2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
چه کار کنیم که شاد باشیم

چه کار کنیم که شاد باشیم

برای اینکه شاد زندگی کنیم باید مهارت اینکار را به دست آوریم چند راهکار شاد زندگی کردن را اینجا بخوانید

جامعه پویا - شادی یک مهارت در زندگی است. افراد برای اینکه زندگی بهتر و با کیفتی داشته باشند باید شاد زندگی کنند اما همه آدمها بلد نیستند شاد زندگی کنند. باید چه کار کنیم که شاد باشیم؟ در این مطلب سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم .

 


سبک زندگی غمگین را تغییر دهید 


برای اینکه زندگی شادی داشته باشید اول باید سبک زندگی خود را مرور کنید. سعی کنید زندگی شادی داشته باشید. مسایلی که شما را ناراحت و غمگین می کند از خود دور کنید. اگر مساله ای شما را غمگین کرده و کنترل آن در دست شما نیست باید بدانید کنترل کارهایی که می تواند شما را شاد کند حتما در دست خودتان است. برای دور کردن غم این کارها را بکنید. 

چکار کنم که شاد باشم


غذاهای خوشمزه اما بی خاصیت را در ذهنتان تصور کنید
همزمان خوشبین و واقعگرا باشید
دستهایتان را کثیف کنید
گلکاری یا باعبانی کنید
پول های خود را خرج دلخوشی های کوچک و زیاد کنید به جای اینکه برای لذت های بزرگ و کم هزینه کنید
در ساحل رودخانه یا دریا ناهار بخورید
تخت خوابتان را خودتان بسازید
روی کاری که همین الان انجام می دهید، تمرکز کنید
هفت بار در روز میوه و سبزی بخورید
نگرانی هایتان را در یک پاکت نامه بگذارید و به معنای واقعی مهر و مومش کنید
اطرافتان را با افراد شاد شلوغ کنید
بعضی کارها را داوطلبانه انجام دهید
بخندید حتی اگر مصنوعی باشد
در جاهای نسبتا خنک زندگی کنید
سه اتفاق خوب امروز را یادداشت کنید
مقایسه خود با دیگران را متوقف کنید
کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به محل کار را انتخاب کنید
ورزش کنید
به موسیقی های روز گوش کنید

 

راههای شاد زندگی کردن
فرمول جادویی که شما را به شادی می رساند 


یک فرمول جادویی برای زندگی آرام و شاد وجود دارد. مسایلی که نمی توانید حل کنید را رها کنید و واقعیت را بپذیرید و سعی نکنید واقعیت را تغییر دهید و اگر کسی برای شما کاری کرد از او سپاسگزاری کنید. 
رها کردن و پذیرش واقعیت یکی از مهمترین راههای راحت زندگی کردن است. مشکل این است که ما همه چیز را نگه می داریم - تمام روابط گذشته مان, خاطرات دردناک اشیاء مادی که به ما یادآوری می کنند  همچنین وقت زیادی را صرف فکر کردن درباره آینده می کنیم و نگران آن هستیم که با کنترل و برنامه ریزی آن را تغییر دهیم و وقتی اوضاع عوض می شود" مایوس و ویران " می شویم. رها کردن این چیزها می تواند بخش بزرگی از زندگی ما را از خستگی ناشی از این غصه خوردن رها کرده و ما را شاد کند. 

 


گذشته را باید در گذشته رها کرد. اگر بخواهید گذشته را در حال ادامه دهید زندگی خود را به سمت ویرانی برده اید. 
پذیرش این است که با چیزها، مردم، رویدادها و خودتان خوب باشید. این، به این معنی نیست که سعی نکنید به چیزی که می خواهید برسید ، بلکه یعنی به جریان طبیعی اعتماد کنید و مداخله نکنید. این نشان می دهد که شما در آرامش هستید و به کنترل و تغییر علاقه ای ندارید.
به شما این امکان را می دهد که زندگی راحتی داشته باشید تا شادی و رضایت را ببینید و حس کنید. شما باید درک کنید که هر اتفاقی که در حال حاضر رخ می دهد، بهترین و مناسب ترین لحظه برای آن است.سپس از اضطراب رهایی پیدا می کنید, نیاز به انجام کاری دارید.

 


چیز دیگری که می تواند شما را خوشحال کند. تمرکز روی نقاط قوت زندگیتان است.  روی چیزهایی که خودتان دارید، مثبت باشید. از چیزهایی که دارید ممنون باشید (حتی چیزهای بد) هر روز از آنها ممنون باشید . نشان دهید که مراقب هستید, قدردانی و عشق خود را بیان کنید.
همه اینها ما را ضعیف، غمگین و ناامید می کنند. ما چیزهای اضافی زیادی در سرمان داریم که نمی توانیم آنها را نگه داریم و در نتیجه می تواند ما را از لذت زندگی دور کند اما چنانچه در نمناک میخوانید اگر آنها را رها کنیم و اجازه دهیم که اوضاع پیش برود، آزاد، صلح آمیز و قادر خواهیم بود که زمان حال را بدون مقایسه تجربه کنیم ، بدون اینکه انتظار داشته باشیم که در مورد آینده نگران باشیم.
 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.