2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
خواص بی نظیر چای ماسالا از کمک به لاغری تا حفاظت از پوست

خواص بی نظیر چای ماسالا از کمک به لاغری تا حفاظت از پوست

ترکیبات چای ماسالا ، خواص چای ماسالا و ترکیبات چای ماسالا را اینجا بخوانید

جامعه پویا -چای ماسالا که چند سالی است وارد رژیم غذایی ایرانیان شده است. چایی است که از هندوستان به ایران آمده است. این چای خواص بسیار زیادی دارد از لاغری تا سلامت قلب روی بدن انسان دارد. 

 


مواد تشکیل دهنده چای ماسالا


در تهیه این چای، از چای سیاه، زنجبیل، هل، دارچین، رازیانه و برخی ادویه‌های دیگر استفاده می‌شود. چای ماسالا خواص متعددی برای سلامتی دارد که می‌توان به سلامتی قلب، هضم غذا، کنترل قند خون اشاره کرد. از ویژگی‌های مهم این چای، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی و گرفتگی بینی است؛ همچنین به دلیل وجود ادویه‌هایی با طبع گرم، بدن را گرم نگه می‌دارد و به همین علت، بهترین زمان استفاده از این نوشیدنی، در فصل پاییز و زمستان است.

 

خواص چای ماسالا برای لاغری
خواص چای ماسالا


چای ماسالا به دلیل گیاهانی که در آن استفاده شده است روی لاغری بسیار موثر است. التهاب را در بدن از بین می برد و سلامت قلب را تضمین می کند. چای ماسالا روی دردهای استخوانی تاثیر زیادی دارد. 

 


چای ماسالا برای لاغری


ثابت شده است که در کاهش وزن موثر است. اگر به دنبال کالری مناسب روزانه هستید، این چای را به رژیم خود بیفزایید.
چای ماسالا عطر و طعم فوق العاده ای دارد و با کمتر از 100 کالری مسیر مناسبی برای تناسب اندام است. همچنین طرز تهیه آن بسیار آسان است.همه کاری که باید انجام دهید این است که مقداری میخک، هل و دارچین را در یک کاسه آسیاب کنبد.
سپس مقداری زنجبیل، فلفل سیاه و آب جوش را به آن بیفزایید. سپس روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید حدود 5 دقیقه بماند.
بعد مقدار بسیار کمی شیر و شکر اضافه نمایید و زمانی که به جوش امد چای سیاه را بیفزایید. چای ماسالا سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث لاغری می شود. 

 


چای ماسالا برای تقویت سیستم ایمنی بدن


چای ماسالا ایمنی بدن را افزایش می دهد. خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتریایی چای ماسالا از سرماخوردگی و گرفتگی بینی جلوگیری میکند. میخک و زنجبیل، سرفه را بهبود میبخشد و یک لیوان چای ماسالا در روز مطمئنا شما را قوی و دور از سرماخوردگی نگه میدارد بهترین کار این است که آن را داغ بنوشید. تمام ادویه های که در این نوشیدنی مورد استفاده قرار میگیرند، با هم تاثیرات زیاد و فوق العاده ای را برای بدن دارند. خواص ضد التهابی چای ماسالا بیشتر از زنجبیل است. این چای برای سیستم ایمنی بدن شما بسیار مفید است. میخک و دارچین بدنتان را قویتر میکند. یک خط دفاعی در بدن ایجاد میکند و اجازه نمیدهد عفونت ها از آن عبور کنند.

 


خواص چای ماسالا برای پوست

نوشیدن چای ماسالا به کاهش التهاب پوست، درمان آکنه و جوش، کاهش خطوط ناخوشایند و چین و چروک‌ها کمک کرده و لکه‌های قرمز پوستی را برطرف می‌کند. گردش خون ضعیف و نامطلوب از عوامل ایجاد خشکی پوست و سیاهی و پف دور چشم است، دارچین و میخک موجود در چای ماسالا به افزایش گردش خون در نواحی گردن و صورت کمک می‌کند و تاثیر عالی در صاف و جوان شدن پوست دارد. همچنین چای ماسالا خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد که علاوه بر کاهش علائم پیری، از پوست در برابر اشعه مضر خورشد محافظت کرده و به تولید و رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند.

مضرات چای ماسالا


طرز تهیه چای ماسالا

 

پودر فلفل قرمز، میخک، هل،‌ دارچین و بادیان خَتایی را به‌مدت دو دقیقه روی حرارت قرار دهید. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.
با استفاده از آسیاب یا دستگاه قهوه ادویه‌ها را به‌صورت کاملا پودرشده دربیاورید.
در یک ظرف بزرگ آب، همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه حرارت بدهید. نگذارید مواد به نقطه‌ی جوش برسد، زیرا این کار باعث تلخی بیشتر چای می‌شود.

 


چای سیاه را به مخلوط اضافه کنید و مواد را از روی حرارت بردارید. ده دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا در آب حل شوند و سپس سرو کنید.
اگر ترجیح می‌دهید چای را شیرین میل کنید، می‌توانید دوباره آن را روی حرارت قرار دهید، شکر، عسل یا هر چیز دیگری که دوست دارید به آن اضافه کنید و به‌مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه آن را هم بزنید. سپس مجدد از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن در یخچال بگذارید.
چای آماده‌شده را در یک بطری تمیز بریزید و در یخچال بگذارید. این چای را می‌توانید تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.
 

مضرات چای ماسالا

چای ماسالا طبع گرمی دارد بنابراین کسانی که طبع گرمی به لحاظ مزاج دارند نباید از این چای استفاده کنند. همچنین چای ماسالا برای کسانی که دچار رقیقی خون هستند نباید استفاده شود. 

در زنان باردار نیز استفاده از چای ماسالا توصیه نمی‌شود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.