2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص بی نظیر روغن بادام شیرین برای پوست و مو

خواص بی نظیر روغن بادام شیرین برای پوست و مو

روغن بادام شیرین خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. همه چیز درباره روغن بادام شیرین را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حتما درباره خواص بادام و تاثیرات بسیار مثبت آن روی بدن و مخصوصا پوست شنیده اید.  بادام از جمله ریز مغذی هایی است که توصیه می شود افراد به صورت روزانه از آن استفاده کنند. روغن بادام شیرین نیز از فراورده هایی است که خواص بسیار زیادی دارد که اگر با خواص آن آشنا شوید دیگر آن را ترک نخواهید کرد. 

خواص روغن بادام شیرین

بیشتر بخوانید: خواص روغن خرچنگ و تاثیر آن بر پوست چیست

 

روغن بادام شیرین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن 


روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است و بهترین منبع منیزیوم، پتاسیوم و مس است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد. دارای امگا ۳ است و می‌تواند به بدن شما کمک کند تا میزان کلسترول مفید را بالا نگه‌دارد و عملکرد حافظه را تقویت کند. علاوه بر این می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

 

روغن بادام شیرین برای چی خوبه
 خواص بی نظیر روغن بادام شیرین برای پوست و مو


این روغن مغذی می‌تواند موهای شما را قوی‌تر و نرم‌تر کند و چون سرشار از ویتامین B7 یا بیوتین است سلامت موها و ناخن‌ها را تامین می‌کند. همچنین از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند چراکه به طور طبیعی  دارای SPF 5 است.

بیشتر بخوانید: خواص اعجاب انگیز روغن بنفشه

 

می‌توانید از روغن بادام شیرین برای مراقبت از پوست سر استفاده کنید. همانطور که گفته شد این روغن خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ دارد و با متعادل کردن باکتری‌ها و قارچ‌ها از شوره سر جلوگیری می‌کند که عارضه بسیار شایع و رایجی است. از آن‌جایی که این روغن بافت بسیار سبکی دارد به راحتی جذب پوست می‌شود و پوست سر را مرطوب و آب‌رسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روغن خاصیت ضد وزی مو است که در کنار از بین بردن وز مو، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند؛ فقط کافیست کمی از روغن را با دست‌ به قسمت‌های پایین مو ماساژ دهید و این کا را همیشه قبل از خشک کردن مو انجام دهید تا رطوبت از دست رفته مو را به مرور به آن برگردانید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن خراطین ؛ از بزرگ کردن اندامها تا از بین بردن چروک صورت


آیا می توان از روغن بادام شیرین برای آشپزی استفاده کرد 


روغن بادام شیرین را نمی توان برای سرخ کردن استفاده کرد چرا که روغن های تصفیه نشده نباید در معرض حرارت قرار بگیرند اما می توانید این روغن را برای انواع سالاد استفاده کنید. 

 


منبع: Health Line

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.