2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بیوگرافی  کامل دریا مقبلی بازیگر نقش غزل در سریال یاور

بیوگرافی  کامل دریا مقبلی بازیگر نقش غزل در سریال یاور

غزل در سریال یاور نقشی است که دریا مقبلی بازی می کند. بیوگرافی کامل او را بخوانید.

جامعه پویا -دریا مقبلی نوه  زنده یاد عزت الله مقبلی دوبلر و گوینده رادیو و هنرمند کشورمان است. دریا مقبلی در سال 72 در تهران به دنیا آمد. 
دریا مقبلی نوه زنده یاد عزت الله مقبلی و محبوبه مقبلی از دوبلورهای پیشکسوت صنعت دوبله ایران و بازیگران قدیمی سینمای ایران است. 

 


عزت‌الله مقبلی  پدر بزرگ دریا مقبلی در ۴ فروردین ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. فعالیت هنری را از سال ۱۳۲۴ در باشگاه کودکان به‌عنوان بازیگر تئاتر شروع کرد. از اولین نمایش‌های وی می‌توان به نمایش «پرندهٔ آبی» به عنوان بازیگر اشاره کرد. از دیگر نمایش‌های وی می‌توان نمایش‌های «انگل اجتماع»، «تاجر ونیزی»، «اُلیور توئیست»، «داروی جوانی»، «یک گل و بهار»، و… را نام برد.

 

 

سپس از سال ۱۳۳۵ وارد کار دوبله شد. در عرصهٔ صداپیشگی بیشتر به‌جای اُلیور هاردی و لوئی دوفونس حرف می‌زد. یکی از تیپ‌هایی که در دوبله بسیار ماندگار شد، صدای مقبلی به‌جای افراد چاق بود که معروف‌ترین آن‌ها اُلیور هاردی است. صدا و نحوهٔ تیپ‌سازی مقبلی به‌جای هاردی یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین تیپ‌های تاریخ دوبله محسوب می‌شود و قطعاً در موفقیت فیلم‌های «لورل و هاردی» در ایران نقش غیرقابل انکار داشت. تطابق صدای مقبلی با شخصیت هاردی به‌قدری بود که بعداً پس از فوت مقبلی، گوینده‌های دیگر هرگز نتوانستند ذهنیت صدای مقبلی را از ذهن تماشاگران تلویزیون پاک کنند.

دریا مقبلی در سریال یاور

 

دریا مقبلی برای اولین بار در سال 96 جلوی دوربین رفت و در سریال ایران دخت بازی کرد. دومین کار تلویزیونی او شب عید بود. 
 
دریا مقبلی به طور کامل به زبان انگلیسی تسلط دارد. او بازیگری را به صورت اکادمیک آموخته و سپس وارد این حرفه شد. دریا مقبلی در ابتدا بازیگری را تئاتر شروع کرد. رابطه بسیار خوب دریا مقبلی با شقایق فراهانی  باعث شد شایعه عجیبی درباره این دو به وجود آید. شقایق فراهانی با انتشار عکسی از خودش کنار دریا مقبلی نوشت : دخترم دریا ، همین هم باعث شد تا شایعات زیادی درباره اینکه شقایق فراهانی مادر دریا مقبلی است ایجاد شود که به سرعت این شایعه از سوی شقایق فراهانی و دریا مقبلی رد شد. 

دریا مقبلی در نقش غزل در سریال یاور


دریا مقبلی همچنین در فیلم دوران سرطانی نیز نقش آفرینی کرده است. او در این فیلم هم بازی پیام دهکردی بود. 
دریا مقبلی در سریال یاور نقش غزل را برعهده دارد. او در این سریال با داریوش ارجمند هم بازی شده و نقش نوه او را بازی می کند. نقش مادر غزل را شبنم فرشادجو بازی کرده است. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.