2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
طرز تهیه خاگینه مجلسی به سبک سرآشپزهای تبریز

طرز تهیه خاگینه مجلسی به سبک سرآشپزهای تبریز

طرز تهیه خاگینه تبریزی و مجلسی بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خاگینه یک غذای خوشمزه است که در سراسر ایران مخصوصا در تبریز بسیار سرو می شود. خاگینه را در وعده صبحانه یا میان وعده سرو میکنند. این غذای مقوی را می توانید کنار غذای اصلی هم سرو کنید. 

 

مواد لازم برای تهیه خاگینه مجلسی

 

5 عدد تخم‌مرغ
۶ قاشق غذا خوری آرد
۵ قاشق غذا خوری ماست
۲ پیمانه شکر
یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
روغن مایع به مقدار لازم
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم

طرز تهیه خاگینه تبریزی


طرز تهیه  خاگینه مجلسی


تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و ماست را به آن‌ها اضافه کنید. ماست و تخم‌مرغ را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس بیکینگ پودر و آرد را در کاسه بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
مقداری روغن در یک تابه مناسب بریزید و تابه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. شعله گاز را کم کنید و یک شعله پخش‌کن، زیر تابه قرار دهید. مایه خاگینه را در تابه بریزید و درب آن را ببندید تا خاگینه برای حدود ۲۰ دقیقه بپزد و یک طرف آن سرخ شود. سپس خاگینه را برگردانید و اجازه دهید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه خاگینه شیک و مجلسی

خاگینه را از تابه بیرون بیاورید و آن را به‌اندازه‌های دلخواه برش بزنید.
آماده‌سازی شربت خاگینه: دو پیمانه آب، دو پیمانه شکر و یک قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده را در یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا شکر در آب حل شود و شربت شما کمی غلیظ شود. پس از چند جوش، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود.
شربت سرد را روی خاگینه گرم بریزید و خاگینه را همراه با چای، قهوه یا بستنی سرو کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.