2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه خیارشور فوری

طرز تهیه خیارشور فوری

طرز تهیه خیارشور فوری و بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -برای تهیه خیارشور فوری با طعمی بسیار عالی و فوق العاده باید ترفند خاصی را به کار ببرید. با ترفندی که شما آموزش داده می شود خیارشور بسیار خوشمزه و مانند خیارشور کارخانه ای خواهد شد. 

 

خیارشور فوری را چطور درست کنیم
مواد لازم 


 خیار ریز قلمی یک کیلو 
آب : یک لیتر
 نمک  : پنج قاشق غذا خوری سرخالی  
سرکه : نصف لیوان
سیر : یک بته 
 فلفل ، تخم گشنیز ،زاج ، سبزی معطر( شوید و ترخون)  : به میزان لازم 

 

طرز تهیه خیارشور فوری و یک ساعته
دستور تهیه خیارشور فوری


وقتی خیارها و سبزی را شستید و خوب خشک شد داخل شیشه ای مناسب که کاملا تمیز وخشک است  خیارها رو بچینید و سبزی و سیر و فلفل رو لابلای خیارها بزارید و تخم گشنیز مقداری و زاج( به اندازه ی یک نخود برای هر بطری)بریزید . آب جوشیده ی سرد شده را با نمک و سرکه مخلوط کنید آنقدر هم بزنید که نمک کاملا در سرکه و آب حل شود.  بعد داخل شیشه که خیار از قبل در آن چیده شده را پر کنید . شیشه هارا داخل قابلمه قرار دهید  و در آن را نبندید  ، آب داخل قابلمه باید تا ارتفاع نیمه شیشه ها باشد. شعله را روشن کنید. تا آب جوش بیاید. بعد شعله را کم کنید  زمان بگیرید بعد از یک ربع حرارت را خاموش کنید و بگذارید  شیشه ها داخل همان قابلمه بمانند. تا خنک شوند. به هیچ وجه خارج نکنید بعد از سرد شدن در شیشه هارا ببندید و داخل یخچال قرار دهید  بعد از بیست و چهار ساعت خیار شور آماده و قابل استفاده است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.