2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کارهایی که برای لاغری سریع باید انجام داد

کارهایی که برای لاغری سریع باید انجام داد

لاغری سریع و درست روش هایی دارد که اینجا می توانید این روش ها را بخوانید.

جامعه پویا - لاغری دغدغه جدی بسیاری از افراد جهان است چرا که با صنعتی شدن جوامع  و کاهش فعالیت بدنی افراد دچار اضافه وزن و انواع بیماری شده اند. 

برای اینکه با یک رژیم درست بتوانید خیلی سریع لاغر شوید بایدهایی را رعایت کنید. این نکات در زیر ذکر می شود بسیار مهم است. 

بیشتر بخوانید : آیا نوشیدن آب به لاغری کمک می کند؟

اجازه ندهید که گرسنگی به شما غلبه کند 

 

احساس گرسنگی بین وعده ها کاملا طبیعی است اما اغلب پیش می آید که شما از این گرسنگی بیش از حد کلافه می شوید . میل داشتن به غذا می تواند باعث افسردگی، استرس و عصبانیت شود و از طرفی زمانی که بیش از حد گرسنگی بکشید، میل بیشتری به غذا پیدا می کنید . در نتیجه تمام زحماتتان از بین می رود و پس بیش از حد به خودتان گرسنگی ندهید.

 

لاغری سریع
وعده های غذایی را زیاد کنید


به جای سه وعده غذا در روز 5 وعده غذا بخورید. البته نباید حجم غذا را هم زیادی کنید. بلکه کالری که دریافت می کنید را تقسیم بر 5 کرده و در 5 وعده غذایی صبحانه ، ساعت دهی ، ناهار ، عصرانه و شام مصرف کنید. 

 


قبل از ساعت 9 شب شام بخورید


دیر شام خوردن یکی از مهمترین عوامل چاقی است. اگر می خواهید زود لاغر شوید قبل از ساعت 9 شب شام بخورید دست کم باید سه ساعت تا زمان خواب بدون شام باشید. یعدی شامی که مصرف می کنید دست کم سه ساعت قبل از ساعت خوابتان باشد. 

بیشتر بخوانید: رژیم اوکیناوایی چیست ؟ آیا با رژیم اوکیناوایی می توان لاغر شد


هر روز پیاده روی کنید


پیاده روی یکی از مهمترین ورزش هایی است که می توانید به راحتی و به صورت روزانه بدون اینکه وسیله خاصی لازم باشد پیاده روی کنید. برای اینکه پیاده روی موثری داشته باشید باید دست کم 20 دقیقه پیاده روی کنید. هرچه بیشتر پیاده روی کنید کالری بیشتری می سوزانید. پیاده روی در واقع یک ورزش هوازی است که برای چربی سوزی بسیار مفید است. 

 


فست فود را حذف کنید


حذف غذاهای آماده و فست فود یکی از مهمترین کارهایی است که برای لاغر شدن باید انجام دهید اگر فست فود را غذای روتین زندگی خود قرار دهید دچار چاقی های شکمی شدیدی خواهید شد. روغن و نمک زیاد در فست فود بسیار چاق کننده است و بدن را به خوردن غذاهای فست فود عادت می دهد. بنابراین بهترین کار این است که فست فود را به طور کلی و حداقل تا پایان رژیم حذف کنید. 

لاغری سریع


یک روز در هفته غذای آزاد بخورید


یک روز در هفته آنچه را که هوس می کنید بخورید. اگر همیشه بدن را در حالت رژیم نگهدارید حتما چاق می شوید. برای اینکه این اتفاق نیفتند یک روز در هفته حتما غذایی که دوست دارید را بخورید و دوباره رژیم را شروع کنید. 
روغن و نمک را تا حد امکان کاهش دهید

بیشتر بخوانید : رژیم کتوژنیک چیست و چه فوایدی دارد


پروتئین را افزایش و کربوهیدرات را کاهش دهید 

 

رژیمی که استفاده می کنید باید کم کالری باشد و علاوه بر آن باید به میزان زیادی دارای پروتئین و مقدار کمی کربوهیدرات باشد . پروتئین می تواند تا مدت زمان طولانی تر شما را سیر نگه دارد و هورمون هایی را که باعث گرسنگی می شود را سرکوب کند .

 


هفته ای یکبار خود را وزن کنید


هر هفته خود را وزن کنید. زودتر از پایان هفته اینکار را نکنید.چرا که اینکار به شما اضطراب زیادی می دهد. اگر هر روز خود را وزن کنید دچار مشکلات روحی می شوید. استاندارد وزن کردن این است که هر هفته در یک روز مشخص و در یک زمان مشخص خود را وزن کنید. بهترین زمان برای اینکه خود را وزن کنید صبح ناشتا است. ترازو را هم در یک جای ثابت قرار دهید تا پستی و بلندی روی نشان دادن علایم تاثیری نگذارد. 

 


لبنیات مصرف کنید


لبنیات در بازگرداندن متابلویسم بدن بسیار موثر است. مخصوصا لبنیاتی که پروتئین بالایی دارد. ماست یونانی از جمله لبنیاتی است که چربی کم و پروتئین بالا دارد. ماست ، دوغ، پنیر کم چرب را به عنوان لبنیات استفاده کنید. 

 


نوشیدنی شیرین نخورید


این تصور که نوشیدنی ها باعث چاقی نمی شوند اشتباه است. یک نوشابه یا آب میوه با قند زیاد می تواند همه زحمت شما درباره رژیم را از بین ببرد.  بنابراین نسبت به مصرف نوشابه های شیرین و آب میوه  یا هر نوع نوشیدنی که قند یا نمک زیاد دارد دقت لازم را بکنید. 

 


ویتامین بخورید


ویتامین های گروه ب در بالا بردن متابلویسم بدن بسیار موثر هستند اگر رژیم می گیرید باید نسبت به متابلویسم بدن و سوخت و ساز آن حساس باشید و سعی کنید متابولیسم بدن را در بالاترین حد نگه دارید. 

 


به اندازه کافی بخوابید


به اندازه کافی بخوابید. شب حتما باید بخوابید شب بیداری متابولیسم بدن شما را از کار می اندازد. افرادی که دچار شب بیداری هستند معمولا از اضافه وزن رنج می بردند بنابراین حتما شب بخوابید و خواب کافی داشته باشید پرخوابی و کم خوابی از عوامل مهم چاقی هستند. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.