2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه مکلمه یا میهلاما ترکیه ای بسیار خوشمزه به سبک آشپزهای ترکیه ای

طرز تهیه مکلمه یا میهلاما ترکیه ای بسیار خوشمزه به سبک آشپزهای ترکیه ای

میهلاما یا مکلمه ترکیه ای غذایی بسیار آسان و لذیذ است که در ترکیه پخته می شود. طرز تهیه مکلمه که در فارسی مکالمه هم به آن می گویند را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -میهلاما یا مکلمه که در فارسی به آن مکالمه هم گفته می شود نوعی غذای ترکیه ای است که بسیار لذیذ و خوشمزه است و به راحتی می توان آن را در خانه درست کرد. 

طرز تهیه مکالمه ترکیه ای


مواد لازم برای تهیه مکلمه یا میهلاما


4قاشق غذاخوری کره
4 قاشق غذاخوری آرد ذرت
2 لیوان آب
300 گرم پنیر ترابزون 


دستور پخت مکلمه

کره را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا کاملا آب شود.
آرد ذرت را به آرامی به آن  اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد ذرت را تفت دهید و آن را بپزید تا رنگ آن تغییر کند. در حالی که آرد تفت داده شده است ، به کمک قاشق چوبی مدام آن را هم بزنید. رنگ آرد به شما بستگی دارد اگر دوست دارید مکلمه شما تیره شود می توانید آن را بیشتر سرخ کنید. اگر دوست دارید طلایی شود می توانید کمتر تفت بدهید. توجه داشته باشید که آرد نسوزد.

 


وقتی آرد ذرت تفت داد ، 1 لیوان آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. وقتی آرد داغ با آب سرد مخلوط شود ممکن است گلوله شود بنابراین ابتدا باید سرعت هم زدن را بالا ببرید و سپس آب را کم کم به مواد اضافه کنید که شوک ناگهانی به مواد وارد نشود. 
پس از مخلوط کردن ، آب باقیمانده را اضافه کنید و هم بزنید تا به قوام برسد.

طرز تهیه مکلمه


وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد ، حرارت را کمی کم کنید.زمانی می توانید متوجه شوید ذرت آماده شده که کره روی آرد ذرت قرار می گیرد. توجه داشته باشید کف کره روی آرد قرار می گیرد در این صورت مواد برای اضافه کردن پنیر آماده است. پنیر را به مواد اضافه کنید و سعی کنید آن را هم نزنید تا رشته های پنیر در غذا دیده شود. می توانید با قاشق چوبی کمی مواد را جابه جا کنید اما از هم زدن آن پرهیز کنید. وقتی پنیر آب شد ملکه یا میهلاما شما آماده است نوش جان کنید. 

 

 

نکته 

 

کره ، آرد و پنیر باید از کیفیت بالایی برای ، "میهلاما" برخوردار باشد.
مهمترین عنصر پخت مکلمه یا میهلاما کره است ، نباید بلافاصله بعد از ذوب شدن کره ، آرد ذرت اضافه کرد ، باید آن را مدتی جوشانده و روغن آن را نسوزانید. کره محلی برای اینکار بسیار مناسب است.

میهلاما ترکیه ای


پنیر در مکلمه بسیار مهم است پنیر باید کش دار باشد. توصیه ما استفاده از پنیر ترابزون است. از آنجا که کیفیت ذوب این پنیر بالا است . کش داری زیادی دارد بنابراین پنیر ترابزون استفاده کنید اگر پنیر ترابزون در دسترس نبود می توانید از مخلوط پنیر گدا و موزارلا استفاده کنید. 
آرد ذرت باید خوب تفت داده شود ، اما مراقب باشید نسوزد. 


در استفاده از نمک دقت کنید چون هم پنیر شوری دارد و هم کره. مراقب باشید غذای شما شور نشود. 
مخلوط کردن باید به طور مداوم انجام شود تا هنگام تنظیم ، قسمت پایین آن نچسبد.

این غذا را می توانید با نان سرو کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.