل شود و شربت شما کمی غلیظ شود. پس از چند جوش، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود.
حالا نوبت پخت خاگینه است. ابتدا تخم مرغ ها را بکشنید و هم بزنید سپس ماست را به آن اضافه کنید. انقدر هم بزنید که یک دست شود.

 

سپس بیکینگ پودر و آرد را در کاسه بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید حتما باید مواد یک دست باشد و حالت کشی داشته باشد. حالا تابه را روی اجاق بگذارید و خوب داغ کنید وقتی که تابه داغ شد روغن را داخل آن بریزید با گرم شدن روغن مواد را داخل تابه پهن کنید. توجه داشته باشید خاگینه خیلی زود می سوزد. شعله باید بسیار کم باشد یا اینکه یک شعله پخش کن زیر تابه قرار دهید تا خاگینه نسوزد. بعد از اینکه هر دو روی مواد سرخ شد خاگینه شما آماده است . خاگینه را در یک ظرف قرار دهید و سپس  شربت را که سرد شده به آرامی به  خاگینه اضافه و میل کنید.

نکته 

نباید خاگینه را زیاد استفاده کنید چون میزان قند آن بسیار بالاست.

اگر می خواهید خاگینه را چندبار درهفته استفاده کنید به جای شکر از عسل برای شربت استفاده کنید. 

خاگینه را می توانید با انواع آجیل تزئین کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.