2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
همه خواص و مضرات کره بادام زمینی  از کمک  به لاغری تا چاقی صورت

همه خواص و مضرات کره بادام زمینی از کمک به لاغری تا چاقی صورت

کره بادام زمینی برای بسیاری از ارگان های بدن بسیار مفید است همه خواص و مضرات کره بادام زمینی را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -   کره بادام زمینی ، هرچند به دلیل اینکه نام کره روی آن است به نظر بسیار پرکالری می آید. اما خوراکی است بسیار مفید و پر از مواد مغذی و به نسبت کم کالری.

 


کره بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های تخریب کننده اعصاب و کنترل آلزایمر می باشد. کره بادام زمینی همچنین منجر به کاهش فشار خون شده و احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی و قارچی را کاهش می دهد.

کره بادام زمینی چه خواصی دارد


کره بادام زمینی دارای چه موادی است 


پروتئین
    کربوهیدرات
    اسیدهای چرب اشباع نشده
    ویتامین ای
    ویتامین ث
    ویتامین آ
    سدیم
    منیزیم
    کلسیم
    منگنز
    فسفر
    آهن
    کوپر
    زینک
    سلنیم
    ریبوفلاوین
    ویتامین ب 3
    تیامین
    ویتامین ب 5
    ویتامین ب 6

 

خواص کرده بادام زمینی برای چاقی صورت


 کره بادام زمینی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن


کره بادام زمینی از شکلات صبحانه ، کره معمولی و حتی شکلات فندوق خواص بسیار بیشتری دارد. کره بادام زمینی به دلیل ویتامین ها و پروتئین زیادی که داردسیستم ایمنی بدن را بسیار تقویت می کند و باعث می شود تا به جای قند و چربی بی فایده که در شکلات است مقدار زیادی ویتامین و پروتئین وارد بدن شما شود. 

 


کره بادام زمینی مناسب برای لاغری


بسیاری از متخصصان تغذیه از کره بادام زمینی برای لاغری استفاده می کنند. می توانید یک قاشق کره بادام زمینی را به عنوان صبحانه میل کنید. به دلیل چربی مفیدی که این کره داره شما را سیر و همه مواد مورد نیاز بدنتان را به شما می رساند و باعث می شود مدت زمان زیادی احساس سیری کنید و کالری بیهوده استفاده نکنید. 

 


افزایش بهره‌ی هوشی


مطالعات نشان می‌دهند که چربیِ غیراشباعِ تک‌ زنجیره که در غذاهایی مانند آجیل یا روغن زیتون وجود دارد، به حفظ سلامت و عملکرد مغز کمک می‌کند. ویژگی آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آجیل به کاهش استرس (یا آسیب اکسیدانی) مغز کمک می‌کند.

 

کره بادام زمینی برای لاغری
کاهش کلسترول خون 


میزان چربی های موجود در کره بادام زمینی، تقریبا برابر با میزان چربی های موجود در روغن زیتون  است. کره بادام زمینی حاوی هر دو نوع چربی های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده می باشد که هر دو نوع آن برای حفظ سلامتی ضروری است. این چربی ها اشباع نشده می باشند و مصرف آن ها به هیچ عنوان سلامت قلب را تهدید نمی کند. چربی های اشباع نشده (مفید) موجود در کره بادام زمینی باعث کاهش سطح کلسترول خون می شوند.

 


کاهش خطر ابتلا به  سنگ کیسه صفرا 


سنگ کیسه صفرا یکی از مشکلات شایع کشورهای صنعتی می باشد که اکثراً در اثر اضافه وزن، رژیم غذایی ناسالم، برخی انواع خاص داروهای کلسترول و داروهای ضد بارداری ایجاد می شود. طی یک تحقیق مشخص شد که مصرف منظم کره بادام زمینی و دیگر انواع مغزیجات، در طول دو دهه در زنان منجر به کاهش احتمال بروز سنگ های صفراوی می شود.

 


مضرات کره بادام زمینی 


یکی از مضرات این کره ان است که استفاده زیاد از آن باعث چاقی می شود. همچنین حساسیت تنفسی نسبت به این کره دیده شده و افرادی بودند که بعد از مصرف دچار حساسیت شدند. علایم حساسیت شامل حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، آسم و آنافیلاکسی است.  توجه داشته باشید کره بادام زمینی امگا 3 ندارد بنابراین بدن شما را از التهاب دور نمی کند. اگر کره بادام زمینی مصرف می کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی امگا 3 مصرف می کنید. بعضی از کشاورزان از آفت‌کش‌های قوی برای سم‌پاشی محصولات‌شان‌ استفاده می‌کنند.

مشکل این‌ است که بادام زمینی پوسته‌ی بسیار نازکی دارد و مواد شیمیایی به‌راحتی به آن نفوذ می‌کنند. مواجهه با آفت‌کش‌ها سبب نقص‌های هنگام تولد و اختلالات باروری در مردان می‌شود. برای پیشگیری از نقص‌های هنگام تولد و اختلالات باروری در مردان، از محصولات ارگانیک استفاده کنید.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.