2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
واسه افطار چی درست کنم

واسه افطار چی درست کنم

تهیه غذا برای افطار باید کاری حساب شده باشد. چند عیده برای درست کردن افطار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -تهیه غذا برای وعده افطار باید بسیار حساب شده باشد. چرا که فرد روزه دار بعد از چندین ساعت تحمل گرسنگی و تشنگی باید غذایی مصرف کند که به دستگاه گوارش او آسیبی وارد نشود. 
بهترین افطاری ، افطاری است که آب بدن را تامین کند. 

کتلت برای افطار


کتلت گوشت


کتلت یک غذای بسیار مناسب برای افطار است. شما می توانید کتلت را در افطار با نان سرو کنید و اعضای خانواده شما که روزه دار نیز هستند این غذا را با خیال راحت بخورند چون مواد سبکی دارد و دستگاه گوارش را اذیت نمی کند و در کنار ان می توانید نوشیدنی زیادی هم میل کنید. 
طرز تهیه کتلت مرغ ، کتلت رشتی را اینجا بخوانید. 

 

سالاد برای افطار
سالاد سبزیجات


سالا به طور معمول با سبزیجات درست می شود. اما سالاد برای افطار حتما باید ویژگی های خاصی داشته باشد. برای اینکه بدن برای طولانی مدت بتواند آب را در خود نگه دارد می توانید از کاهو استفاده کنید. سالاد کاهو ، زیتون ، گوجه ، خیار ، هویج  و مقداری پنیر پارمیزان بعلاوه چاشنی هایی که سالاد را خوشمزه می کند مانند سبزیجات خشک یک انتخاب مناسب برای افطار است. با مصرف سالاد می توانید هم از یبوست جلوگیری کنید و هم می توانید برای مدت طولانی آب را در بدن نگهداری کنید. همچنین می توانید مقداری مرغ کبابی به این سالاد اضافه کرده و یک سالاد سزار خوشمزه تهیه کنید. 
طرز تهیه سالاد سزار را هم می توانید اینجا بخوانید . 

 

طرز تهیه باقلوا
شیرینی باقلوا


در ماه رمضان معمولا افراد به دلیل مدت زمان طولانی گرسنگی که تحمل می کنند دچار افت شدید قند خون می شوند شیرینی باقلوا با توجه به قند و کالری که دارد می تواند برای افطار مناسب باشد. ضمن اینکه تنوع غذایی را هم رعایت کرده اید. توجه داشته باشید شیرینی باقلوا را اصلا نباید زیاد مصرف کرد چون استفاده زیاد از آن می تواند باعث تشنگی و حتی چاقی در ماه رمضان شود. یک یا دو عدد شیرینی باقلوا برای شما کافیست . طرز تهیه شیرینی باقلوا را اینجا بخوانید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.