2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
خواص سرکه سیب

خواص سرکه سیب

سرکه سیب یک چاشنی بسیار خوشمزه و مفید برای بدن است. همه خواص سرکه سیب را اینجا بخوانید

جامعه پویا -سرکه سیب از تخمیر بلند مدت کربوهیدارتهایی سیب به وجود می آید. هنگامی که مدت زمان تخمیر طولانی است، سرکه نوعی شبکه عنکبوتی را توسعه می دهد که ظاهری تیره به آن می بخشد. این نشانه ای از کیفیت بالاتر محصول بوده و وضعیت ایده آل برای مصرف سرکه سیب محسوب می شود. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز به پیشگیری از بیماری های جدی مانند سرطان کمک می کند.

 


سرکه سیب مفید برای گوارش 


نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسیدیدته معده و سوزش سر دل کمک می کند.

مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذاهای غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می شود.

اگر چنین مشکلات پیش از این ایجاد شده اند، شما همچنان می توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه سرکه سیب خانگی خوشمزه و مفید


کاهش قند خون با دیابت


تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن سرکه‌ سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب آنزیم هایی که مسئول تجزیه کربوهیدارت ها هستند را غیر فعال می کند. از این رو، این محصول از انباشت گلوکز در خون و افزایش شدید قند پیشگیری می کند.
سرکه سیب کلیه ها را سمزدایی می کند.

خواص سرکه سیب


آیا از عفونت های کلیوی رنج می برید یا سنگ های کلیه برای شما مشکل آفرین شده اند؟ اگر این گونه است، مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هنگام صبح را مد نظر قرار دهید.

 

همچنین، دنبال کردن توصیه پزشک خود و نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنید. اگر به مصرف آبمیوه علاقه دارید، اطمینان حاصل کنید فاقد شیرین کننده باشند. همچنین، نمک را به مدت دو هفته از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: آیا سرکه سیب لاغر می‌کند؟


لاغری با سرکه سیب 


به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز آهنگ سوخت و ساز را تسریع می کند.

سرکه سیب سرشار از ویتامین B6 و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می کند.

 

سرکه سیب چه خواصی دارد
سرکه سیب مناسب برای گلودرد و سینوزیت


هیچ‌چیزی خسته‌کننده‌تر و ناراحت‌کننده‌تر از گرفتگی بینی نیست. با سرکشیدن مخلوط آب و سرکه‌ سیب، سینوس‌های خود را پاک کنید و نفس راحت بکشید. همان‌طور که سرکه‌ سیب از فعالیت باکتری‌های رشددهنده‌ی میکروب‌های عامل گلودرد جلوگیری می‌کند، می‌توانید از رشد باکتری‌های سینوس‌های‌ خود جلوگیری نمایید. علاوه بر این، پتاسیم موجود در سرکه‌ سیب می‌تواند بلغم‌هایی که در بینی شما خانه کرده‌اند را کوچک کند و در نهایت سینوزیت شما را درمان کند. آیا از گلودرد رنج می‌برید یا هیچ نشانه‌ای از بهبود آن نمی‌بینید؟ نگران نباشید، سرکه‌ سیب یک ماده‌ی کاملا طبیعی برای درمان گلودرد است. یک‌چهارم فنجان سرکه‌ سیب را با همین مقدار آب گرم ترکیب کنید و آن را قرقره کنید. این کار یک فضای اسیدی به وجود می‌آورد که میکروب‌های عامل سرماخوردگی را از گلوی شما می‌زُداید. یکی دیگر از این ترکیب‌ها، آب‌گرم، سرکه‌ سیب، فلفل قرمز و عسل است. این ترکیب را بنوشید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.