2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
مروری بر زندگی خصوصی و حاشیه های هانیه توسلی

مروری بر زندگی خصوصی و حاشیه های هانیه توسلی

هانیه توسلی بازیگری که با شام آخر درخشید و در سریال وفا به اوج رسید زندگی خصوصی و کاری پر فراز و نشیبی دارد. اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -هانیه توسلی سوپراستار سینمای ایران متولد سال 58 است. او یکی از بازیگرانی است که خیلی زود تبدیل به سوپراستار شد و در چند سال اول بازیگری اش توانست تندیس بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر را بگیرد. 

 


هانیه توسلی متولد 14 خرداد ماه سال 58 است. او مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است. 

هانیه توسلی چطور بازیگر شد


زندگی خصوصی هانیه توسلی


هانیه توسلی زاده شهر همدان است و دیپلم علوم تجربی دارد و فارغ التحصیل ادبیات فیلم نامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران است. هانیه چهار خواهر دارد که خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می دهد.

 


خواهر دیگرش مهسا جراح مغز است. یک خواهر دیگر دارد به نام هدیه در آمریکا است. خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است. رابطه هانیه توسلی و خانواده اش رابطه ای بسیار خوب و دوستانه است.هانیه توسلی در مصاحبه ای درباره سالهای پیری و تنهایی گفته است :  من به سالهای پیری نمی رسم .... ان شاءا... اگر خدا بخواهد .... به هر حال ببیند آدم ازدواج کند بچه داشته باشد نوه داشته باشد یک خوبی هایی دارد برای آدمی مدل من یک بدیهایی هم دارد من خیلی حوصله جمعیت و شلوغی ندارم من همیشه از تنهایی لذت می برم . یک جایی هم بودم که فامیلان و دوستانم بودند سریع کتابم را بر می دارم خیلی وقتا دوست دارم تنها باشم و از جمع گریزانم . تضادی بین حرفه ای که انتخاب کردم و حالی که دارم وجود دارد. مادرم از اول ابتدایی مدرسه رفتم همین مدلی بودم. مدرسه هم که رفتم دوست صمیمی نداشتم . همیشه از تنهایی لذت بردم.
هانیه توسلی چطور بازیگر شد .

 

ماجرای تجاوز به هانیه توسلی

وقتی نمایش پدر دوست داشتنی با بازی هانیه توسلی، در یکی از جشنواره های تئاتر، در تبریز روی صحنه رفت، نصرالله قادری که به عنوان داور آنجا حضور داشت، هانیه توسلی را برای بازی در نمایش پدر انتخاب کرد. یک سال پس از آن، در فیلم کوتاه روی جاده نمناک (مهدی کرم پور) و سریال غریبه (جواد اردکانی) بازی کرد و سرانجام با شام آخر وارد عرصه حرفه ای سینما شد. فیلم شام آخر ساخته فریدون جیرانی است. او در این فیلم با کتایون ریاحی و محمدرضا گلزار هم بازی شده است. هانیه توسلی وقتی وارد سینمای ایران شد که 20 ساله بود. او بعد از بازی در فیلم شام آخر برای بازی در فیلم شبهای روشن انتخاب شد تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

بیشتر بخوانید: کدام سلبریتی های سینمای ایران هنوز مجرد هستند


بازی در سریال وفا


شهرت اصلی هانیه توسلی با بازی در سریال وفا به دست آمد. او در این سریال با فرهاد قائمیان و پوریا پورسرخ هم بازی شد. هانیه توسلی در این سریال نقش دختری به نام وفا را بازی می کرد که لبنانی است و خانواده اش به دست سربازان اسرائیل کشته شده اند. حالا در این میان پسری که یهودی است و پدرش در اسرائیل زندگی می کند و شخصیت سیاسی است عاشق وفا می شود و زندگی این زوج دگرگون می شود. 

 


هانیه توسلی و ماجرای جنبش قربانیان تجاوز


نام هانیه توسلی که این روزها با بازی در سریال گیسو برسر زبانها افتاده است و یکبار دیگر بعد از فیلم شام آخر مقابل محمدرضا گلزار بازی می کند فقط به خاطر سریال گیسو به صدر اخبار نیامد. نام او با پیوستن به جنش metooیا همان من هم که قربانیان تجاوز جنسی از آن استفاده می کنند به سر زبانها افتاد. او عکس هایی از سنین 20 تا 24 سالگی اش هم منتشر کرد. 
هانیه توسلی توضیح بیشتری نداده است و مشخص نکرده برای چه چنین حرفی زده اما نیکی کریمی یکی از بازیگرانی بود که از او حمایت کرد. 

این اولین حاشیه هانیه توسلی نبود. علاقه شدید او به گربه هایش یکی از مسایلی است که مدام مورد کنایه کاربران فضای مجازی قرار می گیرد. عزاداری او برای یکی از گربه هایش باعث شد تا مدتها سوژه کاربران فضای مجازی باشد اما هچنان هانیه توسلی از گربه هایش عکس می گذارد و از علاقه اش به آنها می نویسد

بیوگرافی هانیه توسلی

 

فیلم شناسی هانیه توسلی


    1391 - به خاطر پونه
    ١٣٩١ - دهلیز
    1390 - ابرهای ارغوانی
    1390 - زندگی خصوصی
    1390 - ندارها
    1390 - مادر پاییزی
    1390 - مادر پاییزی
    1389 - آقا یوسف
    1388 - عصر روز دهم
    1388 - کیفر
    1385 - عاشق
    1385 - غیر منتظره
    1384 - عصر جمعه
    1383 - کافه ستاره
    1383 - یک شب
    1382 - جایی برای زندگی
    1381 - شب های روشن
    1381 - گاهی به آسمان نگاه کن
    1380 - اثیری
    1380 - شام آخر
    1379 - آخر بازی
 

 

 


مجموعه های تلویزیونی


    1379 - غریبه
    1385 - وفا
    1386 - میوه ممنوعه
    1388 - شمس العماره
    1391 - قلب یخی

    1400 گیسو 

 


فیلم کوتاه و داستانی

 


   
1380 - روی جاده نمناک
1383 - دیروقت

 


جوایز و نامزدها

 


برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن هفتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شب های روشن  1382
کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب های روشن 1381
کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم جایی برای زندگی 1383
کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم زمان می ایستد 1384 
کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ندارها
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دهلیز 1391


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.