2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
بیوگرافی  فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

بیوگرافی فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

سریال صبح آخرین روز ماجرای زندگی شهید شهریاری است، فرحان فرحناک نوجوانی تا جوانی شهید شهریاری را بازی کرده است. بیوگرافی او را بخوانید

جامعه پویا -فرحان فرحناک بازیگر جوانی است که در قم به دنیا آمده و در سریال "صبح آخرین روز " نقش آفرینی کرده است. 


فرحان فرحناک در سریال "صبح آخرین روز" نقش نوجوانی تا جوانی شهید شهریاری دانشمند هسته ای را بازی می کند. 

فرحان فرحناک متولد 27 دى 1379 از قم است  که در حال حاضر در مقطع کارشناسی در رشته سینما در دانشگاه پارس تهران تحصیل می کند و در نمایش های مختلف که گاها برخی از آنها به جشنواره راه یافته است به ایفای نقش پرداخته است.

 

فرحان فرحناک در کنار خواهرش
فرحان فرنحناک در رادیو نیز فعالیت دارد و در بخش نمایش های رادیو قم و رادیو معارف نیز به گویندگی پرداخته است. او در پستی در این باره نوشته: . رادیو تنها جاییست که می توانی موج نبض هایت را روی ردیف آرامش تنظیم کنی و به صدای دلت گوش دهی...

فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

 

 

دلنوشته های فرحان فرحناک 

فرحان که در اینستاگرام  نیز فعالیت دارد دلنوشته های جالبی را منتشر می کند. او در یکی از پست ها درباره خودش نوشته: روزهایى كه سردرگمم.. روزهایى كه در تلاشم.. روزهایى كه دارم یاد میگیرم.. براى تمام سختى هاى این روزها.. به این بهانه كه پایان همه چیز ، پیروزیه!

 

خواهر و پدر فرحان فرحناک


زندگی خصوصی فرحان فرحناک


فرحان فرحناک پسر علی فرحناک دیگر بازیگر و گوینده رادیو است. علی فرحناک در رادیو قم برنامه های روایی و داستانی دارد و سالهاست که در این حوزه فعالیت دارد. او در نمایش های مذهبی و البته چند فیلم نیز نقش آفرینی کرده است و کلاس های آموزش بازیگر نیز دارد که پسرش فرحان در کلاس های پدر نیز بسیار آموخته است. فرحان یک خواهر به نام فرسیما دارد که او نیز فعالیت های هنری دارد. فریسما فرحناک بازیگر تئاتر است و از 10 سالگی بازیگری را تجربه کرده و با هوتن شکیبا و اشکان خطیبی نیز بازی داشته است. 
فریسما خطاطی هم می کند و به صورت حرفه ای آن را دنبال کرده است. 
او از فرحان کوچکتر است. 

 

فرحان فرحناک و خانواده اش

نحوه انتخاب برای نقش شهید شهریاری


انتخاب این نقش براى من خیلى عجیب و جالب بود. عکس آقا مجید و فراخوان انتخاب بازیگر، توسط یکى از دوستان ما در فضاى مجازى گذاشته شده بود. پدرم که خود از هنرمندان تئاتر و سینما است برای شرکت من در این فراخوان بسیار اصرار داشت اما خودم امیدی نداشتم که برای این نقش انتخاب شوم اما بالاخره با پافشارى پدر و مادرم در این فراخوان شرکت کردم که کارگردان و تهیه کننده در نخستین دیداری که انجام شد به دلیل شباهت چهره من با این شهید بزرگوار برای ایفای نقش در دو کاراکتر شهید شهریاری و پسرشان انتخاب شدم.

 

 

سختی بازی در سریال صبح آخرین روز


فرحان فرحناک درباره بازی در نقش شهید شهریاری گفته است : قطعا در ابتداى هر کار ، ارتباط برقرار کردن با نقش هاى گوناگون دشوار و پیچیده است، اما این نقش به این خاطر ویژگى هاى رفتارى مشابهى که با من داردکارم را آسان تر کرده است.البته ناگفته نماند که گاهی اوقات از شدت گذشت، مهربانى و متانت شهید شهریاری کلافه مى شوم و با خود می گویم «این دیگه واقعا خیلى عجیبه ! چطور ممکنه اینجا عصبانى نشه؟» و بعد دوباره با فکر به اینکه شهید شهریارى فراتر از یک انسان بود ، خودم را آرام میکنم و تمام تلاشم را برای اینکه از ایشان الگو بردارى کنم به کار می بندم.

فرحان فرحناک در نمایی از سریال صبح آخرین روز

او ادامه داد: شب پیش از نخستین ضبطمان، ذهنم درگیر نقش بود و در خلوت خودم اشک می ریختم.کمی بعد «شهید شهریاری» و عموى شهیدم «اسدالله فرحناک» را به حضرت زهرا (س) قسم دادم که تا فردا به طریقی من را مورد تایید قرار بدهند تا خیالم راحت بشود که براى این نقش درست انتخاب شدم.

 

روز بعد هنگام ضبط، متوجه شدم یکى از بچه هاى سیاهى لشگر عجیب شبیه عمویم است و همین مسئله ذهنم را تا پایان ضبط درگیر کرده بود. ضبط که تمام شد همان پسر جوان چشم رنگى صدایم کرد و با لبخند گفت خیلى خوب بازى کردى..دمت گرم! و این براى من ثابت شد که شهدا با ما صحبت می کنند.

 

فرحان فرحناک گفته: بازی در این نقش براى من از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان نمی خواهم با بازى ضعیف و یا بى تمرکز، ارزش و شأن این شهید والامقام را در نگاه مخاطب پایین بیاورم.به همین دلیل تمام تلاشم را می کنم تا «شهید شهریارى» را به بهترین نحو ممکن معرفی کنم.

 

امیدوارم بتوانم نقش این شهید بزرگوار را به بهترین نحو ممکن ایفا کنم و باید بگویم بازی کردن در نقش شهید شهریاری برای من یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.