2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی

طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی و عسلی بسیار عالی را اینجا بخوانید

جامعه پویا - پیاز داغ عسلی یکی از عناصر مهم غذا در غذاهای ما ایرانیان است. برای تهیه پیاز داغ عسلی از روشی که به شما آموزش داده می شود استفاده کنید. تا یک پیاز داغ عسلی عالی به دست آورید. 

 

پیاز داغ مجلسی را چطور درست کنیم


طرز تهیه پیاز داغ عسلی

 

پیازداغ عسلی یکی از پیازهای خوشمزه  و بسیار زیبایی است که هم طعم غذا را خوب می کند و هم به آن زیبایی و جلوه خاصی می دهد. 
مواد لازم برای پیاز داغ عسلی 
پیاز تازه و آبدار : به میزان کافی
آب سرد : یک ماسه بزرگ 
روغن : به میزان فراوان 
نمک و زردچوبه : به میزان دلخواه 

 


دستور تهیه پیاز داغ عسلی 

 

اول ازهمه پیازها پوست بکنید و بشویید  و خلال کنید. بعد  پیازهای خرد شده را داخل آب سرد بریزید و 20 دقیقه آن را در آب کاملا سرد قرار دهید. بعد از 20 دقیقه آبکش کنید. لای یک دستمال آبگیر بریزید و آب  پیاز را به طور کامل بگیرید. 
بعد روغن را داخل تابه بریزید و کاملا داغ کنید. شعله را کم کنید و پیاز را داخل روغن داغ بریزید. نمک و زردچوبه را اضافه کنید و هم بزیند. حالا شعله را زیاد کنید و به مدت 3 تا 4 دقیقه روی شعله زیاد قرار دهید و بعد شعله را کم کنید. هرچند دقیقه یکبار هم بزنید تا پیازها یک دست و عسلی شود. 
بعداز سرخ شدن پیازها آن را داخل یک توری مخصوص روغنگیری بریزید تا روغن اضافه آن گرفته شود. 

پیاز داغ مجلسی به روش خانم جمشیدیان


بعد از اینکه پیازها کاملا روغن گرفته شد آن را به مدت دو ساعت در معرض جریان هوا قرار دهید تا خشک شود. 
می توانید این پیاز عسلی را در فریزر نگهداری کنید  و وقتی که لازم دارید به غذا استفاده کنید. همچنین می توانید آن را در آسیاب ریخته و کاملا پودر کنید و به غذاهایی مانند ماکارونی و لازانیان و ... اضافه کنید. 
اگر عضوی از خانواده شما از پیاز سرخ شده خوشش نمی آید با پودر کردن پیاز می توانید کاری کنید که هم او از غذا خوردن لذت ببرد و هم بتوانید از طعم پیاز در غذا استفاده کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.